Ga naar inhoud

PC spontaan uit

Aanbevolen berichten

Gast Richard7
Geplaatst:

De PC van mijn zus heeft de afgelopen paar dagen de neiging spontaan uit te gaan. Het power ledje van haar kast blijft dan relaxed knipperen, maar verder gebeurt er niks meer.

Om 'm weer aan te krijgen gooit ze nu de stroom eraf (achterop), wacht 5 minuten en zet 'm dan weer aan.

Ik heb haar de temperatuur in de gaten laten houden mbv Speedfan, maar die komt niet boven de 43 graden voor de CPU.

Wat zou dit kunnen zijn? Processor? Voeding? Moederbord? Combinatie? Zouden we 'investering' kunnen uitstellen door er een extra ventilator in te hangen? (ik vind 43 best warm, mijne schommelt rond de 26, ze doet er verder geen spelletjes mee of zo).

Geplaatst:

Ceck even de elco's die rond de processor zitten op het motherboard. Staan er bovenkantjes bol ? Misschien dat er eentje lekt ?

Meestal is dit probleem de boosdoener....

Gast Richard7
Geplaatst:

Ozzo wint de prijs laugh

Na nogmaals een tijdje geprobeerd te hebben ging het ding tóch weer spontaan uit. Toen maar de knoop doorgehakt en begonnen met de processorfan eraf te halen. En jawel: 5 elco's naast de processor met een bol bovenkantje. Toch een slechte zaak vind ik, voor een Asus moederbord van nog geen ... eh ... nou, nog geen 4 jaar oud blush

In ieder geval vandaag een ander moederbord erin gehangen en tot nu toe draait-ie uit de kunst. cool

Geplaatst:

Mooi dat het opgelost is. Ik heb eigenlijk geen idee wat het zou kosten omdoor een technicus er nieuwe elkco's in te laten solderen. Misschien een paar euro ? Dan heb je nog een reserve bordje..?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen