Ga naar inhoud


DM800HD praktijktestje


Ron

Aanbevolen berichten


  • Reacties 386
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

wout02

Denk inderdaad dat de scaler en deinterlacer van de DM800 niet kan tippen aan de Pio 5080. In theorie zou je het signaal het beste kunnen uitsturen over hdmi in 576i, maar van veel HD ontvangers zie ik in de specifickaties dat over hdmi alleen 567p, 720p en 1080i kan worden uitgestuurd. Heb nooit kunnen begrijpen waarom dat niet lukt met 576i...

 

(Of de scaler van de Pio ook beter is dan de Denon DVD3930 betwijfel ik sterk: denk dat dat te maken heeft met het feit dat de deinterlacer veel beter is van de Denon. Bij 1080i maak je geen gebruik van de deinterlacer van de Denon maar van de Pio.)

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eruit

 

Ik heb een quad lnb en een triax multiswtich 8voudig

 

De dreambox 800 kan niet overweg met deze multiswitch.

iemand een tip of idee hoe ik dit kan verhelpen?

Is het sofwarematig op te lossen evt?

 

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wout02
Ik wil graag de DM800HD kopen. Echter het feit dat de box automatisch de SD kanalen opwaardeerd naar 1080i baart me zorgen. Ik ben in het bezit van de Pioneerplasma PDP5080 XA en o.a de Denon DVD 3930, waarvan de scaler alom geroemd wordt. Als ik echter een DVD opwaardeer tot max 1080i, dan gaat de beeldkwaliteit op deze plasma significant achteruit.


Hoe goed een scaler ook is, SD kanalen wil je gewoon niet upscalen naar 1080i als je zoals jij een hd-ready plasma hebt.

Om SD naar 1080i up te scalen moeten er een berg beeldlijnen bijverzonnen worden, waarvan de plasma er uiteindelijk weer een berg van weg moet gooien om op de native resolutie van het panel uit te komen (1366x768). Dit is gewoon niet bevorderlijk voor de kwaliteit (en dat blijkt).

Wil de DM800 voor mij ooit een serieuze overweging worden dan moet ie alle resolutie's (576/720p/1080i) één op één door kunnen
geven naar de tv. De meeste mediaboxen kunnen dat middels een "automatische" HDMI resolutie instelling. We mogen toch wel aannemen dat de DM800 dit ook gaat kunnen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen nu blijven speculeren...

 

Maar kijk gewoon wat het beste beeld opleverd(!!!) Meestal zal de upscaler van de DM800 beter of ongeveer gelijk zijn als dat van je TV. Heb je een ouder scherm dan is de upscaler van je TV meestal slechter.

 

En inderdaad van 576i -> 1080i -> 768(!!!) zal averechts werken... maar 576i->720p->768 (Dat is je scherm dan vaak)... Tja dan zal de TV ook weer ietsje moeten upscalen (van 720->768), dat heb je met veel HD-ready schermen een gekk e niet standaard resulutie... (Of je moet een echt 720 scherm hebben)

 

Eigenlijk blijft het op een niet echter Full-HD TV nooit ideaal.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand controleren of dat de DM800 aansturing van een uncommitted switch ondersteund ?

Ik stuur nu op m'n DM7000, 4 LNB's aan op poorten 1 t/m 4 en een DiSECQ1.2 draaibare schotel op poort 5.

Ben erg benieuwd of dat ook werkt op een DM800 als die de plaats van de DM7000 straks in gaat nemen.

 

Bedankt !

 

 

DM800S - DM7000S - DM500S - 2x Triax 88cm - Strong DISEcQ H-H Motor SRT DM2100 - Triax TD(S) Multiblock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Littlesat

 

Daar heb je volkomen gelijk in: ook al is de volle HD resolutie met het oog niet meer waar te nemen, het voordeel van een signaal waar niet aan hoeft te worden gesleuteld is behoorlijk. In meerdere tests blijkt dat een signaal dat 1:1 wordt aangestuurd, de volle verticale resolutie inderdaad word gehaald (1080) bij de beste plasma wel te verstaan. Bij signalen die worden omgesleuteld of een andere beeldbewerking ondervinden (zoals ruisonderdrukking) blijjt soms maar de helft van de resolute over (lees op hdtvtest).

 

Overigens, mocht een DM800 in 576i kunnen uitsturen, dan denk ik dat een 768 scherm in staat om dat direkt om te zetten. Voor de uiteindelijke beeldkwaliteit is dat dus erg belangrijk, omdat ik van mening ben dat de beste beeldschermen wel degelijk beter scalen dan de DM800 (Philips, Pioneer, Toshiba).

 

DeDream

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeg je nu dat een toshiba LCD scherm heel goed is als je beeldkwaliteit wilt ????????,

anders ben ik een gelukkige met zo een scherm,al bijna 2 jaar en half.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronaldd
Ik heb nu een opname gestart op NGC HD en even later een timeshift gestart op het zelfde kanaal. Dit houd in dat de stream 2 maal naar mijn server gaat en 1 maal terug komt. Dit gaat perfect zonder storing. Het netwerk gedeelte van de DM800 is dus wel in orde.


Gaat dit over een USB schijf vanuit de NAS? Bij mij krijg ik erg hakkeldnde opnames. ZO erg dat er niet naar te kijken is.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij een kennis van mij staat een 800, vanaf dat deze aan het internet hangt valt het internet van zijn 2 computers en 1 laptop weg, netwerkkabel uit de 800 halen en hij heeft. terug internet op zijn pc's, wie kent dit verschijnsel?

gr.harleyke.

1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...