Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is me gelukt!

Vanmorgen heb ik mijn Matrix Reloaded gewist, er stond UCAS 3.0 op en toen heb ik er een Dreamload opgezet met mijn CAS 2 programmer.

Toen ik hem in de Topfield 4000PVR stopte, verscheen de melding Pentacrypt 1.20 en de CD smartcard werkte.

Toen heb ik hem met de smartcard in de Topfield 7700HDPVR gestopt en nu heb ik zowel geluid als beeld.

NGC HD heeft echter niet meer resolutie als 720p, terwijl Brava HDTV 1080i heeft.

Ben benieuwd of straks Discovery HD ook 1080 heeft of alleen maar 720p.

Ik zie wel verschil, want het beeld van Brava HDTV is net zo mooi scherp als BBC HD, Luxe TV en Melody Zen HD.

Terwijl NGC HD net wat minder is.

Is alles bij NGC HD 720p, of zijn er ook programma`s bij in 1080i?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Als ik in dat menu ga, dan zie ik dat er Pentacrypt 1.09 op staat.

Maar goed, het werkt dus wel.

En ik ga nu lekker een maand proefkijken met mijn Topfield 7700HDPVR zonder hardware update.

Wel heb ik de nieuwste firmware t/m 23 (of 27?) maart er in zitten.

Kan ik intussen afwachten of er eventueel toch nog een andere CAM nodig is.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:
Origineel bericht van: AEO
Het is me gelukt!

NGC HD heeft echter niet meer resolutie als 720p, terwijl Brava HDTV 1080i heeft.
Ben benieuwd of straks Discovery HD ook 1080 heeft of alleen maar 720p.
Ik zie wel verschil, want het beeld van Brava HDTV is net zo mooi scherp als BBC HD, Luxe TV en Melody Zen HD.
Terwijl NGC HD net wat minder is.
Is alles bij NGC HD 720p, of zijn er ook programma`s bij in 1080i?

Hallo AEO,

Fijn dat het gelukt is.
NGC HD is altijd 720p en Discovery HD zal vanaf vrijdag de 18e in 1080i gaan uitzenden.

Groeten, Alfons
Geplaatst:

Hoi Alfons,

Discovery HD zit er inmiddels ook op met erg mooi beeld, vergelijkbaar met o.a. BBC HD.

Af en toe loopt het beeld en geluid even vast voor ongeveer 10 á 15 seconden, en dan gaat het weer verder.

Dat gebeurt soms kort op elkaar, meestal echter een keer of 3, 4 per uur.

Of ik me ook ga abonneren weet ik nog niet, ik heb nu het Set Top Box abonnement, maar als ik het goed heb begrepen, dan komt die 10 euro per maand daar dan nog bovenop!

Als het Set Top Box pakket bij die 10 euro inbegrepen zou zijn, dan zou ik het zeker wel doen.

Groejes...

Arnold

Geplaatst:
Origineel bericht van: AEO
Hoi Alfons,

Discovery HD zit er inmiddels ook op met erg mooi beeld, vergelijkbaar met o.a. BBC HD.
Af en toe loopt het beeld en geluid even vast voor ongeveer 10 á 15 seconden, en dan gaat het weer verder.
Dat gebeurt soms kort op elkaar, meestal echter een keer of 3, 4 per uur.
Of ik me ook ga abonneren weet ik nog niet, ik heb nu het Set Top Box abonnement, maar als ik het goed heb begrepen, dan komt die 10 euro per maand daar dan nog bovenop!
Als het Set Top Box pakket bij die 10 euro inbegrepen zou zijn, dan zou ik het zeker wel doen.
Groejes...

Arnold

Hallo Arnold,

Het is idd een apart pakket voor € 9,95 per maand. Dan krijg je het Thema pakket er overigens voor diezelfde prijs bij.

Momenteel is het nog wat uitproberen, denk ik. In vergelijking met UPC Digital merk ik 3 verschillen via CDS. Geen Dolby 5.1 / geen EPG / geen ondertiteling. Maar wel een erg mooi plaatje. En de rest zal binnenkort nog wel goed komen, hoop ik.

Groeten, Alfons
Geplaatst:

In mijn Pace HDTV ontvanger liep alles goed met de Matrix Revolutions CAM, alleen NatGeoHD en Brava gaven geen beeld maar wel geluid. Vandaag een Mediaguard CI module (verpakt in een CanalDigitaal doosje) er ingeprikt en nu is er behalve geen beeld ook geen geluid meer waar te nemen op de HD kanalen. Jammer , ik had op meer gehoopt.

Suggesties anyone?

Gast Pavaronnie
Geplaatst:
Citaat:

Hallo Arnold,

Het is idd een apart pakket voor € 9,95 per maand. Dan krijg je het Thema pakket er overigens voor diezelfde prijs bij.

