Ga naar inhoud


Eredivisiekanaal gaat 10 euro per maand kosten!!!


dommelsch_fan

Aanbevolen berichten

Wat bedoel je met kan??? Dat het voor CDS onbetaalbaar wordt??

 

En wie zegt dat er nog niet uitonderhandeld is(!) Zowel de ECV als CDS zijn nog niet officieel met een duidelijk statement gekomen dat het via de satelliet definitief niet doorgaat...

 

Het is gewoon een kwestie van tijd totdat er een officieele einduitspraak komt.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Eredivisie Live kan CanalDigitaal veel abonnees gaan kosten

 

 

Het niet distribueren van het nieuwe voetbalkanaal Eredivisie Live kan CanalDigitaal veel abonnees gaan kosten. Uit een onderzoek van Satellite Magazine bleek dat meer dan een kwart van de ondervraagden het abonnement met CanalDigitaal niet zal verlengen als men volgende maand niet Eredivisie Live zal doorgeven.

 

Het nieuwe voetbalkanaal, een samenwerkingsverband tussen de eredivisievoetbalclubs verenigd in de ECV en producent Endemol, houdt de gemoederen onder satellietkijkers bezig. Zeker nu bekend is geworden dat Endemol, namens Eredivisie Live, met CanalDigitaal als enige grote distributeur in Nederland vooralsnog geen overeenstemming heeft weten te bereiken met Nederlands enige satelliettelevisieaanbieder. Grote concurrenten van CanalDigitaal, als KPN – Ziggo – Tele2 en UPC – hebben voor de perspresentatie van Eredivisie Live wel met Endemol een distributieovereenkomst met Endemol weten te bereiken.

 

De afgelopen week deden 742 bezoekers van Satellite Magazine mee aan het gehouden onderzoek en beantwoordden de volgende vraag: “Als CanalDigitaal geen akkoord bereikt voor doorgifte van het voetbalkanaal Eredivisie Live dan......?”. Hiervan gaven 201 deelnemers, wat overeenkomt met, 27,2 procent, aan CanalDigitaal de rug toe te keren als zij het nieuwe live voetbalaanbod niet zal gaan aanbieden. Het overgrote deel, 414 deelnemers (55,8 procent) om precies te zijn, gaf aan dat men Eredivisie Live niet zal gaan missen. Opvallend is dat iets minder dan 10 procent van de CanalDigitaal abonnees aangeeft voor het voetbalkanaal Eredivisie Live desnoods bij een andere aanbieder een extra abonnement te willen nemen.

De onderhandelingen over doorgifte van Eredivisie Live zijn op dit moment gestopt. Echter beide partijen houden nadrukkelijk de deur open om voor de start van het nieuwe voetbalseizoen tot een overeenkomst te komen. In het spel dat hierom heen gespeeld wordt worden over en weer strategische zetten gedaan. Zo liet Paul Römer van Endemol weten dat men niet meer met CanalDigitaal om de tafel zit en werd van de website van Eredivisie Live bij mogelijkheden om het kanaal op de camping te bekijken de eerder geplaatste mogelijkheid om dit via CanalDigitaal te doen verwijderd. CanalDigitaal gaat er nog steeds vanuit dat men voor de start van de zender op 29 augustus toch nog tot overeenstemming met de ECV en Endemol kan komen. Op internet verspreidde geruchten dat er een constructie op handen zou zijn waarbij Tele2 net als de afgelopen jaren het live voetbalaanbod via CanalDigitaal op de satelliet zou gaan aanbieden deed CanalDigitaal woordvoerder Martijn van Hout vandaag tegenover Satellite Magazine af als “een broodje aap verhaal”.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Maar natuurlijk is er wel onderhandeld tussen CDS en ECV, alleen kan CDS niet voldoen aan de gestelde voorwaarden waar andere providers wel mee accoord gaan.


Wat zijn die voorwaarden dan? Zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn om alle 4 de kanalen door te geven is het dan zo moeilijk onderhandelen voor zenders op de satelliet van canal digitaal wil men er soms gewoon niet op daat vraag je soms steeds meer af.

Bijna nergens in Europa doen ze zo moeilijk op de satelliet met welke zenders dan ook sportzenders geen probleem hier wordt je altijd maar van het oh zo beruchte kastje naar de muur gestuurd.

Hier is het altijd feest hoe komt dat dan toch steeds heb je daar dan een verklaring voor misschien en dat gaat echt niet alleen om bandbreedte volgens mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Wat bedoel je met kan???


Het gaat alleen maar om de eurotjes, had jij het anders gedacht.
CanalDigitaal wil of kan niet aan de voorwaarden voldoen, ik denk zelf het laatste.
Het staat je volledig vrij daar anders over te denken.!

