Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat ik toch nog een analoge ontvanger heb zat ik eens te kijken wat er nog allemaal te ontvangen is. Veel FTA maar toch nog een paar gecodeerd, hoe zijn die te ontvangen? Er zit geen kaart slot in mijn ontvanger. Hoe ging dat vroeger, de nederlandse zenders waren toch ook gecodeerd?

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:

Ter info Vroeger waren de Nederlandse zenders met een zogenaamde "luxcript" decoder te ontvangen. Bepaalde uitzendingen

op RTL-4 bvb waran toen zelfs ongecodeerd !

Deze decoder werd toen via scart op de decoderingang van je analoge ontvanger aangesloten...

Groetjes,

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Geplaatst:

Dus geen kaart maar een decoderkastje wat het allemaal voor je regelt.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:

Nou niet allemaal , zo was(is ?) er videocrypt 1 en 2, en D2mac .

Ook Syster maar of je daar een kaart voor nodig had , weet ik niet .

Er waren progjes waarmee je met een analoge satkaart in je PC , beeld kon toveren op de syster gecodeerde kanalen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Kon alleen nog maar Analoog FTA en Analoog Nagravision vinden.

Martin

Geplaatst:

das voor mijn schotel tijd..

wel nog doen C+ nog analoog op de kabel zat nog educatief zitten kijken smile

Tvkaartje deed het best goed..

en C+ Decoders welke geblokeerd waren voorzien van extra draadjes en er was weer beeld smile

goede ouwe tijd laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Het zal niet lang meer duren voor dat analoog afgelopen is, aanbod wordt al steeds kleiner. Nog een ruim jaar dan is het over (2010) misschien nog iets langer maar dan is het echt over.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ou-Tannu
das voor mijn schotel tijd..

wel nog doen C+ nog analoog op de kabel zat nog educatief zitten kijken smile

Tvkaartje deed het best goed..

en C+ Decoders welke geblokeerd waren voorzien van extra draadjes en er was weer beeld smile

goede ouwe tijd laugh

Dat ook nog gedaan via de PC, zonder geluid op postzegel formaat naar C+ kijken. Tot ze digitaal gingen.

Rekordc

Geplaatst:

Helemaal in het begin van premiere toen ik nog in duitsland woonde had ik al zo'n analoge decoder waar je nog een echte sleutel in moest stoppen. En dat alles voor slechts 1 kanaal.

11054686.jpg

Ik had een sagem G1

Dat witte ding was een kaart in de vorm van een sleutel en wel een halve cm dik.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Geplaatst:

Er is (zijn) nog een sites waarop je foto's van de analoog

gecodeerde zenders kunt zijn , gewoon effe goegelen !!

Analog TV Broadcast Systems , Of , wikipedia smile

Eurocrypt , Syster , Nagravision , Line shuffling ,

Videocrypt , Videocipher , Luxcrypt , SIS , Leisure , enz ....

Ook uitzendnormen: B-Mac , D / D2 Mac

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

nee gewoon fullscreen he laugh

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Cablecrypt was het hier geloof ik voor C+ :P

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Ik sloot mijn analoge ontvanger aan op de analoge TV-kaart in mijn computer, en kon daarna met een decoderprogramma'tje Premiere ontvangen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen