WPW Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Die 4 vierkantjes? lees dat stukje over 'a shower of hail', wat ik het verspreidingspatroon noem. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Moderator ceesv Geplaatst: 9 april 2008 Moderator Geplaatst: 9 april 2008 Origineel bericht van: Ventura Ik weet dat in de Satlook dat er een spectrum analyzer in zit. Maw ik dan met de Satlook precies op de frequentie locken waar satelliet uitzend. Waardoor ik een beter signaal krijg dan de digisat pro. Klopt het wat ik nu zeg? Dat is juist, er zit een complete ontvanger in, die je af kunt stemmen op de juiste transponder. Voor digitale signalen heb je dan het scherm met de kwaliteitswaarden van de digitale zenders. Hij scant zelf de fec en simbool waarden en geeft ook nog de offset frequentie van de afc. Analoge zenders, kunnen bekeken worden, daarvoor is er een TV ontvanger ingebouwd. Bij digitale ontvangst kan er echter geen beeld weergegeven worden. De ingebouwde spectrum analiser is erg handig bij het eerste "invangen" van het signaal, wanneer je de schotel in positie draait. Daarnaast kun je er heel snel stoorsignalen mee lokaliseren. Tenslotte genereert het ding ook nog eens de meest gangbare disecq signalen, zodat je op het dak alles bij de hand hebt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Ventura Geplaatst: 9 april 2008 Auteur Geplaatst: 9 april 2008 De "a shower of hail" is een soort slecht weer generator. Hoe meer "hail" hoe beter het signaal is tijdens slecht weer.
WPW Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Nee, het heeft te maken onder welke hoek het signaal aankomt en hoe de lnb ermee omgaat, 1 graad 'ernaast' kan al betekenen dat een gedeelte van het signaal kaatst terwijl je op de ontvanger er niks van ziet, dit word exponentioneel erger naar mate er meer storing is. Bij het afstellen kan het dus beter zijn dat die hagel goed staat met wat minder signaal sterkte dan andersom. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen