Ga naar inhoud


Euro 1080 HD 1, soms ongecodeerd?


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb ooit ergens gelezen, dat Euro 1080 HD 1 deels ongecodeerd is te ontvangen.

Ik weet er echter het fijne niet van, dus vraag ik mij af om iemand mij kan vertellen of, en hoe vaak deze zender ongecodeerd te ontvangen is.

Op de website van 1080 Euro HD 1 is alleen maar te zien wat er aan programmas wordt uitgezonden, maar is is helemaal geen info over eventueel ongecodeerde uitzendingen.

Al vast bedankt voor degene die mij iets kan vertellen.....

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het klopt dat deze zender soms ongecodeerd is te ontvangen.

Ik kan er echter geen touw aan vastknopen want de tijden dat je de zender wel ongecodeerd kunt zien zijn volstrekt willekeurig.

Het afgelopen weekend was de zender wel te zien en gisteren en vandaag niet, athans op die momenten dat ik kijk.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Het klopt dat deze zender soms ongecodeerd is te ontvangen.
Ik kan er echter geen touw aan vastknopen want de tijden dat je de zender wel ongecodeerd kunt zien zijn volstrekt willekeurig.
Het afgelopen weekend was de zender wel te zien en gisteren en vandaag niet, athans op die momenten dat ik kijk.


Hij zit momenteel - en ook gisteren - ongecodeerd op de Astra 3 (10.842V / S/R 13333).

Ik weet niet of hij continue vrij uitzendt (zie bericht Jürgen), maar wel steeds als ik hem even op zet. Toeval?

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Soundwork

Alfons, zeker geen toeval. Ze zenden meerendeel gecodeerd uit. Het kan zijn dat ze (net zoals CDS nu doet) aan het testen zijn met de Seca codering die enige tijd geleden aan het signaal is toegevoegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Soundwork
Alfons, zeker geen toeval. Ze zenden meerendeel gecodeerd uit. Het kan zijn dat ze (net zoals CDS nu doet) aan het testen zijn met de Seca codering die enige tijd geleden aan het signaal is toegevoegd.


Overigens zat eerst dat promokanaal HD5 op deze frequentie. Die had ik namelijk in mijn favorieten HD opgeborgen staan. Maar gisteren zag ik ineens dat het schijnbaar HD1 is geworden en HD5 is nergens meer te vinden.

En ik heb echt overal gekeken. Tot in mijn keukenkastje aan toe. laugh

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment zend EURO1080 2 verschillende versies uit van HD1. De gecodeerde versie is het reguliere programma. Echter, wat eigenlijk HD5 zou moeten zijn, is momenteel een continu herhalende aflevering van iets over planten en natuur in een rotsachtig gebied. Iemand heeft gewoon het verkeerde logo in de rechterbovenhoek gezet.

 

Is het iemand ook al opgevallendat al je op dat kanaal gaat kijken dat je klok en datum ook meteen teruggezet wordt naar 25-dec-2005 rond een uur of 18.00? heb je wel het echte kanaal, dan loopt je klok plots 2 uur voor op de werkelijkheid. Zoals al heel lang, zijn ze weer behoorlijk aan het knoeien daar in Lint, Belgie. Voorheen hielp het nog door ze een mailtje te sturen als er technisch weer iets mis wa, maar ook dat mag niet meer helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...