dvbs Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Dag iedereen Een vraagske: Ben nog eens begonnen met uitzoeken waarom bij mij (werkend met Ubuntu 7.10) wine niet doet wat het zou moeten; en nu blijkt dat ik er niet in slaag om een andere versie dan de 0.9.46.binnen te halen. Ik heb zowel geprobeerd met de installeren/verwijderen-software als d.m.v.het terminal venster op de manier beschreven op de winehq.org/site. Wat kan ik nog proberen om bijv versie 0.9.52. geïnstalleerd te krijgen? (moet wel zeggen: Linux is voor mij nog nieuw, maar tot nu toe wel OK). Alvast bedankt dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Puch Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 zelf compileren. download de tar.gz of de tar.gz2 van het programma pak hem uit open een terminal ga naar de map die je net hebt uitgepakt. ./configure Als je error's krijgt omdat er bepaalde bestanden niet op je pc staan dan installeer je die eerst. Let wel, je moet de developpers (devel) versie installeren. Voer ./configure opnieuw uit tot hij zonder errors volledig uitgevoerd is. su -c make => vul je root paswoord in su -c "make install" => vul je root paswoord in Het programma is nu geinstalleerd en zou moeten werken op je systeem. controleren kan je doen door de naam in te typen en enter het programma moet opstarten Het enige wat je nu nog moet doen is het handmatig aan het menu toevoegen (als het er al niet instaat). iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
dvbs Geplaatst: 8 april 2008 Auteur Geplaatst: 8 april 2008 Bedankt alvast voor je antwoord, ben met de materie niet echt vertrouwd maar ga eens een poging wagen. ('t Zal dus effekes duren.) dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dvbs Geplaatst: 8 april 2008 Auteur Geplaatst: 8 april 2008 @Puch Ik probeer wat je voorstelde maar bij het ./config geeft hij inderdaad foutmeldingen : "error: C compiler cannot create executables" en refereert ook naar het config.log; hoe/waar kan ik dit bestand lezen? Groet dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dvbs Geplaatst: 8 april 2008 Auteur Geplaatst: 8 april 2008 Laat die laatste vraag maar vallen ivm config.log, heb het gevonden. Probeer verder wine 0.9.59. te installeren. Gr. dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dvbs Geplaatst: 10 april 2008 Auteur Geplaatst: 10 april 2008 Ben nog een probleem tegengekomen: moet de laatste versie libc6 installeren (2.6.1.-1ubuntu10), maar kom 3 verschillende versies tegen amd64/i386/powerpc ; de amd64 weigert mijn pc te installeren, wat is in mensentaal (ik ben dus inderdaad maar een gebruiker) het verschil tussen de 3? (processor?) Als ik kijk bij Sinaptic Pakketbeheer zie ik 2 versies: de amd64 en een versie zonder verdere specificaties. En dan heb ik nog een vraag: als je werkt met Sinaptic, hoe kan je dan een nieuw download adres ingeven als dit niet tussen de voorkeuren staat? groet dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
jacobus Geplaatst: 10 april 2008 Geplaatst: 10 april 2008 Volgens mij kan dat niet meer. De source o mtic bestaat ook niet meer. Dit omdat volgens cannonical alles in de door hen aangelverder bronnen zit. Daarnaast kun je natuurlijk .deb files altijd los installeren en source bestanden zelf compileren.
dvbs Geplaatst: 10 april 2008 Auteur Geplaatst: 10 april 2008 OK bedankt. Zal nog wat verder "prutsen". ......tot wanneer ik nog een vraag tegenkom, dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dvbs Geplaatst: 13 april 2008 Auteur Geplaatst: 13 april 2008 Ooit ben ik overgegaan van Ubuntu 7.04 naar 7.10 dmv een upgrade via de update-manager. Wel, ik vermoed dat dit toch niet echt goed gegaan is! Heb vandaag eens een alternatief cd'tje gebrand van de 7.10 versie en alles opnieuw geïnstalleerd. Wat blijkt nu?; zowel versie 0.9.59. van wine als van wine-dev zijn zeer eenvoudig geïnstalleerd geraakt. (Ter info: Ik ga binnenkort over een cd'tje naar 8.04!) Misschien is dit voor de meesten onder jullie allemaal maar evident; maar ik hoop dat er toch nog iemand anders hier iets mee is. Puch, Jacobus, bedankt voor de reacties! Wat mij betreft: 't Mag op slot! Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Kraan Banaan Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 Ehh ubuntu opnieuw installeren omdat wine niet werkt? is dat niet gewoon apt-get install wine ?
dvbs Geplaatst: 14 april 2008 Auteur Geplaatst: 14 april 2008 Goeie opmerking; en normaal misschien wel, maar kreeg steeds weer foutmeldingen over verouderde files (oa libc6 ed) en heb dan maar iets radicaals geprobeerd; zoals ik al zei; voor mij is dit nog nieuw en wou gewoon meegeven hoe ik het opgelost had én de conclusies die ik voor mij getrokken heb. Linux is voor mij de oplossing om de niet-meer-ondersteunde-versie Windows Millenium te vervangen op mijn wat oudere pc; moet zeggen ik begin het nu wel te appreciëren. groet dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
jacobus Geplaatst: 14 april 2008 Geplaatst: 14 april 2008 Het is altijd nuttige info. Zelf wil ik in principe upgraden naar 8.04. Maar dit schijnt dusdanig veel problemen te geven, dat ik dat waarschijnlijk toch maar niet doe. Dus ik ga nog ff door met 7.10, om dan via een verse installatie over te stappen op 8.04 Dit wil ik sowieso wel doen, omdat het weer een LTS (long term support) versie is, en dus 3 jaar ondersteund wordt.
joop905 Geplaatst: 14 april 2008 Geplaatst: 14 april 2008 For Ubuntu Gutsy (7.10): sudo wget http://wine.budgetdedicated.com/apt/sources.list.d/gutsy.list -O /etc/apt/sources.list.d/winehq.list For Ubuntu Feisty (7.04): sudo wget http://wine.budgetdedicated.com/apt/sources.list.d/feisty.list -O /etc/apt/sources.list.d/winehq.list dan krijg je de laatste verzie
dvbs Geplaatst: 15 april 2008 Auteur Geplaatst: 15 april 2008 Ben blij dat ik dit onderwerp gestart heb . (Stijg langzaam aan naar de 20 berichten,) maar wat vooral belangrijk is; heb hier raad én mogelijke oplossingen gekregen voor een probleem. Dit board is OK! groet dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen