Ga naar inhoud

Beeld op de HD kanalen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: aart44
Gelezen dat met een Topfield en een Magic Module met Tetra 1.0 wel beeld geeft, nou even mijn MM omgeprogd met Tetra en op de Kathrein UFS-910 nu ook beeld op de NL HD kanalen.

Potjandorie, mijn MM is net overleden: Snik!

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: nlrela
Nou heb ik Brava wel aan de praat, maar m'n Kathy kan die andere zenders in het geheel niet vinden ....

Hier komen ze gewoon tevoorschijn met een transponder scan op de 23o Sat en op de 28o Sat voor BBC HD.

Let wel even op de aanduiding NGC HD voor National Geographic.

Weet overigens niet of de engelse 28o Sat ook te ontvangen is in Zwitserland. Mogelijk niet.

Volgens de gegevens komt Discovery HD overigens pas in de lucht op 18 april.

Voor de reguliere uitzendingen van Euro1080 HD1 HD2/5 en Exqi (www.cultuurzender.be) heb je overigens wel een aparte smartcard nodig.

Verder is er nog Anixe HD, Luxe HD en enige demo HD zenders. BBC HD is zeker de moeite waard en zendt bovendien uit in Dolby.

Hier werkt het in ieder geval prima.

Groet,

Bram
Geplaatst:

Tja, nadat ik probeerde handmatig de zenders erin te zetten, bleek ik ze al te hebben confused

Ze stonden er echter als service 3 en 4 of zoiets in.

Heb met een Triax multifeed 13, 19.2, 23.5 en 28 zonder enkel probleem hier in zwitserland ...

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:

En je hebt daar ook de beschikking over HD Suisse. Een kaart hiervoor is hier in Nederland vrijwel niet te krijgen. Tenzij je de zwitserse nationaliteit hebt.

Misschien moet ik voor HD uitzendingen een dubbel paspoort nemen !

Groet,

Bram

Geplaatst:

heeft iemand een settingslijst met de nieuwe c+ hd kanalen op 19,2 astra.

zo ja wil je die dan hier uploaden.

alvast bedankt.

Dreambox 7020 HD 160 gig hdd,visiosat bisat met drie twin lnb,s

Geplaatst:

HD1 en EXQI zitten op 23,5 zitten wel in het HD-pakket van CD.

Sinds zondag ontvang ik ze. Nu staan ze niet vermeld op de site van CD, maar wel in hun zenderlijst. Ook op Lyngsat staan ze vermeld in het pakket van CD.

Kortom verwarring alom.

In andere berichten staat dat NGHD geen mooi beeld geeftt.

Nu op mijn TV is het beeld erg strak. Alleen de transponder is wat zwak.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

Correctie op mijn vorig bericht. Het blijkt dat ze FTA zijn.

Neemt niet weg dat ze in de CD kanalenlijst staan.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Geplaatst:

ach, CD doet wel vaker dat bepaalde FTA kanalen in hun pakket zitten en het dus een extra aankoop argument is/kan zijn.

Ik zou zeggen: wat gratis te ontvangen is moet je niet als "zit in het pakket" verkopen.

Geplaatst:

Heb 'm(of haar) inmiddels aan de Dreambox geknoopt en het loopt

als een tierelier icm met een Splitty(was wel even experimenteren).

Ik begin steeds blijer te worden met de 910!!!

Mijn configuratie:

Hyundai en DM500 verbonden met een Splitty, de 910 via Camd3 verbonden met de DM500.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:

Ik heb geprobeerd om de hd canalen te scannen.Deze zitten op 11788 Nu heb ik een Technisat 4 in een kop (schotel) en heb ik overal een goed signaal behalve op 11788 dan zakt deze weg naar 48% waardoor ik de zenders niet kan scannen Weet iemand wat daarvoor het probleem kan zijn.

Gr

Cyber

Geplaatst:

Daar heb ik ook mee zitten hannessen dacht dat ik geen signaal had bleek de instelling niet goed te staan, het beste doe je ga naar handmatige scan de Astra3 en scan de 11739 en let op dat NETWORK search aan staat.

Waarschijnlijk vind hij ze dan gewoon, anders handmatig de juiste freqs ingeven 11778,DVB S2 HDTV,QPSK 9/10,Vertikaal,27500.

En haal voor de zekerheid even je module er uit dat hij niet gaat coderen.

En ja als het inderdaad de schotel is dan beter afstellen, maar dat verwacht ik niet.:D

Geplaatst:
Origineel bericht van: cyber123
Ik heb geprobeerd om de hd canalen te scannen.Deze zitten op 11788 Nu heb ik een Technisat 4 in een kop (schotel) en heb ik overal een goed signaal behalve op 11788 dan zakt deze weg naar 48% waardoor ik de zenders niet kan scannen Weet iemand wat daarvoor het probleem kan zijn.

Gr
Cyber
Hier precies hetzelfde! Handmatige scan vind niets extra.
Geplaatst:

ik vind ook geen extra kanalen er ik heb op de thema kanalen gewoon beeld dus ik snap er niets van is er niemand die een settingslijst heeft met de nieuwe kanalen er bij

Dreambox 7020 open pli,Dreambox 7025 open pli

triple dragon picmod,humax 5400

kathrein 910 Titan

Openbox S10

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen