Ga naar inhoud


DM800HD praktijktestje


Ron

Aanbevolen berichten

Bedankt voor het verslag Ron! Ik vind de DM800 ineens een stuk interessanter. Toen je schreef dat CCcam zelfs draaide, werd ik helemaal gelukkig - dan hoef ik mijn (interne) NSLU2 server niet weg te donderen smile

 

Ik heb met veel interesse het relaas over de vermeende "HDMI/DVI" aansluiting gelezen. Wat mij nou nog steeds niet duidelijk is, of je hier wel een "echte" DVI kabel op aan kunt sluiten.

 

Waarom mijn vraag? Ik heb een van de eerste HD-ready Philips toestelseries die alleen nog een DVI aansluiting heeft en geen HDMI. Of zit er bij de DM800 weer een verlengkabel van "DVI/HDMI" naar "echte" DVI (met audio als tulp smile )

 

Of heb ik nog een reden om een up-to-date toestel te kopen? smile

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 386
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Is er eventueel ook iets te zeggen over de beeldkwaliteit en geluidskwaliteit bij gewone zenders t.o.v. de 7000s? Is het significant beter of vergelijkbaar?

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NDS4Ever

Ron schreef: natuurlijk schakel ik meteen naar Astra HD+. Chakka! Wat een beeld. dat valt helemaal niet tegen.

 

Dit heb ik over een 7000 nog niet gelezen. Misschien iets te voorbarig maar ik denk dat het beeld van een 800 beter is dan van een 7000, gezien de opmerking van Ron. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NDS4Ever
Nog 5 nachtjes slapen en dan dan breekt de laatste week van April aan.....................................


Inderdaad.... ik denk dat ik toch nog op tijd thuis ga geraken om te mogen wachten tot hij er is :P

( ik zit een paar weekjes in het buitenland )

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had ik het wel over HD beeld. SD beeld vond ik niet beter dan een 7025.

De 7000, 7020 en 7025 hebben al exeptioneel goed beeld. Ik zou niet weten hoe ze dat moeten toppen. Je kunt beeld met artifacten en andere compressie kwaliteitsverlies niet beter maken dan het is.

Je kunt hoogstens met een scaler van een paar duizend euro het beeld een beetje optimaliseren, maar zo'n scaler zit echt niet in een receiver van 450 euro.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Daar had ik het wel over HD beeld. SD beeld vond ik niet beter dan een 7025.
De 7000, 7020 en 7025 hebben al exeptioneel goed beeld. Ik zou niet weten hoe ze dat moeten toppen. Je kunt beeld met artifacten en andere compressie kwaliteitsverlies niet beter maken dan het is.
Je kunt hoogstens met een scaler van een paar duizend euro het beeld een beetje optimaliseren, maar zo'n scaler zit echt niet in een receiver van 450 euro.

Ron


Is het beeld van de DM600PVR en een DM500plus minder dan..???? confused

Humax 5400, dreambox 600s, dreambox 800HD en een ET9000 met openPli op Pana 42px80

ps3 60 gb ps2 BC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder te veel off-topic te willen gaan, is het beeld van de 500 en 600 in sommige gevallen minder. Ik heb de 500 zelf via component aangesloten zonder enige modificatie en dat geeft uitstekend beeld. Net zo goed als de 7025 via scart, maar scart van de 500/600 vind ik weer duidelijk slechter. Ik heb het gevoel dat het ook een beetje afhangt van de kwaliteit van de inputs op je TV.

Bij de 7025 vind ik component zeker niet beter dan scart en moet ik de box modificeren om van de paars/blauwe balk af te zijn.

Maar dit topic gaat over de 800, dus laten we dan nu ook zo houden.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan de dreambox 800 eigenlijk ook SD-kanalen weergeven die gecomprimeerd zijn in MPEG4? Ik denk dan vooral aan het nieuwe TeleSat met de Waalse zenders LaUne, LaDeux, enz.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...