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten zich niet laten afschepen door hun macht en gewoon laten zien dat hun veel meer kunnen met de rechten dan de kabelmaatschappijen. Het mag dan misschien om geld gaan maar hen heeft het gewoon niet op de satelliet lang leve de digitale kabel maar niet heus eredivisie cv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los daarvan vind ik het gewoon belachelijk dat de digitale kabelmaatschappijen zo veel macht hebben in dit land daar zou de Opta is wat aan moeten doen het opnemen voor CanalDigitaal.

 

Hun bepalen zo goed als alles als het om Nederlandse zenders gaat in Tv land de satelliet telt daar gewoon niet in mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook hoor, maar je(we) kunnen toch niet ontkennen dat de volkssport voetbal een professioneel karakter heeft gekregen.

Neem alleen maar de hoge salarissen die al betaald worden voor een middelmatige voetballer.

Daar hangt een prijskaartje aan en als je die niet wil of kan betalen val je af ...

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je absoluut gelijk in maar wat ik ermee wil zeggen is dat er niks van terecht komt van die belofte van de eredivisie cv. Dat prijskaartje is gewoon afgestemd op de kabel en meer niet en daarvoor moet de satelliet boeten en dat vind ik niet kloppen. Hier ligt voor mij duidelijk een taak weggelegd voor de Opta.

 

Eerder schreef ik alles eens het lijkt wel als of je een misdrijf begaat als je voor satelliet tv gaat in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eredivisie cv heeft alleen aangegeven dat alle providers in aanmerking komen voor doorgifte.

Uiteraart wel op de voorwaarden van eredivie cv, die echt niet veel afwijkend kunnen en mogen zijn met de voorwaarden die andere providers krijgen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus mijn vraagtekens bij die voorwaarden van hun zijn die wel gekeurd door instanties.

 

Verder vraag ik mij af of het zo maar kan en mag om een tekst te wijzigen wat betreft ontvangst op een camping met een satelliet ontvanger zomaar in eens weggehaald.

 

Vindt dat een smerige taktiek van de eredivisie cv dat is geen onderhandelen meer maar dat noem ik meer een trap nageven van kijk eens ze willen toch echt niet mee doen hoor daar bij Canal Digitaal.Dat noem ik nou eens zielig Meneer Paul Römer mensen weg jagen bij Canal digitaal hoe triest kun je zijn als eredivisie cv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MagicOnline
Hoezo "smerige taktiek" ?

Iedereen heeft het voor elkaar behalve CDS, lijkt me dan toch dat het probleem echt bij CDS ligt.


dat weet je niet.
Bij CDS is de bandbreedt veel duurder dan bij de kabelmaatschapijen denk dat dat een groot struikelblok is.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guppje29
Origineel bericht van: MagicOnline
Hoezo "smerige taktiek" ?

Iedereen heeft het voor elkaar behalve CDS, lijkt me dan toch dat het probleem echt bij CDS ligt.


dat weet je niet.
Bij CDS is de bandbreedt veel duurder dan bij de kabelmaatschapijen denk dat dat een groot struikelblok is.


Niets is zeker, maar van een smerige taktiek kan natuurlijk geen sprake zijn.
En van het moetwillig uitsluiten van CanalDigitaal door de ECV al helemaal niet.

Het gaat gewoon om veel van deze €€€€, en dat laat de ECV echt niet zomaar weglopen als er geen reden voor is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Rog
Ik weet niet waar jij dit allemaal op basseerd maar dat is nergens te lezen dat er onderhandeld is anders had dat al lang na buiten moeten komen men wil gewoon niet tot een akkoord komen de eredivisie dat blijkt uit alle stukken die we er over lezen.

mensen worden gewoon in de maling genomen door de eredivisie cv niks aangboden signaal iedereen zou er beschikking over krijgen zo moeilijk moet dat toch niet zijn nee de satelliet is gewoon ondergeschoven kindje.

Dit is geen persoonlijke aanval op u maar we worden gewoon echt in de maling genomen. die prijzen moeten gewoon voor iedereen zogoed als ongeveer hetzelfde zijn dus ga ons niet wijsmaken dat het zo moeilijk is voor de eredivisie cv om tot een akkoord te komen anders zou hier van een ander woord sprake zijn wat ik hier maar niet gaat zeggen.

Ik weet niet meer waar, maar ik heb gelezen dat de woordvoerder van CDS vertelde dat Tele2 onderhandeld had voor hun. Beetje vreemd in mijn optiek, maar goed.
Ik denk toch dat Eredivisie het liefst zo veel mogelijk abonnees zou hebben gehad, dus ook de satellietkijkers.
Maar er hangt wel, net zoals bij de andere providers, een prijskaartje aan.
Misschien zijn ze bij CDS aan het rekenen geslagen en vinden ze het niet rendabel voor de gestelde prijs en hopen ze dat ze het alsnog voor een lagere prijs kunnen krijgen.
Allemaal prima, maar dat is dus niet de schuld van Eredivisie.
Als jij mij iets wil verkopen en ik doe het toch maar niet, dan kan ik jou de schuld toch niet geven?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...