Gast Richard7 Geplaatst: 10 april 2008 Geplaatst: 10 april 2008 Je gaat er zo niet komen. Die 333 Mhz is gewoon de FSB (front side bus) snelheid waarmee je geheugen aangestuurd wordt (om precies te zijn: 333 = 2x166 en 400 = 2x200). Maar buiten die andere CL getalletjes zitten er verderop vast nog wat verschillen in de geheugenmodules qua timingsinstellingen (kijk maar eens verderop in bij je geheugeninstellingen je BIOS). En die gaan niet zelf weg bij een andere FSB. Dit probleem wordt veroorzaakt omdat óf het geheugenreepje zich niet 'netjes' meldt, óf het BIOS niet zo netjes omgaat met wat-ie binnen krijgt. Je zou er misschien uit kunnen komen als je achter de precieze timings kunt komen van het traagste reepje (die met het hoogste CL getal) en als je die gegevens dan zelf in de BIOS in kunt stellen. Dan nóg heb je kans dat het snellere reepje hier niet blij mee is en gaat liggen muiten! Het luistert heel nauw allemaal: mijn eigen geheugen draait momenteel op 154Mhz ipv 200 omdat ik mijn processor overgeklokt heb van 2Ghz naar 2.3Ghz - en bij mij staat alles op auto. Als ik mijn processor terugzet naar 2Ghz draait het geheugen weer keurig op 200Mhz, ik zou niet weten waarom (en wil dit ook eigenlijk niet ). Dit is ook het punt waar de gewone overklokkert (ik) het laat afweten tav de die hard overklokker (niet ik), die blijft nl. eindeloos pielen met optimale geheugentimings... Je bent het snelst vd ellende af als je zo'n matched pair setje gaat halen, zo duur is geheugen momenteel niet toch? Je huidige 2 reepjes raak je wel kwijt.
theparasol Geplaatst: 10 april 2008 Geplaatst: 10 april 2008 joske, op de website van asus zie ik bij de bios downloads diverse issues met ddr400 instabiliteit. Als je inmiddels nog niet op de laatste bios zit (1303) zou je dat eerst moeten realiseren. Het terugzetten van de de memory snelheid naar 333 werkt beslist niet altijd. Niet iedere geheugenmodule ondersteunt dit nl betrouwbaar. Daarnaast is er veel (goedkoop) geheugen te koop wat sowiezo problemen geeft ondanks alle prachtige labeltjes en getalletjes die allemaal te vergelijken zijn en zouden moeten werken. Wil je echt 1000% zekerheid: ga naar bv de website van kingston, selecteer je mainboard, selecteer geheugenomvang en hij spuugt een productcode uit die gegarandeerd werkt met jouw mainboard. suc6!
Gast ozzo Geplaatst: 11 april 2008 Geplaatst: 11 april 2008 Ik zou mijn huidige reepjes te koop zetten en lekker naar de winkel gaan om een "dual channel setje" te kopen zoals al eerder werd aangeraden. Neem gerust PC6400 dan heb je er in de toekomst ook nog wat aan. Kost geen drol meer dat geheugen.
arie kanarie Geplaatst: 11 april 2008 Geplaatst: 11 april 2008 Code: beesie-scans Wat is nou beesie-scans weer. 't zal wel voor de hand liggen, maar ik kan ff de link niet leggen. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
arie kanarie Geplaatst: 11 april 2008 Geplaatst: 11 april 2008 Citaat: Wat is nou beesie-scans weer. 't zal wel voor de hand liggen, maar ik kan ff de link niet leggen. Laat maar, ik ben er al achter...... Maar wat een termen kom je hier op s4a vaker tegen grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Ome Merde Geplaatst: 11 april 2008 Geplaatst: 11 april 2008 virussen/trojans/adware/malware en weet ik veel wat voor ellende er nog meer op een systeem kan komen (met Windows). ik vat dit meestal samen onder één noemer : beesies (bugs) merDe deze ruimte is te huur
joske8000 Geplaatst: 11 april 2008 Auteur Geplaatst: 11 april 2008 Beste allemaal, bedankt voor alle wijsheid. Ik ga mijn reepjes te koop zetten en naar een goede duoset. Iemand interesse? Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010
Gast ozzo Geplaatst: 12 april 2008 Geplaatst: 12 april 2008 Doe dat even in de TE KOOP hoek hier op het board. Laat ons wel even weten of je met de nieuwe DIMMS wat opgeschoten bent !
joske8000 Geplaatst: 13 april 2008 Auteur Geplaatst: 13 april 2008 Sorry Ozzo was als een grapje bedoeld. Voorlopig ben ik met mijn enkele reepje een stk sneller dan met die andere erbij. Ik ga eens ff op zoek naar een goed stelletje en laat het dan weten. Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen