Digipaps Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Ik kan maar niet op de naam komen.. Vroeger had ik zo'n apparaat waarmee je gewoon op tafel een tekening of poster kon vergroten op een naast gelegen vel papier... Iets met ...graph ofzo.. Wie weet de naam van het apparaatje ? digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Gerdy Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Vergrootgraph misschien Neen, weet het ook niet. Gerdy
satcat Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Ik denk dat zo'n ding sketchograaf heet. Ik was net aan het googlen op spirograaf en kwam iemand tegen die het dus sketchograaf noemt.
mereltje Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Was dat misschien een spirograph ?? :grin Groet Willy Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
lock Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Of een Spyrograph ? Mereltje was me net voor "That's another fine mess you've got me into"
Digipaps Geplaatst: 8 april 2008 Auteur Geplaatst: 8 april 2008 Nee...die zijn het dus niet, ik dacht zelf een pantograph, maar dat blijkt een graveermachine te zijn... Ik zoek ook nog effe verder... digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
Digipaps Geplaatst: 8 april 2008 Auteur Geplaatst: 8 april 2008 Hmmm....blijkt dus wel een pantograph te zijn, echter gewoon zoeken op pantograaf...pffff Thanks digipaps "I'm not a complete idiot, some parts are missing"
leo1949 Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Dit is een pantograph. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Tonskidutch Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Citaat: "Pantograph" is a drawing instrument to magnify figures. Tracing the original figure by moving the red point, we can automatically obtain the magnified figure with the pen at the blue point. Find the ratio of magnification when the lengths of the arms are defined in the right figure. weldegelijk en als je googled met afbeeldingen op dat woord heb jem cheers Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
satcat Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Op sketch-o-graph kun je ook nog het een en ander vinden. Is misschien merknaam geweest van een pantograph.
leo1949 Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 We zijn een Nederlands board en de nederlandse benaming van een pantograph is TEKENAAP En hier een demo van een PANTOGRAAF/TEKENAAP die je met je muis kan bedienen Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast Pacman Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Origineel bericht van: lock Of een Spyrograph ? Nee, dat is een ring met een tandwieltje er in om van die ronde figuren te maken. Heb hem zelf ook gehad.
Fiene56 Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Gewoon met een plotter Mijn vrouw gebruikt voor het schilderen wel eens een speciale projector voor het uitvergroten. Die zet je over de tekening en je kunt hem op de schildersezel of aan de wand zo groot maken als je maar wilt. Misschien ook een optie. VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Con Geplaatst: 8 april 2008 Geplaatst: 8 april 2008 Origineel bericht van: leo1949 Dit is een pantograph. Leo Yip. Da's um. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten