Ga naar inhoud


DM800HD praktijktestje


Ron

Aanbevolen berichten


  • Reacties 386
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: skippie1770
zopas de smargo smartcardreader ontvangen, maar het werkt niet op de DM800. Heb de 3 files geinstalleerd, doch kon die bootfile niet editen. Iemand enig idee ?
Niemand weet hoe het moet werken ??? Help Please!!!

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: skippie1770
Origineel bericht van: skippie1770
zopas de smargo smartcardreader ontvangen, maar het werkt niet op de DM800. Heb de 3 files geinstalleerd, doch kon die bootfile niet editen. Iemand enig idee ?
Niemand weet hoe het moet werken ??? Help Please!!!


Ik weet niet welke image je gebruikt, maar bij PLi Iolite moet je gewoon de usb2serial drivers installeren (vanuit het plugin menu), en dan moet het werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het iemand al gelukt om een USB-stick te kunnen lezen met b.v. foto's erop? In DMESG geeft hij aan dat de stick is gevonden, maar mounten dus niet.

 

Is het ook mogelijkom een USB wireless stick erin te stoppen? En nog mooier, wireless aan je router te connecten? Want helaas kan je geen miniPCI kaartje erin stoppen. Dan moeten we nog wachten op de DM8000 denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag mijn eigen dm800 gehaald:

-Hij wordt echt loei heet!

-ik heb diverse imgs geprobeerd, Pli en Gemini komen er het beste uit.

-hij hangt toch nog regelmatig vast.

-Bij HD zenders heb ik vaak de 1e keer geen beeld, na heen en weer zappen wel.

 

Conclusie: Op dit moment is het voor mij moeielijk te bepalen of ik nu liever mijn oude vertrouwde 7020 gebruik of de dm800.....

Als iemand me een goed bod doet is hij verkocht. lol

Vu duo2 met pli

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu al 14 dagen m'n 800 en heb nog geen enkele keer gehad dat die vastliep of andere problemen mee gehad,wel even het uur die niet juist liep,maar dat is met de EPG Refresh plugin opgelost,ook is de EPG nu juist van zowel TVV als CD.

denk dat ik een enkeling ben met een box waar geen problemen mee zijn als ik dit hier zo allemaal lees op het forum.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je niet de enige bent met weinig of geen problemen.

 

Als je een probleem hebt post je dit nu eenmaal eerder als dat je geen problemen hebt.

 

 

Ton

 

Wavefrontier, 4x quat LNB, multiswitch 17in/8uit

DM7025, DM7020, DM5620,DM600PVR, DM500, DM800HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niet veel probelemen. ff afkloppen. Alleen wel eens een groen scherm gehad maar ik klooi er nu ook veel mee. Maar in principe doet het goed. Wel dat ik niet ineens beeld heb op de HD kanalen maar ff heen en weer zappen dan heb ik wel beeld. En dat ORF niet werkt maar dat schijnt meer een probleem van CCcam te zijn. En geen geluid op Discovery HD. Dat is alles. Is alles image of cam gerelateerd en wordt dus wel opgelost tzt.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg

vrijwel alle problemen die ik hier lees zijn waarschijnlijk het gevolg van een verkeerde settinglijst.

Het is belangrijk dat je een satellites.xml gebruikt waar de nieuwe parameters in staan (system en modulation), en de nieuwe FEC nummering aangehouden wordt.

Als je hiermee een scan gedaan hebt (of een settinglijst gebruikt die hiermee gemaakt is) zijn er geen problemen meer met de HD zenders. (behalve geluid op discovery HD, dat moet wat anders zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: skippie1770
ik gebruik Nabilo nu, heb het geprobeerd met Pli na installeren van plugin, werkt niet.


Wat voor regel heb je in de config staan?
Ziet de box de lezer wel, als je met dmesg kijkt?
Heb je voor de zekerheid nog een keer gereboot na de installatie? (ipkg doet soms de depmod op het verkeerde moment tijdens installatie, zodat kernel modules pas werken na een handmatige 'depmod -a' of na een reboot)

edit: Als je PLi Iolite nog in multiboot hebt staan, zou je het dan daarmee nog een keer kunnen testen? Van Nabilo weet ik niet hoe ze de drivers laden, of dat je dat eventueel zelf moet doen. Met PLi Iolite weet ik zeker dat het werkt, tenminste, ik heb hier een usb2serial device werkend gehad op m'n 800.
Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, ik denk niet dat de dreambox de lezer ziet. Wat doe ik verkeerd ? Ik weet dat de lezer moet geupdated worden met 1.0.3, maar hoe ? In windows kan het niet daar de huidige driver versie 1.0.0.2 is en dat alleen een linux pc of de dreambox dus, kan upgraden naar 1.0.3. Ik heb het geprobeerd in Pli na installeren van de driver voor usb, nog steeds werkt het niet. Het lampje van de lezer is constant aan, steek ik er de kaart in dan gaat het lampje om de 2 sec flashen.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...