Ga naar inhoud


Eredivisiekanaal gaat 10 euro per maand kosten!!!


dommelsch_fan

Aanbevolen berichten

Citaat:
Stel je eens voor dat tijdens een wedstrijd het Eredivisie Live kanaal onderbroken zou worden voor een interessante documantaire van een themakanaal

Die over een uurtje of 3,4 toch weer herhaald wordt... Zeker bij die themakanalen van de Publieke Omroep(!)

Ook bij de kabel zijn er geen 8 sport1 extra kanalen meer. Eentje is al opgeofferd voor het 24/7 voetbalkanaal (er zijn dus 7 over). En als er 4 wedstrijden tegelijk zijn worden in totaal nog eens 3 extra Sport1 extra kanalen opgeofferd. En zijn er nog maar 4 over.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast JumperFree
Origineel bericht van: thomas999
Origineel bericht van: Rog

Hoezo benadelen en belachelijk zolang men niet wil investeren in extra transponderuimte is dat de enige oplossing voor ons voetbal en sportliefhebbers

Het blijft een vreemde benadering van de heren voetbalvrienden. Stel je eens voor dat tijdens een wedstrijd het Eredivisie Live kanaal onderbroken zou worden voor een interessante documantaire van een themakanaal. ;-)


Inderdaad, ik ben een voetbal liefhebber pur sang, maar voor mij hoeft dit niet.Zorg gewoon dat je je zaakjes goed voor elkaar hebt als CDS, en zorg ervoor als je " iets " aanbied dat je dat voor IEDEREEN dan ook kan waarmaken ...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JumperFree

Inderdaad, ik ben een voetbal liefhebber pur sang, maar voor mij hoeft dit niet.Zorg gewoon dat je je zaakjes goed voor elkaar hebt als CDS, en zorg ervoor als je " iets " aanbied dat je dat voor IEDEREEN dan ook kan waarmaken ...

Dat ben ik met je eens. CDS heeft, ondaks de beperkte transponderruimte, een aantal zenders, waar IMHO niet zo veel belangstelling voor is, zoals BIB. Ook kan ik me niet voorstellen datr er heel veel naar Animal Channel gekeken wordt, maar dat zal wel in een package-deal met Discovery zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Drie weken geleden was iedereen hier nog over de rooie omdat men het niet zou gaan doorgeven. Toen was de inslag als het er maar opkomt, desnoods met twee kanalen net als bij Digitenne.

 

Nu hebben ze overeenstemming met Eredivisie Live en nu is er weer gedonder over het aantal kanalen. Hadden we verleden jaar en de jaren ervoor deze discussie ook toen Tele2 via IPTV alle wedstrijden doorgaf, de kabel in eerste instantie niets, en Digitenne (overigens later pas) en CanalDigitaal 1 of 2 kanalen?

 

Nu heb je in ieder geval via de satelliet twee kanalen en is het speelschema zodanig aangepast dat je heel veel wedstrijden met deze twee kanalen kan zien en nu is het weer een probleem voor veel mensen. Natuurlijk heb je via de kabel meer kanalen, als is voor mij de vraag nog steeds of die 4 kanalen constant gebruikt gaan worden. Maar daar betaal je ook voor. Daarnaast zullen de meeste kabelexploitanten geen extra bandbreedte voor deze zenders hoeven te gebruiken omdat men gewoon de ongebruikte kanalen van Sport1 zal gaan gebruiken.

 

Wees blij dat men toch nog met Eredivisie Live op één lijn is gekomen en je tenminste nog twee kanalen kan zien. Vier had beter geweest en wellicht dat die vier er in incidentele gevallen er nog wel komt.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Drie weken geleden was iedereen hier nog over de rooie omdat men het niet zou gaan doorgeven. Toen was de inslag als het er maar opkomt, desnoods met twee kanalen net als bij Digitenne.

Nu hebben ze overeenstemming met Eredivisie Live en nu is er weer gedonder over het aantal kanalen. Hadden we verleden jaar en de jaren ervoor deze discussie ook toen Tele2 via IPTV alle wedstrijden doorgaf, de kabel in eerste instantie niets, en Digitenne (overigens later pas) en CanalDigitaal 1 of 2 kanalen?

Nu heb je in ieder geval via de satelliet twee kanalen en is het speelschema zodanig aangepast dat je heel veel wedstrijden met deze twee kanalen kan zien en nu is het weer een probleem voor veel mensen. Natuurlijk heb je via de kabel meer kanalen, als is voor mij de vraag nog steeds of die 4 kanalen constant gebruikt gaan worden. Maar daar betaal je ook voor. Daarnaast zullen de meeste kabelexploitanten geen extra bandbreedte voor deze zenders hoeven te gebruiken omdat men gewoon de ongebruikte kanalen van Sport1 zal gaan gebruiken.

Wees blij dat men toch nog met Eredivisie Live op één lijn is gekomen en je tenminste nog twee kanalen kan zien. Vier had beter geweest en wellicht dat die vier er in incidentele gevallen er nog wel komt.


Precies, beter een half ei als een lege dop.!
Daarbij zijn we twee kanalen gewend op satelliet dus ieder kan weten wat daar de consequenties van zijn en daar zijn plan op trekken.

Dat de duurdere abonnementen nu dubbel voor een half ei moeten gaan betalen is echter van de gekke.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Drie weken geleden was iedereen hier nog over de rooie omdat men het niet zou gaan doorgeven. Toen was de inslag als het er maar opkomt, desnoods met twee kanalen net als bij Digitenne.

Nu hebben ze overeenstemming met Eredivisie Live en nu is er weer gedonder over het aantal kanalen. Hadden we verleden jaar en de jaren ervoor deze discussie ook toen Tele2 via IPTV alle wedstrijden doorgaf, de kabel in eerste instantie niets, en Digitenne (overigens later pas) en CanalDigitaal 1 of 2 kanalen?

Nu heb je in ieder geval via de satelliet twee kanalen en is het speelschema zodanig aangepast dat je heel veel wedstrijden met deze twee kanalen kan zien en nu is het weer een probleem voor veel mensen. Natuurlijk heb je via de kabel meer kanalen, als is voor mij de vraag nog steeds of die 4 kanalen constant gebruikt gaan worden. Maar daar betaal je ook voor. Daarnaast zullen de meeste kabelexploitanten geen extra bandbreedte voor deze zenders hoeven te gebruiken omdat men gewoon de ongebruikte kanalen van Sport1 zal gaan gebruiken.

Wees blij dat men toch nog met Eredivisie Live op één lijn is gekomen en je tenminste nog twee kanalen kan zien. Vier had beter geweest en wellicht dat die vier er in incidentele gevallen er nog wel komt.



Het verschil met toen is dat er toen niet de pretentie was alles live te kunnen zien. Die is bij Eredivisie Live nu wel, lees de site er maar eens op na.

Dat, en alleen dat is dan ook de reden dat het schema zo krampachtig uit elkaar is getrokken en er nu ook daadwerkelijk iedere zondag twee aanvangstijdstippen zijn gedurende het hele seizoen.

Die bezwaren van het tijdelijk gebruiken van andere zenders waar toch programma's in een carrousel worden uitgezonden heb ik nooit begrepen, net zoals ik de keuze voor Film1.3 ten opzichte van een tweede Sport1 zender niet begrijp. Vooral op die themakanalen komen de programma's snel weer voorbij.

En dus ben ik van mening dat CDS minimaal drie kanalen moet vrijmaken op de juiste momenten, ook om zicht te onderscheiden van Digitenne en gelijke tred te houden met digikabel.

Sat is een hobby van mij en ik zal niet zo snel de schotel wegdoen maar de positie van CDS is wel inmiddels ondermijnd en dat had voorkomen kunnen worden.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus


Het verschil met toen is dat er toen niet de pretentie was alles live te kunnen zien. Die is bij Eredivisie Live nu wel, lees de site er maar eens op na.


Bij Tele2 was wel degelijk de pretentie om alle wedstrijden live uit te zenden. Lees de persberichten van 3 jaar geleden er nog maar eens op na. Tele2 heeft ook alle wedstrijden live uitgezonden. Alleen via IP based abonnementen via het eigen ADSL2+ netwerk. De pretentie van Tele2 was zelfs om alleen via het eigen IP based platform uit te zenden. Alleen omdat men een bepaalde penetratie via dit eigen netwerk niet kon bereiken heeft men met CanalDigitaal noodgedwongen een overeenkomst gesloten.

Citaat:
Dat, en alleen dat is dan ook de reden dat het schema zo krampachtig uit elkaar is getrokken en er nu ook daadwerkelijk iedere zondag twee aanvangstijdstippen zijn gedurende het hele seizoen.


Het schema is niet voor CanalDigitaal of Digitenne krampachtig uit elkaar getrokken. Dat heeft men gedaan om het eigen kanaal, dus via alle platformen, zoveel mogelijk via één kanaal wedstrijden kan laten uitzenden. Om dus de gehele middag of avond zoveel mogelijk gehele wedstrijden op het hoofdkanaal te kunnen laten uitzenden.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45

Precies, beter een half ei als een lege dop.!
Daarbij zijn we twee kanalen gewend op satelliet dus ieder kan weten wat daar de consequenties van zijn en daar zijn plan op trekken.

Dat de duurdere abonnementen nu dubbel voor een half ei moeten gaan betalen is echter van de gekke.


