Gast tokke99 Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Even de situatie schetsen. Stel ik heb een Multytenne twin schotel. Van hieruit vertrekken er dus 2 coaxkabels. Op een kamer boven heb ik een gewone ontvanger en beneden in het salon een twin-tuner ontvanger (bvb ABcom 9000). Stel nu dat ik vanaf de schotel met 1 coax naar de kamer boven ga, daar een splitter zet, 1 kant van de splitter gaat naar de ontvanger op deze kamer en vanuit de andere uitgang van de splitter ga ik naar Tuner1 in het salon beneden. De 2e coax van de schotel gaat rechtstreeks naar Tuner 2 in het salon. Kan ik als ik de ontvanger boven uitschakel (standby of de stekker uittrekken ?): - beneden gewoon gebruik maken van de twin tuner funktionaliteit, maw opnemen op een tuner en kijken op de andere tuner? Als ik de ontvanger boven inschakel: - boven kijken - beneden kijken (op Tuner 2) of opnemen (=> is dit altijd op Tuner 2?) Ik hoop dat de situatie en de vragen duidelijk genoeg zijn. Groeten, Tom
Its_Johan Geplaatst: 9 april 2008 Geplaatst: 9 april 2008 Volgens mij kan dit, Ik heb devolgende opstelling en die werkt ook goed. AB staan beneden, C boven. Ik moet wel de stekker uit B trekken om op C te kunnen kijken. ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat. Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)
Zatter Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 Zoals geadviseerd veel gelezen in verschillende topics en de "Beginners FAQ" ben ik er nog niet helemaal uit. Ik heb dus ook een Multytenne Twin en ik heb nog twee dreamboxen waarvan er één vervangen gaat worden door een DM8000. Ik wil dan ook graag de tweede kabel die nu naar de tweede Dreambox loopt splitsen opdat die ook naar de tweede tuner loopt in de toekomstige DM8000. De tweede Dreambox staat alleen af en toe aan en de resterende tijd brengt hij stroomloos door. Is splisten hier de enige oplossing afgezien van het plaatsen van een extra schotel met LNB of zijn er nog andere alternatieven? Ik zag ook het volgende mogelijkheden: De switch schakelt door een externe 12V spanning (draad met tulpplug) en kan gebruikt worden voor 1x in en 2x uit, of als 2x in en 1x uit. • Frequentiebereik: 10-2300 MHz • Demping: Max. 3 dB Een splitter: satelliet f-splitter (5 - 2400 mhz) met satelliet dc-power pass (in-out) 950-1750 mhz: 6.0 db /(in-out) 1750-2400 mhz: 6.5 db (out-out) 950-1750 mhz: 18 db /(out-out) 1750-2400 mhz: 16 db return loss: 14 db Als ik de demping bekijken is de eerste optie beter aangezien ik 3 dB demping krijg en bij een splitter 6,5 dB. Mijn tweede vraag is heeft iemand ervaring met zo'n switch en werkt dat veilig? Of is het gewoon gemakkelijker om met een splitter te werken en de extra demping is geen probleem in zo'n opstelling? Ik ben op de hoogte dat bij gelijktijdig gebruik de twee ontvangers via een splitter er één voorrang krijgt op de andere naargelang de polariteit van de gekozen zenders. Marcel DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
D.Quijote Geplaatst: 17 december 2008 Geplaatst: 17 december 2008 ik dacht dat die 12 volt switch eigenlijk alleen gebruikt wordt om 8 lnb's te schakelen via diseqc. Op 0 volt zet je 4 lnb,s en een 4-weg diseqc en dat zelfde doe je ook op 12 volt. In het menu van je ontvanger kan je dat instellen. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen