Ga naar inhoud


Eredivisiekanaal gaat 10 euro per maand kosten!!!


dommelsch_fan

Aanbevolen berichten

Gast JumperFree
Origineel bericht van: NINjak
Het moeten minimaal 2 kanalen (was volgens mij een eis van de ECV) worden maar voor de liefhebbers van andere clubs zou 4 wel lekker kunnen zijn al zie ik dat op de sat niet 123 gebeuren.

Voor mij maakt het niet uit want Ajax is toch wel te zien en daar gaat het mij grotendeels om (en ja, ik kijk ook naar andere leuke wedstrijden). Met dat live-delay in het begin had ik ook geen problemen al is echt live wel zo lekker. Live in het stadion heeft eigenlijk nog steeds mijn voorkeur maar zo is het wel een stuk makkelijker wink


Wat ik bedoel is dat, als het allemaal doorgaat, CD met minimaal 2 kanalen zal moeten komen.Waar eerder sprake was dat degene die live-eredivisie wilden zien en geen tele2 via de adsl lijn konden ontvangen aangewezen waren op de Satteliet, heeft men, volgens mij nu veel meer keuze mogelijkheden.Minimaal 2 kanalen, want anders hoeft CD er volgens mij niet eens aan te beginnen.Ook ik zie mijn AJAX wedstrijden wel, alleen is het natuurlijk leuker als dat je de concurrent ook aan het werk kan zien .. en een kanaal met die snor interseert me niet zo, dat is toch maar afzeiken op alles wat beweegt ..
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als het doorgaat zullen het vast wel twee kanalen worden maar eigenlijk is ook dat niet genoeg, alleen IPTV van KPN en de kabelaars bieden wat eigenlijk de bedoeling was, namelijk altijd iedere wedstrijd live kunnen zien, daarom zijn die aanvangstijden zo uit elkaar getrokken (na een paar weekeinden zal je protesten hierover gaan zien, spandoeken over bijvoorbeeld die zondag half één of half vijf wedstrijd.

 

Ik ben dan ook van mening dat het tarief voor twee kanalen 9,95 per maand moet zijn (zoals bij Digitenne) en niet bijvoorbeeld 19,95 zoals bij de introductie op de sat. Bij 19,95 hebben we het dus over de duurste mogelijkheid maar de meeste satters moeten wel want beschikken niet over andere platformen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JumperFree
Nu, zat te denken, Film3 zend toch pas na 19.00 uur uit, overdag niks, Sport1 en die ( 2 ) TELE2 Kanalen ..


Zo zijn er wel meer oplossingen te bedenken maar of dat er werkelijk ervan komt????

Ik denk dat het wel komt maar niet met meer dan twee kanalen en ook duurder dan 9,95 euro, het is maar mijn gevoel, dus geen feiten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JumperFree

Van mij ook smile , tja de prijs, ik heb op een blauwe maandag Ziggo digitaal gehad, maar ik vind de kwaliteit via de Sat toch beter.En in eerste instantie was het 19,95 voor 1 Tele2 kanaal.Zo'n prijs, misschien 17.95, met b.v. 2 maanden gratis en speciaal tarief als het seizoen afgelopen is smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JumperFree
Nu, zat te denken, Film3 zend toch pas na 19:00 uur uit, overdag niks, Sport1 en die ( 2 ) TELE2 Kanalen ..

film3 deelt z'n uitzendplek met BIB wink
dus geen optie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JumperFree

BIB ?, maare CD zal toch iets moeten doen want 2 kanalen voor een vette prijs terwijl andere aanbieders en goedkoper en meer kanalen hebben, dat gaat ze dan weer abonnees kosten lijkt me.Zoals anderen ook al aangeven, als je het wilt zijn er manieren genoeg om het te realiseren .. lijkt me ..

 

Afijn, wordt toch onderhand eens tijd dat we iets van hun gaan horen .. En anders moeten ze die Jansma maar ontslaan, die kost evenveel als één satelliet kanaal smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

De capaciteit van Film1.3 wordt overdag gebruikt door BiB, dus dat is geen optie. Wel is er een kanalen dans bezig. Spice Platinum is gestopt. Hier is Halmark op gekomen. Halmark is nu Action now die tot 19.00 uur uitzend. Kanaal-Z gaat nu 's avonds uitzenden waarop 's nachts Man-X komt.

 

Het "lage bitrate" kanaal van Man-X (voorheen RNN-7/Man-X) komt dus vrij... niet echt geschikt voor voetbal maar misschien wel voor Het Gesprek. Dan is Het Gesprek, waar voorheen Tele2 Voetbal op zat 24 uur per dag beschikbaar voor het ECV Eredivisie kanaal. Dan is alleen zondag overdag nog een tweede plek beschikbaar, daar waar Action Now nu op zit.

 

Eventueel op zaterdag avond kan op Het Gesprek eventueel het tweede kanaal en op zondag middag een derde kanaal, wel in mindere bitrates (maar nog altijd vergelijkbaar met Digitenne). Offeren ze het Etalage kanaal nog eens op dan kan op zaterdag avond nog een derde kanaal en op zondag een vierde kanaal...(Playboy Channel). Of eventueel nog een ander kanaal er ff 2 uurtjes als het nodig is voor het voetballen?!?!?

 

Mogelijkheden zat dus voor CDS om zelfs alle 4 kanalen te bieden zonder dat het transponder ruimte kost...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
De capaciteit van Film1.3 wordt overdag gebruikt door BiB, dus dat is geen optie. Wel is er een kanalen dans bezig. Spice Platinum is gestopt. Hier is Halmark op gekomen. Halmark is nu Action now die tot 19.00 uur uitzend. Kanaal-Z gaat nu 's avonds uitzenden waarop 's nachts Man-X komt.

Het "lage bitrate" kanaal van Man-X (voorheen RNN-7/Man-X) komt dus vrij... niet echt geschikt voor voetbal maar misschien wel voor Het Gesprek. Dan is Het Gesprek, waar voorheen Tele2 Voetbal op zat 24 uur per dag beschikbaar voor het ECV Eredivisie kanaal. Dan is alleen zondag overdag nog een tweede plek beschikbaar, daar waar Action Now nu op zit.

Eventueel op zaterdag avond kan op Het Gesprek eventueel het tweede kanaal en op zondag middag een derde kanaal, wel in mindere bitrates (maar nog altijd vergelijkbaar met Digitenne). Offeren ze het Etalage kanaal nog eens op dan kan op zaterdag avond nog een derde kanaal en op zondag een vierde kanaal...(Playboy Channel). Of eventueel nog een ander kanaal er ff 2 uurtjes als het nodig is voor het voetballen?!?!?

Mogelijkheden zat dus voor CDS om zelfs alle 4 kanalen te bieden zonder dat het transponder ruimte kost...


Tuurlijk zijn er voldoende mogelijkheden, de vraag alleen is of CDS ook daadwerkelijk die mogelijkheden gaat aanwenden, ze zouden er goede zaken mee kunnen doen en bijvoorbeeld kunnen stunten zoals Digitenne deed waarmee extra abonnees kunnen worden getrokken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

:)ik hoop in ieder geval dat de beeldkwaliteit beduidend beter is dan het afgelopen jaar op het 2e tele2 kanaal.

Want dat was ronduit bedroevend te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het tweede kanaal bedroevend was dat lag niet aan CDS maar aan de aanlevering van Tele-2 (heet lek wel of het van Digitenne kwam). De bitrate van deze zender was namelijk wel voldoende...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kogel is door de kerk. Eredivisie live komt op CDS:

 

http://www.canaldigitaal.nl/web/2008/eredivisielive/eredivisie-live.html

 

En zo te zien laten ze iedere wedstrijd zijn (dat kan natuurlijk ook betekenen "vertraagd")

 

Prijs en voorwaarden nog onbekend maar in ieder geval einde onzekerheid.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig nieuws, ik verwacht alleen dat het inderdaad om vertraagde wedstrijden gaat onder het mom van dat je alles kunt zien. Maar ik heb nog nooit een hele wedstrijd vertraagd gezien, vind ik niks aan.

 

Maar wie weet, en hoe dan ook beter dan niets.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt in ieder geval wel een tweede voetbalkanaal...

 

http://www.canaldigitaal.nl/web/2008/eredivisielive/wedstrijden.html

 

Morgen zal het speelschema bekend worden... Zoals ze het hier omschrijven zullen ze "praktisch" elke wedstrijd live brengen. Dan vermoed ik dat ze de sprongen uit de Zaterdag avond hebben gehaald. Dus niet 18.45 en 20.45 een wedstrijd en maximaal twee om 19.45... maar (max) twee om 18.45 en twee om 20.45... dan komen ze gewoon met twee kanalen uit... (op de laatste twee ronden na)

 

Het wordt dus Vrijdag 1 Wedstrijd, Zaterdag maximaal 4 en Zondag maximaal 6... dus voor TV zijn er per ronde 11 mogelijkheden.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast JumperFree

Goed nieuws, maar 2 kanalen ?.Weet niet, maar lijkt me een drempel .. afijn misschien weten ze ergens een kanaaltje te scoren smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...