Een ieder moet zelf de afweging maken wat men zal moeten doen met de huidige stand van zaken. Ik kan me voorstellen dat mensen omwille van deze gebeurtenis overstappen naar de kabel, IPTV of Digitenne.

Maar niet alleen CanalDigitaal abonnees zijn meer kwijt voor Eredivisie Live. Bij UPC en Ziggo kregen de abonnees Tele2 voetbal gratis en die moeten nu respectievelijk 9,95 of 14,95 per maand hiervoor extra gaan betalen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JumperFree
Origineel bericht van: Satwatcher
Drie weken geleden was iedereen hier nog over de rooie omdat men het niet zou gaan doorgeven. Toen was de inslag als het er maar opkomt, desnoods met twee kanalen net als bij Digitenne.

Nu hebben ze overeenstemming met Eredivisie Live en nu is er weer gedonder over het aantal kanalen. Hadden we verleden jaar en de jaren ervoor deze discussie ook toen Tele2 via IPTV alle wedstrijden doorgaf, de kabel in eerste instantie niets, en Digitenne (overigens later pas) en CanalDigitaal 1 of 2 kanalen?

Nu heb je in ieder geval via de satelliet twee kanalen en is het speelschema zodanig aangepast dat je heel veel wedstrijden met deze twee kanalen kan zien en nu is het weer een probleem voor veel mensen. Natuurlijk heb je via de kabel meer kanalen, als is voor mij de vraag nog steeds of die 4 kanalen constant gebruikt gaan worden. Maar daar betaal je ook voor. Daarnaast zullen de meeste kabelexploitanten geen extra bandbreedte voor deze zenders hoeven te gebruiken omdat men gewoon de ongebruikte kanalen van Sport1 zal gaan gebruiken.

Wees blij dat men toch nog met Eredivisie Live op één lijn is gekomen en je tenminste nog twee kanalen kan zien. Vier had beter geweest en wellicht dat die vier er in incidentele gevallen er nog wel komt.


Blij, tuurlijk.Maar de club die ik wil zien heeft b.v. +- 12 knelpunten, tijden waarop 3 of meer clubs op een en dezelfde dag uitzenden.Wat nu als telkens mijn club in de " doe die straks maar " koker zit ?.Als er iets is waar ik me vorig seizoen blauw aan ergerde dat de een of andere ineens besloot om een wedstrijd uit te zenden die, kwa speelverloop standenlijst, er helemaal niet toe deed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Origineel bericht van: Neptunus


Het verschil met toen is dat er toen niet de pretentie was alles live te kunnen zien. Die is bij Eredivisie Live nu wel, lees de site er maar eens op na.


Bij Tele2 was wel degelijk de pretentie om alle wedstrijden live uit te zenden. Lees de persberichten van 3 jaar geleden er nog maar eens op na. Tele2 heeft ook alle wedstrijden live uitgezonden. Alleen via IP based abonnementen via het eigen ADSL2+ netwerk. De pretentie van Tele2 was zelfs om alleen via het eigen IP based platform uit te zenden. Alleen omdat men een bepaalde penetratie via dit eigen netwerk niet kon bereiken heeft men met CanalDigitaal noodgedwongen een overeenkomst gesloten.

Citaat:
Dat, en alleen dat is dan ook de reden dat het schema zo krampachtig uit elkaar is getrokken en er nu ook daadwerkelijk iedere zondag twee aanvangstijdstippen zijn gedurende het hele seizoen.


Het schema is niet voor CanalDigitaal of Digitenne krampachtig uit elkaar getrokken. Dat heeft men gedaan om het eigen kanaal, dus via alle platformen, zoveel mogelijk via één kanaal wedstrijden kan laten uitzenden. Om dus de gehele middag of avond zoveel mogelijk gehele wedstrijden op het hoofdkanaal te kunnen laten uitzenden.



Toen was sprake van twee partijen, ECV (van de Eredivie) en Versatel(later Tele2) als partij voor de live registratie. Versatel had maar één belang en dat was abonnementen voor snel internet te verkopen, toen al snel bleek dat dat bijvoorbeeld in de meeste delen van het land helemaal niet mogelijk was heeft men de platforms uitgebreid met o.a. CDS, één kanaal voor 19.95 euro, Digitenne heeft ervoor gezorgd dat prijzen aanzienlijk lager werden.

Nu is alles in één hand en is het dus makkelijker het speelschema aan te passen aan het eigen kanaal. In de Versatel periode was er de pretentie om iedere zondag om 13.30 uur of 16.30 uur een wedstrijd te laten beginnen, dat werd echter steeds minder waargemaakt. Nu liggen de tijden vast.