Momenteel is het nog wat uitproberen, denk ik. In vergelijking met UPC Digital merk ik 3 verschillen via CDS. Geen Dolby 5.1 / geen EPG / geen ondertiteling. Maar wel een erg mooi plaatje. En de rest zal binnenkort nog wel goed komen, hoop ik.

Groeten, Alfons

Gisteren contact gehad met canaldigitaal over het HD-pakket. Binnen nu en een 2 maanden worden national geographic en discovery voorzien van dolby digital 5.1 audio. in het 4e kwartaal wordt discovery hd omgezet naar de NL versie en krijgen we er ondertiteling bij. Erg goed van canaldigitaal! Als dit allemaal gaat komen, neem ik echt wel een abonnement voor die 9,95 want ik krijg er ook nog alle themazenders erbij.
Gast Vegasboy
Geplaatst:

Ik heb de aston moduul aangeschaft. 2.18 / 1.07 volgens mij, de nieuwste. En alle drie kanalen werken perfect. Geen hik ups , beeld is ook scherp.

Ik heb een topfield 7700 ontvanger met een sharp full hd tv ziet er super uit het beeld. Ik ben tevreden.

Geplaatst:

De Powercam Pro werkt hier niet, "No card" zowel in de Topfield TF7700HDVPR als in de Lyngbox.

CAS staat goed.

Oude kaartjes uit de SECA1 tijd worden wel gezien.

Heb CD maar gevraagd een nieuwe kaart te sturen.

Raar dat de Aston Seca 1.05 de CD kaart wel ziet...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pavaronnie
Citaat:

Hallo Arnold,

Groeten, Alfons

Gisteren contact gehad met canaldigitaal over het HD-pakket. Binnen nu en een 2 maanden worden national geographic en discovery voorzien van dolby digital 5.1 audio. in het 4e kwartaal wordt discovery hd omgezet naar de NL versie en krijgen we er ondertiteling bij. Erg goed van canaldigitaal! Als dit allemaal gaat komen, neem ik echt wel een abonnement voor die 9,95 want ik krijg er ook nog alle themazenders erbij.

Ik kreeg te horen dat Film1 HD "een kwestie van enkele maanden" is.
Of dat alleen Film 1.1 of alle drie wordt wist-ie niet.
Geplaatst:
Citaat:

Gisteren contact gehad met canaldigitaal over het HD-pakket. Binnen nu en een 2 maanden worden national geographic en discovery voorzien van dolby digital 5.1 audio. in het 4e kwartaal wordt discovery hd omgezet naar de NL versie en krijgen we er ondertiteling bij.

Prima,

Dan zal bij Brava HDTV binnen 2 maanden ook het 5.1 geluid wel worden toegevoegd. Wat Discovery HD betreft vind ik het toch vreemd dat het nog een half jaar of langer schijnt te moeten duren voor er ondertiteling bij komt. Het zijn precies dezelfde uitzendingen als bij UPC Digital en die zijn wel Nederland ondertiteld.

Groeten, Alfons
Geplaatst:
Citaat:

Ik kreeg te horen dat Film1 HD "een kwestie van enkele maanden" is.
Of dat alleen Film 1.1 of alle drie wordt wist-ie niet.

Film1 HD is maar 1 kanaal. Alle films op Film1.1 die in HD zijn, worden gelijktijdig op Film1 HD uitgezonden. Daar zit wel een apart Dolby 5.1 spoor bij. Momenteel zendt men nog weinig films uit met 5.1 geluid, maar het gebeurt af en toe dus wel.

Gemiddeld worden er per etmaal zo'n 13 films op Film1.1 uitgezonden en daar zitten er meestal zo'n 10 of 11 bij in HD.

Dit is dus de situatie bij de digitale kabel, maar zal bij CDS ongetwijfeld ook zo worden.

Groeten, Alfons
Geplaatst:

Daar ben ik maar weer eens.

Ik heb nu al een dag of 3 beeld op de 3 HD kanalen van CD met mijn Topfield 7700 HDPVR, welke geen hardware update heeft.

Ik heb een Matrix Reloaded CAM voorzien van Pentacrypt 1.09, maar vrij regelmatig loopt het vast, gemiddeld elke 10 á 12 minuten.

Op de gewone SD kanalen van CD gebeurt het echter ook, hoewel veel minder vaak.

Heeft er iemand nog een idee over welke andere software ik op deze CAM zou kunnen zetten, waarbij ik geen freezes heb op de HD kanalen van CD?

(Geen UCAS V3.0, die is zeer stabiel op de SD kanalen, maar bij de 3 HD kanalen heb ik dan geen beeld!)

Al vast bedankt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen