Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben de laatste tijd wat aan het experimenteren met de 5816 geweest. Deze stond maar in de kast te staan. Kalen in- en uitlezen en editten gaat prima. Scannen op TP's ed ook. Ik kan alleen de kanalen niet editten als ik er op dubbelklik (versie 0.97)en zie niet waar de diseqc bij de beide versies wordt opgeslagen in de TCS en TPT bin of text files<BR>Hoe kan ik de Diseqc veranderen en dit blijvend op te slaan ???? Ik wil immers de gefilterde kanalen van HB en Astra samenvoegen in de textfile en deze hierna weer updaten in de flash, zodanig dat de juiste LNB wordt gekozen.<BR>Tijdens het Scannen kun je bij Tune Manueel de Disqec veranderen van 00 in 11 op Tune drukken en dan wordt vrolijk de andere LNB gebruikt voor het scannen.<BR>Mis ik soms VB files ??<BR>Wie kan me helpen ?<P>MTB

Geplaatst:

Hier over is trouwens nogwel iets belangrijks te melden. Je kunt niet zomaar koud een Astra en Hotbird TPT/TCS bij elkaar voegen in een tekstbestand, omdat in een bestaande TCS lijst verwezen wordt naar de TPT lijst. Voorbeeld:<P>TCS TPT<BR>1 Ned1 01 01 12515<BR>2 Ned2 02 02 13515<BR>3 Ned3 03 03 14515<P>Bij de regel 1 Ned1 01 verwijst de 01 naar de plek in de TPT, waar vervolgens weer in de TPT de frequentie bij wordt vermeld.<P>Als je een nieuwelijst bij een bestaande voegdt, geld voor het eerste kanaal van de nieuwe lijst dus ook die '01'.<P>Het beste is om DecLink v0.98 te downloaden en dan eerst transponders/kanalen te scannen van Astra en vervolgens uitrichten op Hotbird en dan deze ookweer scannen.<P>Meer info vindt je op: <A HREF="http://www.sattools.tmfweb.nl" TARGET=_blank>www.sattools.tmfweb.nl</A> <BR>Binnenkort vindt je hier een nieuwe site met TPT/TCS lijsten, Firmware en downloads van programma's voor je Philips. ff wachte nog...

Geplaatst:

Kijk met het antwoord van Nitwit kon ik wat mee. Ik had geen zin om op Besami te wachten. Na een uurtje experimenteren ben ik er nu achter hoe je van zowel de Astra als de Hotbird m.b.v. declink 0.98 alleen de TV kanalen kunt scannen zonder schotels of lnb's los te maken. Dus alle 700 zenders van deze satelieten op de flipsen doos zonder een zere duim. Alleen de hulp van een hex editor om het tpt binaire bestandje lichtjes aan te passen (10 minuten)<BR>Hoe ? Ik zal een verhaaltje maken en kijken of ik de tpt, tpt.txt en tcp.txt kan up-loaden. Het editten is geen werkje voor beginners.<BR>De kanalen moeten aleen nog in de goede volgorde gezet worden, maar dat is persoonlijk.<P>MTB

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.