Eredivisie Live heeft het zodanig ingedeeld dat het voor de diverse platform mogelijk is alles live uit te zenden met zo weinig mogelijk zenders, meestal is drie voldoende.

Dan is het aan de platform om het op te pakken. En daar komt mijn kritiek op CDS naar voren, het moet voor CDS niet moeilijk zijn drie kanalen vrij te maken maar ik voorspel dat dat echt niet gaat gebeuren. De voornaamste reden hiervoor is dat het grote publiek helemaal niet begrijpt dat ze een uitgekleed pakket gaan krijgen. CDS vindt het wel best.

Een vriend van me heeft onlangs Digitenne aangeschaft want, ik citeer "dan kan ik altijd mijn club live zien", dat is zijn gedachte. Hij zal mogelijk de eerste zondag al teleurgesteld worden dat uitgerekend zijn cluppie niet live gaat worden uitgezonden omdat er dan al twee wedstrijden live zijn.

Vervolgens wordt het verkocht onder het mom van dat de hele wedstrijd te zien is maar dat is uitgesteld en een beetje voetballiefhebber weet dan al de uitslag.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Eredivisie Live heeft het zodanig ingedeeld dat het voor de diverse platform mogelijk is alles live uit te zenden met zo weinig mogelijk zenders, meestal is drie voldoende.


Dan snap ik o.a. de Zaterdag avond niet van die ECV...

1 wedstrijd om 18.45
1 of 2 wedstrijden om 19.45
1 wedstrijd om 20.45

Zo heb je 3 kanalen nodig voor alles live... Met

1 of 2 wedstrijden om 18.45
1 of 2 wedstrijden om 20.45

had je aan 2 kanalen genoeg.

Nee de ECV deelt het niet handig in(!)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
[

Maar niet alleen CanalDigitaal abonnees zijn meer kwijt voor Eredivisie Live. Bij UPC en Ziggo kregen de abonnees Tele2 voetbal gratis en die moeten nu respectievelijk 9,95 of 14,95 per maand hiervoor extra gaan betalen.


Het is duidelijk dat er een provider is die van de situatie mis/ge-bruik maakt om de prijs voor het voetbal op te drijven.
Digitenne kent een prijsverhoging van € 4,-- en cds van maar lieft € 10,-- op de duurdere pakketten.
Waarbij digitenne het voordeel heeft dat je op één abonnement drie tv's kan aansluiten en daarmee voordelig ergens anders in huis naar voetbal kan kijken en de overige huisgenoten geen hinder ondervinden van het voetbal.
Bij cds zal je voor een tweede tv een extra Eredivisie Live abonnement zonder enige korting moeten nemen om je huisgenoten van de ergernis van het euwige gevoetbal te ontlasten. laugh
Daardoor is cds veel duurder dan digitenne.
UPC en Ziggo kan je hier niet mee vergelijken, daar krijg je een volledig Eredivisie Live aanbod en mag de prijs ook hoger zijn.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Eredivisie Live heeft het zodanig ingedeeld dat het voor de diverse platform mogelijk is alles live uit te zenden met zo weinig mogelijk zenders, meestal is drie voldoende.


Dan snap ik o.a. de Zaterdag avond niet van die ECV...

1 wedstrijd om 18.45
1 of 2 wedstrijden om 19.45
1 wedstrijd om 20.45

Zo heb je 3 kanalen nodig voor alles live... Met

1 of 2 wedstrijden om 18.45
1 of 2 wedstrijden om 20.45

had je aan 2 kanalen genoeg.

Nee de ECV deelt het niet handig in(!)


Inderdaad niet handig, ik denk dat zij het scenario niet hebben geschreven op twee maar op minimaal drie kanalen, als CDS een derde kanaal zou toevoegen is Digitenne de enige met een beperking maar die is dan ook de goedkoopste.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JumperFree
Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Eredivisie Live heeft het zodanig ingedeeld dat het voor de diverse platform mogelijk is alles live uit te zenden met zo weinig mogelijk zenders, meestal is drie voldoende.


Dan snap ik o.a. de Zaterdag avond niet van die ECV...

1 wedstrijd om 18.45
1 of 2 wedstrijden om 19.45
1 wedstrijd om 20.45

Zo heb je 3 kanalen nodig voor alles live... Met

1 of 2 wedstrijden om 18.45
1 of 2 wedstrijden om 20.45

had je aan 2 kanalen genoeg.

Nee de ECV deelt het niet handig in(!)


Littlesat, de ECV is ook afhankelijk van de gemeenten, clubs enz.Als het aan de ECV ligt was het heel simpel, dan had je aan 2 kanalen genoeg.Dan zouden de tijden vanaf 12.30 om de 2 uur kunnen zijn.Elke club, gemeenten ( Politie ) heeft om uiteenlopende redenen zijn eigen voorkeuren ..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...