Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb 'n Panasonic plasma TH-42PZ70E, zeer tevreden !

Heb nu 'n Blu Ray speler van Panasonic besteld nml. de DMP-BD30EG,

deze heeft "1080/24p True Cinema",

kan dat op mijn plasma ? confused

De nieuwste Panasonic plasma's hebben nml. ook 24P (heeft de mijne niet in z'n spec. staan !)

Hoef ik me hier niet ongerust over te maken, zal dat gewoon "draaien" ?

gr. Satfanatic. cool

vr.gr. Satfanatic, 2x DM 500HD 1.6,  1x DM 7020HD OE 2.0,

Geplaatst:

Thanks DeDream,

Citaat:
Slight judder with 1080p/24 signal (screen refresh probably not a multiple of 24Hz)

confused

..... wat betekent dit precies ?

gr. Satfanatic. cool

Gast satbird2002
Geplaatst:

als je de ondersteuning van 24p mis in je Tv dan kun je wellicht

trillingen in het beeld ondervinden omdat de film is op genomen met 24 frames per seconde, dit doen filmmaatschappijen om een beter effect te creeren zoals een film bedoeld is.

het is wel verstandig als men een HDTV koopt daar op te letten, tevens geld dat ook voor je BluRay speler

als je Tv dit niet ondersteunt is de oorzaak een scaler die dit niet kan uitvoeren.

heb zelf ook dit probleem mijn tv ondersteunt dit ook niet crazy

Geplaatst:

Oke,

mijn Plasma heeft geen 24P (denk ik tenminste),

de bestelde blu ray player heeft wel 24P !

Kan ik dan misschien beter 'n blu ray player kopen die ook geen 24P heeft, of niet soms..... ?

gr. Satfanatic. cool

Gast satbird2002
Geplaatst:

dvd speler kun je gerust nemen. maak verders niet uit.

Geplaatst:

Dat schokken (en niet trillen) is anders best irritant.

Blu-Ray is altijd in 24frames.

Je kunt er dus alleen vanaf komen door een full-hd TV met 24p ondersteuning te kopen of je niet te storen aan het schokken;-)

Ron

Geplaatst:

Ik meen een iets gelezen te hebben dat er nog een andere mogelijkheid is om het schokken te voorkomen. Ik weet alleen niet of iedere BD/HD-DVD speler dit ondersteunt.

Dat is namelijk dat je films in plaats van op 1080/24p laat afspelen op 1080/25p. Dit doe je door de film 4% sneller te laten afspelen waardoor er in plaats van 24 toch gewoon 25 frames per seconde worden getoond. Nadeel hiervan is dat de film dus 4% te snel afspeelt en dat zou je kunnen horen. Alles klinkt ongeveer een halve toon hoger.

Geplaatst:

Citaat:

Je kunt er dus alleen vanaf komen door een full-hd TV met 24p ondersteuning te kopen of je niet te storen aan het schokken;-)

..... dat is toch ook wat, als ik goed begrijp heeft dus iedereen die 'n LCD of Plasma heeft die niet voorzien van de 24P functie last van schokkerig beeld in comb. met 'n Play Station3 of blu ray player ?

Ik ga morgen maar eens naar de winkel en laat me 'n blu ray dvd draaien op mijn type plasma, ben benieuwd !

gr. Satfanatic cool

Geplaatst:
Origineel bericht van: satfanatic
Citaat:

..... dat is toch ook wat, als ik goed begrijp heeft dus iedereen die 'n LCD of Plasma heeft die niet voorzien van de 24P functie last van schokkerig beeld in comb. met 'n Play Station3 of blu ray player ?

Ik ga morgen maar eens naar de winkel en laat me 'n blu ray dvd draaien op mijn type plasma, ben benieuwd !

gr. Satfanatic cool

Het is minder erg dan het lijkt hoor. Je zult het vooral in horizontale pans zien. Sommigen valt het helemaal niet op totdat je ze erop wijst.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Heb de Panasonic blu ray player vanmorgen gekocht, was in de aanbieding voor € 299,= :Dincl. 2 blu ray discs (Cars&Ratatouille).

Prijs was afgelopen maandag nog € 499,= confused(incl. die 2 discs).

Heb 'm meteen aangeschaft.

Wat ik tot nu van het beeld gezien heb is echt oke, 24 p heb ik nog niet getest maar dat kun je aan/uit zetten in het menu (geadviseerd word alleen op "aan" te zetten waanneer TV ook 24 p ondersteunt, staat standaard op "uit" trouwens).

Bedankt voor de reacties,

gr. Satfanatic. cool

* P.S. Ik eet nu 'n "MM" en kijk naar Independance Day!

Geplaatst:

dan zal de BD player nu in 25 frames per second of 50 fields per seconds uitspelen, ofwel veel BD players hebben een "adapter" aan boord omdat de fabrikanten het probleem ook kennen.

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Geplaatst:

Citaat:
.... dat is toch ook wat, als ik goed begrijp heeft dus iedereen die 'n LCD of Plasma heeft die niet voorzien van de 24P functie last van schokkerig beeld in comb. met 'n Play Station3 of blu ray player ?

Ja in principe wel. Vooral bij horizontale pans zie je het overduidelijk en ik stoor me daar enorm aan.

Ik heb zelf een panasonic plasma maar die gaat er uit terwijl ik hem pas een maand of 5 heb.

Ron

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen