Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil binnenkort gaan upgraden van versie 7.10 naar 8.04 met het commando:

"update-manager -d"

Dit heb ik nog nooit gedaan.

Weet iemand hoe het zit met mijn geïnstalleerde toepassingen?

Blijven die behouden en werkend? Want dat is uiteraard nu net de bedoeling!

Geplaatst:

IK zou nog even niet upgraden daar Ubuntu 8.04 nog een beta is.

Op 25 April komt de nieuwe versie uit.

VU+ DUO/ Wavefrontier Htpc met MediaPortal

Geplaatst:

Zo uit mijn hoofd moet je een apt-get dist-update en een apt-get dist-upgrade doen.....

Al je apps blijven gewoon op je computer staan, worden echter wel geupdate naar de laatste versie indien beschikbaar....

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Mijn ervaring met updaten van ubuntu is, dat je altijd tegen bugs aanloopt. Sommige dingen kunnen dus verkeerd gaan.

Maar ik zou gewoon de gok wagen :P

En beide manieren van updaten werken trouwens !

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Ik heb al mijn belangrijke bestanden op 2 externe HD's staan.

In mijn pc zit slechts een 80 gb HD waarop 2 OS'en staan: XP en ubuntu.

XP heb ik helaas toch nog sporadisch nodig.

Maar in ieder geval kan ik zonder veel problemen de gok wagen, want ik wil het in ieder geval proberen. (als 8.04 definitief is)

Geplaatst:

Inmiddels 2 PC's voorzien van de 8.04 Beta versie, laptop via de update en de PC schone installatie vanaf CD.

Met een update blijft alles werken zoals het was. Alleen werkt mijn grafische kaart van de laptop niet meer in 3d desktop mode (S3 ProSavage KN133). De instellingen voor de grafische kaart zijn niet meer ondergebracht in de XORG.CONF file. Het Screens en Graphics menu is verdwenen maar is her te activeren (staat verborgen in Toepassingen > Overige. Weer installeren/activeren via Systeem>Voorkeuren>Hoofdmenu)

Ik wacht met spanning op de definitieve release.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jacobus
XP heb ik helaas toch nog sporadisch nodig.

Je zou ook eens kunnen kijken naar virtualbox. Voor mij een prima alternatief voor die enkeling die niet wil onder ubuntu al dan niet met wine.
Geplaatst:

Jacobus,

heb enkele weken geleden deze versie upgrade uitgevoerd op m'n desktop en dit is toen mislukt...systeem kwam in een onstabiele toestand terecht...

Daarna een 8.04 installatie van scratch uitgevoerd, sedertdien geen problemen ondervonden met deze versie. Als het niet noodzakelijk is zou ik inderdaad wachten tot de final uit is.

Mvg.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ivm met een nieuwe monitor en videokaart, en daaruitvolgende problemen met instellingen, besloten om dan maar meteen alles opnieuw te installeren.

Ik heb ubuntu 8.04RC geïnstalleerd, en draait als een tierelier.

Werkt lekker snel en soepel.

Ik heb me er nog niet zo heel erg in kunnen verdiepen wat de verschillen zijn, maar in ieder geval zitten in de repos weer de meest recente software versies.

Het scherm 'screens and graphics'is weg, Hoe je nu handmatig je videokaart kunt instellen weet ik ff niet, behalve resolutie natuurlijk. Maar alles is automatisch ingesteld, en staat goed.

Alleen heb ik de resolutie ietsjes lager geze, omdat mijn beeldscherm wel erg groot was, (en tekst dus klein)

Ik heb ergens gelezen dat deze versie beter in staat moet zijn om videokaarten automatisch te detecteren, daarom is de optie om het handmatig te doen misschien ook wel weg.

Geplaatst:
Origineel bericht van: jacobus
Het scherm 'screens and graphics'is weg, Hoe je nu handmatig je videokaart kunt instellen weet ik ff niet, behalve resolutie natuurlijk. Maar alles is automatisch ingesteld, en staat goed.

Is verplaatst kijk even een paar berichtjes omhoog daar heb ik beschreven hoe je het menu weer kunt vinden. Mogelijk staat het menu nog verborgen in het menu.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen