Ga naar inhoud


DM800HD praktijktestje


Ron

Aanbevolen berichten

Het verschil zal grotendeels zitten in de software drivers.

Aangezien alle HD ontvangers gebruik maken van dezelfde chipsets (2 of 3 verschillende fabrikanten) en alle chipsets direct HDMI uitsturen kan er hardwarematig dus geen enkel verschil inzitten, zeker niet bij ontvangers van verschillende fabrikanten die een en dezelfde chipset gebruiken.

 

Ik vraag me ook wel af wat men onder beeldkwaliteit verstaat. Het is een alomvattend begrip welke je in zoveel verschillende aspecten onder kan verdelen dat ik me echt afvraag welk aspect men bedoelt. Op de een of andere manier specificeert niemand zich nader en blijft het wazig, die "beeldkwaliteit".

 

groeten,

Peter.

 

 

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 386
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast ss4ms0n
Origineel bericht van: Littlesat
Erg vreemd dat de ene HD-ontvanger beter beeld geeft dan de ander. Als de Digi stream simpelweg via HDMI (of DVI) wordt doorgegeven maakt het totaal niets uit. Elke ontvanger heeft zo dezelfde kwaliteit... zeker bij HD.

Het enige wat wel andere kwaliteit kan geven zijn up/down scalers (van SD naar HD maar ook van 720p naar 1080i en anders om als je bijvoorbeeld 1080i forceerd op de uitgang). Zeker de HD ontvangers van de "vroegere" generatie zullen hier slechter in kunnen zijn...


Hoewel alles digitaal de box inkomt en digitaal de box verlaat zijn er toch een aantal vlakken waarbij de kwaliteit kan verschillen. Dit zijn o.a. de scaling kwaliteit die je noemt en hoe omgegaan wordt met errors in de stream. Een ander belangrijk punt van verschil kan de deinterlacing kwaliteit zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sattaz

De test van de DM 800HD van Toxic[Q]/Ron lijkt mij zeer duidelijk en uitvoerig smile

 

[offtopic]

Ik heb gelezen dat er een aantal (ik geloof ongeveer 26) exemplaren

van de DM 800HD zijn uitgeleverd aan importeurs/distributeurs.

Op diverse plaatsen heb ik al gezocht maar ik heb, behalve hier

op Sat4all, nergens een testverslag van de nieuwe DM 800HD

met aangepaste behuizing zodat de smartcard niet uitsteekt, kunnen vinden.

In zo'n testverslag zouden dingen kunnen staan die bij de test van Toxic[Q]/Ron

minder of niet aan de orde zijn gekomen.

 

Wellicht dat iemand hier iets meer over kan vertellen?

 

In ieder geval lijkt het me voor iedereen die er belangstelling voor heeft

wel leuk als men de beschikking heeft over meerdere testverslagen.

In andere landen zal er toch ook belangstelling zijn voor een testverslag van de DM 800HD.

Ik kan me niet voorstellen dat men alleen in Nederland zo'n test interessant vindt.

[/offtopic]

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou één van de gelukkigen die al in het bezit zijn van een DM800 eens willen laten weten of het daarmee lukt om de volgende stream zichtbaar te maken?

 

Eurobird 28,5 graad oost, 11426H,SR 27500, FEC 2/3, SID 10510, VPID 3401, APID 3402

 

Dit is de toekomstige plek van ITV-HD die in het kader van het Freesat platform als interactieve stream FTA wordt uitgezonden. Vrijwel alle FTA HD receivers kunnen deze stream niet weergeven. Wat te maken heeft met afwijkende parameters in de tranportstream; met een DVB-S(2) kaart in een PC lukt het wel om deze stream te bekijken.

 

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg

de vpid meldt zich niet als zodanig.

Met een quick hack wordt de vpid wel gevonden, komt ook data uit (10Mbps), maar geen beeld. Wel geluid.

Kan wellicht komen omdat dit nog een testkanaal is? Of zou er continu beeld moeten zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er loopt een promofilmpje in HD met gebouwen in Londen. Met een DVB kaart in een PC én met een Freesat ontvanger zou je continu beeld hebben.

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Zou één van de gelukkigen die al in het bezit zijn van een DM800 eens willen laten weten of het daarmee lukt om de volgende stream zichtbaar te maken?

Eurobird 28,5 graad oost, 11426H,SR 27500, FEC 2/3, SID 10510, VPID 3401, APID 3402

Dit is de toekomstige plek van ITV-HD die in het kader van het Freesat platform als interactieve stream FTA wordt uitgezonden. Vrijwel alle FTA HD receivers kunnen deze stream niet weergeven. Wat te maken heeft met afwijkende parameters in de tranportstream; met een DVB-S(2) kaart in een PC lukt het wel om deze stream te bekijken.



Ik zal morgen mijn kabels van 7025 en 800 omzetten en deze stream testen.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat uit de DM800 test van Toxic;

 

Citaat:

Nu zie ik ook dat de DM800HD het beeld van de SDTV zenders netjes upscaled naar 1080i, wat bijvoorbeeld de door mij enkele maanden geleden geteste Humax 2000 niet doet. Het SDTV beeld is dan ook erg goed.

 

Bestaat er ook de mogelijkheid om de diverse resolutie's (576i/720p/1080i) in originele toestand naar je tv te sturen, of is de DM800 enkel op 720p of 1080i in te stellen?

 

[dream noob modus]

verder valt mij op dat deze ontvanger geen CI module gleuf heeft. Wil dit zeggen dat je dus bijv. geen Diablo cam meer kunt gebruiken of heb je simpelweg nooit meer een Diablo nodig omdat

met de Dream op zich veel educatief te bekijken valt?

[/dream noob modus]

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is maar vanaf versie DB7020 dat je een CI module kan instoppen,

in de lagere versies is dat niet,de 8000 zal dit dan weer wel hebben.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
of heb je simpelweg nooit meer een Diablo nodig omdat met de Dream op zich veel educatief te bekijken valt?

ja softwarematig is het Dreamcrypt slot vergelijkbaar te maken met de Diablo cam en daarom is Dreamcrypt ook zo'n succes smirk

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ronaldd,

 

Indien mogelijk kun je dan testen of je beeld krijgt op de russische pakketten van RSCC op 40E (10967V en 10995V met 20000 3/4). Dit zou een iets afwijkende MPEG4 formaat zijn. Bvd.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jalu
Zou één van de gelukkigen die al in het bezit zijn van een DM800 eens willen laten weten of het daarmee lukt om de volgende stream zichtbaar te maken?

Eurobird 28,5 graad oost, 11426H,SR 27500, FEC 2/3, SID 10510, VPID 3401, APID 3402

Dit is de toekomstige plek van ITV-HD die in het kader van het Freesat platform als interactieve stream FTA wordt uitgezonden. Vrijwel alle FTA HD receivers kunnen deze stream niet weergeven. Wat te maken heeft met afwijkende parameters in de tranportstream; met een DVB-S(2) kaart in een PC lukt het wel om deze stream te bekijken.


Deze zender wordt gezien als data service (type 12) als ik het service type veranderen, via DBE, naar TV service kan de dm800 er niets mee.

Ronald

My DM(800|7025) is Ronaldd powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sattaz
Origineel bericht van: holles
Hallo Ronaldd,

Indien mogelijk kun je dan testen of je beeld krijgt op de russische pakketten van RSCC op 40E (10967V en 10995V met 20000 3/4). Dit zou een iets afwijkende MPEG4 formaat zijn. Bvd.


@hholles,

Ronaldd heeft je geantwoord dat hij niet kan testen
omdat hij 40 Oost niet kan ontvangen.

Hoewel ik (uiteraard) niet over de Dreambox 800HD beschik
kan ik wellicht toch (enigszins) duidelijkheid scheppen.

Van een afwijkend MPEG4-formaat is mij niets bekend.
Zowel met Kathrein UFS-910 alsook AB IPBox 9000HD
ontvang ik de Russische kanalen op 40 Oost.
Ik vermoed dat het voor de Dreambox 800 HD ook
geen problemen zal opleveren.

Het grootste struikelblok lijkt mij de moeilijke ontvangst van 40 Oost
van de transponders 10967 V en 10995 V in Nederland te zijn.
Zie ook Express AM1 40.0E met 80CM mogelijk? blush


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...