Ga naar inhoud


IP Adres van Netgear Wireless-G 54 Router


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: lemoi
Nu open Internet explorer en geef in de address balk het IP address van de default gateway en druk op enter. Nu heb je de webinterface van je router

Lemoi,
Dit zal niet zondermeer functioneren want uit het bericht van de topic starter Henri maak ik op dat hij zowel één modem (waarschijnlijk ADSL) en één Wireless router in zijn netwerk heeft hangen.
Beiden maken gebruik van verschillende standaard IP-reeksen (192.168.1.1 respectievelijk 192.168.0.1).
Als je zoals gebruikelijk het Subnetmask hebt ingesteld op 255.255.255.0 dan kun je maar binnen één segment pingen en kun je zonder maatregelen te nemen het andere segment niet benaderen.
Zoals ik hiervoor ook al aangaf zal het probleem warschijnlijk liggen in het feit dat de ADSL modem de rol als DHCP server van de Wireless router heeft overgenomen en dientengevolge de Netgear Wireless router niet meer direct via WiFI te bereiken is.
Via IPCONFIG zie je alleen dat segment dat nu de IP adressen uitgeeft en dat is nu waarschijnlijk het modem.
Volgens mij werkt het wel als je de PC / laptop via een netwerk (UTP) kabel rechtstreeks op de Wireless router aansluit.
Maar je wilt niet het modem maar de router benaderen.

Blijft nog steeds de vraag open, is er een gemakkelijke manier om vanuit het éné segment (subnet) het andere te kunnen bereiken?



Daarom zei ik dat hij ALLEEN de router moet aan sluiten en niet het modem. Dan zal de router de IP's uitgeven en deze kan je dan vinden met IPconfig. Maar goed, was al opgelost

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...