Ga naar inhoud


DM800HD praktijktestje


Ron

Aanbevolen berichten

Gast pieterg
Origineel bericht van: skippie1770
neen, ik denk niet dat de dreambox de lezer ziet. Wat doe ik verkeerd ?

Misschien kan je dat voor de zekerheid controleren met dmesg, dan weten we zeker of hij hem wel of niet ziet.
En zijn de drivers geladen? (controleren met lsmod)
Citaat:

Ik weet dat de lezer moet geupdated worden met 1.0.3, maar hoe ? In windows kan het niet daar de huidige driver versie 1.0.0.2 is en dat alleen een linux pc of de dreambox dus, kan upgraden naar 1.0.3. Ik heb het geprobeerd in Pli na installeren van de driver voor usb, nog steeds werkt het niet.


Daar heb ik verder geen verstand van, maar ik weet wel dat een usb2serial device gewoon moet werken op de 800.
Er is eigenlijk geen verschil met de 7025, daar werkt het ook.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 386
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb die van mij nu ook 2 en halve week staan, geen vastlopers, schakelen naar HD zender: meteen beeld.

En de warmte valt wel mee, hij wordt zeker niet heet.

Ik heb Ronaldd geprobeert en daarna Pli en die image staat er nog steeds op, en de settingslijst gebruik ik van Joske.

 

Al met al een een goede keus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: skippie1770
neen ziet hem niet en drivers zijn niet geladen

dan is het dus een gebruikerfout, en moet je eerst de drivers maar eens laden.

Vraag me alleen niet hoe dat moet met Nabilo (behalve dan met een handmatige modprobe, maar dat wil je niet elke keer doen)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik (en waarschijnlijk een hoop aspirant 800/8000 kopers) zou graag willen weten hoe op dit moment over de DM800 in het algemeen gedacht wordt.

Valt het allemaal mee of tegen; hoe wordt HD kijken ondervonden...kortom was het het wachten waard?

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een 800. Valt allemaal mee. HD kijken bevalt goed, zolang ze maar blijven winnen smile

Persoonlijk vind ik dat HD op Ned1 de nadelen van m'n LCD scherm ten opzichte van m'n oude CRT goeddeels compenseert.

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een kleine week nu 2 DM800 boxen en ben er best tevreden mee.

 

Ik draai op beiden Gemini 3.5. HD zenders doen het prima (Discovery HD hier ook geen geluid). Zappen tussen HD zenders geeft direkt beeld, geen probleem.

 

Enige wat niet wil (jammer genoeg) is HD opnames naar een ander machine (geen USB schijf, maar interne SATA disk). Schijnbaar kan het netwerk van de DM800 die HD stream niet aan. Het ligt niet aan de PC, want ik heb HD dingen van het internet (legaal) vanaf deze PC gekeken op m'n Plasma scherm, zonder problemen. SD opnames gaan wel prima.

 

Maar samengevat ben ik heel tevreden over deze mooie box!

1x DM900 en 1xDM800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu 2 weken in bezit. Ben er best tevreden over en hij is er nog maar pas. Was met de DM7000 ook zo. Discovery HD geen geluid en wat problemen gehad met 11788. Opnemen doet hij en afspelen ook. Moet nog uitzoeken/afwachten of het mogelijk is de opgenomen programma`s naar de pc te downloaden. Zal met Dreambox VCR wel niet gaan, of heeft iemand dat al werkend? Heb 3 Dreamboxen in huis en tot op heden voornamelijk met Gemini gewerkt./ Op de DM800 heb ik Nabilo en die werkt prima en vind ik erg mooi.

 

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem nu een week en ben er tevreden mee.

Het is een DB800 zonder harde schijf met gemini image.

Prima beeld! Wat mij opviel is dat de Hd zenders zichtbaar zijn op mijn oude beeldbuis telvisie.(aangesloten met een scartkabel)

Min puntje: zelfs op de "uit" stand blijft hij warmte produceren.

Ik kan alleen de afstand bediening nog niet op een ander kanaal krijgen. Lastig als de Db 7020 ernaast staat.

 

Prettige dag, Albert

Zotac met xbmc/kodi, Db 800, Vu-duo, 4,8*/9*/13*/19.2*/23.5*/28*,Intelsat 24.5*W, abbo: televisa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van de week een klein ventilatortje op de plaats van de interne harde schijf aangebracht en op de voeding van de schijf aangesloten. En zie, geen uitval van beeld meer, hij loopt dus lang niet meer zo snel vast. Ik zal van de week een fototje van deze creatie maken en voor het winkelend publiek beschikbaar stellen.

 

groet van Rens. (Nog niets voor vaderdag gekregen):(

All Quiet on the Zaansche Front.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerritvogels2
Nu 2 weken in bezit. Ben er best tevreden over en hij is er nog maar pas. Was met de DM7000 ook zo. Discovery HD geen geluid en wat problemen gehad met 11788. Opnemen doet hij en afspelen ook. Moet nog uitzoeken/afwachten of het mogelijk is de opgenomen programma`s naar de pc te downloaden. Zal met Dreambox VCR wel niet gaan, of heeft iemand dat al werkend? Heb 3 Dreamboxen in huis en tot op heden voornamelijk met Gemini gewerkt./ Op de DM800 heb ik Nabilo en die werkt prima en vind ik erg mooi.

Gerrit


ik doe het via ftp zo op de pc,de map in dreambox aanklikken en .TS bestanden op pc zetten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...