Ga naar inhoud


DM800HD praktijktestje


Ron

Aanbevolen berichten


  • Reacties 386
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast lucdec
Origineel bericht van: DaveyNL
ITV HD is nu ook FTA te ontvangen maar alleen in het H.222 transport stream formaat van de H.264 codec.

Kan de DM800 dit aan?


Dit zou ik ook willen weten naar aanleiding van onderstaand bericht :


De vandaag startende nieuwe Engelse HD zender ITV HD kan alleen bekeken
worden met een Freesat HD ontvanger of een vlakbeeldscherm met ingebouwde
Freesat tuner. ITV heeft dit vandaag officieel bevestigd. ITV HD maakt
gebruik van de H.222 transport stream in de H.264 codec die niet alle HDTV
ontvangers op dit moment ondersteunen. Hierdoor is het kanaal bij de meeste
HDTV ontvangers niet zichtbaar. ITV HD zal volgens het Engelse mediabedrijf
ITV zogenaamd Freesat exclusive blijven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lucdec
Origineel bericht van: DaveyNL
ITV HD is nu ook FTA te ontvangen maar alleen in het H.222 transport stream formaat van de H.264 codec.

Kan de DM800 dit aan?


Dit zou ik ook willen weten naar aanleiding van onderstaand bericht :


De vandaag startende nieuwe Engelse HD zender ITV HD kan alleen bekeken
worden met een Freesat HD ontvanger of een vlakbeeldscherm met ingebouwde
Freesat tuner. ITV heeft dit vandaag officieel bevestigd. ITV HD maakt
gebruik van de H.222 transport stream in de H.264 codec die niet alle HDTV
ontvangers op dit moment ondersteunen. Hierdoor is het kanaal bij de meeste
HDTV ontvangers niet zichtbaar. ITV HD zal volgens het Engelse mediabedrijf
ITV zogenaamd Freesat exclusive blijven.


Een paar pagina's geleden had ik dit al gevraagd. Ronaldd heeft het getest (nog bedankt trouwens!) en kwam tot de conclusie dat het ook op de DM800 (nog) niet werkt.

Overigens heeft ITV letterlijk gezegd dat ITV-HD VOORLOPIG exclusief voor Freesat zal worden uitgezonden. Aangezien de truc die ITV-HD toepast ongetwijfeld ook aan FTA receivers door middel van een firmware update kan worden toegevoegd lijkt me dit een probleem van tijdelijke aard: het signaal van ITV-HD is wel degelijk FTA, slechts de transportstream is een tikkeltje verminkt...

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijg al 3 dagen mails vanuit duitsland dat hij leverbaar zou zijn binnen 7 dagen,

is er al officieel nieuws daarvan want geloof er niet teveel van,

heb van m'n leverancier nog niks gehoord daarover.

of is het weer een storm in een kop water.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij tot nu toe verbaasd is dat niemand wat zegt over het feit dat de 800(0) nog steeds enkel een 10/100 Mb ethernet verbinding hebben. Zeker met de toegenomen bestanden voor HighDef opnamen lijkt het toch wel prettig als deze boxen over een 1000 Mb ethernetkaart gaan beschikken om bestanden vanaf de HardDisk over te zetten.

Is er eigenlijk een reden te verzinnen waarom dit nog achterwege is gelaten? Prijs kan het niet zijn.

Of wordt verwacht dat hiervoor de eSATA gebruikt zal gaan worden?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

lees met belangstelling al de comentaren, lmaar heeft er iemand al eens aan de voeding gedacht. Met mijn 7000 heb ik de voeding zelf moeten herstellen, met de 500 andere voeding gekocht. Kijk nu uit alvorens een nieuwe dreambox te kopen.

herman

 

dreambox 7000, dreambox 500, dreambox 800, VU duo, Vizyon 820HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Wat mij tot nu toe verbaasd is dat niemand wat zegt over het feit dat de 800(0) nog steeds enkel een 10/100 Mb ethernet verbinding hebben. Zeker met de toegenomen bestanden voor HighDef opnamen lijkt het toch wel prettig als deze boxen over een 1000 Mb ethernetkaart gaan beschikken om bestanden vanaf de HardDisk over te zetten.
Is er eigenlijk een reden te verzinnen waarom dit nog achterwege is gelaten? Prijs kan het niet zijn.
Of wordt verwacht dat hiervoor de eSATA gebruikt zal gaan worden?


Mwoah... Een hele goede reden is dat je voor HDTV via de sat met 100mbit het nog ruim red, zelfs als je gaat timeshiften. Daarnaast hebben dit soort chipsets vaak al niet eens genoeg power om de 100mbit vol te trekken, laat staan 1gbit.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herman9
lees met belangstelling al de comentaren, lmaar heeft er iemand al eens aan de voeding gedacht. Met mijn 7000 heb ik de voeding zelf moeten herstellen, met de 500 andere voeding gekocht. Kijk nu uit alvorens een nieuwe dreambox te kopen.
herman

Er zit nu een externe 3 Amp voeding bij.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje aan Toxic of ronaldd :

 

kan je ook opnemen en kijken naar andere zender op dezelfde transponder zoals dat werkt met de db 7000s. Ik denk niet dat deze vraag reeds gesteld werd, indien wel, sorry. Maar toch graag een antwoord.

Ik zou dan de 800 kopen (nadien verkopen als) de 8000 op de markt is vanwege de twin tuner.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
vraagje aan Toxic of ronaldd :

kan je ook opnemen en kijken naar andere zender op dezelfde transponder zoals dat werkt met de db 7000s. Ik denk niet dat deze vraag reeds gesteld werd, indien wel, sorry. Maar toch graag een antwoord.
Ik zou dan de 800 kopen (nadien verkopen als) de 8000 op de markt is vanwege de twin tuner.


bij mij verhuist de 7000 naar boven (ipv 500) en laat ik die de opnames doen op een nas, zodat de 800 altijd vrij is om te kijken.

idee mischien ?
wou ook voor de 8000 gaan , maar die gaat me nog te lang duren.
alle speculaties weggelaten lijkt de meest betrouwbare info toch aan te geven dat dat pas na de zomervak word.

grtx arnold
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arnoldl
vraagje aan Toxic of ronaldd :

bij mij verhuist de 7000 naar boven (ipv 500) en laat ik die de opnames doen op een nas, zodat de 800 altijd vrij is om te kijken.

idee mischien ?
grtx arnold


Dit brengt me op een idee. Als de 7000 dan een HD opname maakt (hij kan 't streamen, dus opnemen mag geen probleem zijn), kan de 800 dit dan weergeven? Sorry, beetje off topic, maar om hiervoor nou een nieuw draadje te starten......

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de DM800 kan opnemen. Is al besproken en kan er zelfs net als de DM7025 een hele transponder opnemen.

 

EN waarom zou de DM800 files die op de 7000 zijn opgenomen niet kunnen afspelen? Dus denk het wel. ANdersom zal het denk ik alleen gaan met SD files.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na al deze postings eens overlopen te hebben lees ik zo goed als niets over het gebruikt van de Multi boot via Barry Allen.

In verschillende nieuwe Images is die Bary Allen wel verwerkt maar door het ontbreken van de mogelijkheid een (CF) Compact flash kaart te gebruiken ben je verplicht die op de stick te plaatsen .

En inderdaad met laatste versies kan die op de stick , enkel zijn mijn bevindingen hiermee dat dit lang niet zo vlotjes werkt en dat is dan ook een beetje normaal omdat de CF Card veel sneller is dan die Usb Stick .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
Ja, de DM800 kan opnemen. Is al besproken en kan er zelfs net als de DM7025 een hele transponder opnemen.

EN waarom zou de DM800 files die op de 7000 zijn opgenomen niet kunnen afspelen? Dus denk het wel. ANdersom zal het denk ik alleen gaan met SD files.


Bedoel je opnemen van een kanaal terwijl je naar een ander kanaal kijkt ?

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...