Ga naar inhoud


Signaalsterkte


Gast tobo01

Aanbevolen berichten

Ik heb vanmiddag een tweede schotel met Diseq switch aangesloten op mijn DST5816. Kanalen lijst en Astra en Hotbird erin met Declink (settingslist bij eend).<P>Resultaat: Veel Astra en Hotbird kanalen.<P>Alleen is de ontvangst op Astra teruggevallen van 3 naar 2,3. Op Hotbird signaal wel boven 3. Ik mios nu een aantal kanalen (Sat.1 etc). De belangrijke heb ik wel allemaal. <P>Wat kan ik doen om het signaal te verbeteren???<P>Groeten,<P>Tobo01

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat voor coax gebruik je? En hoe lang?<BR>Wat voor switch?<BR>Wat voor een maat schotel?<BR>Welke LNB's?<BR>Staat alles optimaal uitgericht? (Meestal compromis tussen astra en hotbird...)

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coax weet ik niet. Is bijna 25 meter schat ik. <P>Switch heb ik bij Target gekocht (Goedkoop).<P>Astra op een 60 cm. Hotbird op 86 cm. LNB's van Philips.<P>Volgens mij allebei redelijk tot goed gericht. Zonder diseq wel geod beeld op alle Astra.<P>Groeten,<P>Tobo01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad je aan om voor Astra toch met deze kabellengte een grotere schotel te nemen, dit om het kabelverlies op te vangen. Voor Hotbird moet je zo en zo 78cm. nemen. <BR>En wist je niet dat goedkoop ook wel eens duurkoop kon zijn. Een originele Diseqc switch kost nooit duurder dan 7 tientjes.<BR>Ik heb zelf een 78cm met 2maal ALPS erin en werkt als een trein met 25 mtr. coax signaal is 4,5 om 4. diseqc switch is er eentje van GLobal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo <P>Als je philips lnb's gebruikt kan het zijn dat je 1 van de slechte serie in je schotel hebt zitten die je op de atrs hebt uitgericht wissel de lnb's een om dit kan de oplossing geven. <P>Een goeie kabel is het halve werk van je installatie. Neem een H-125 van Pope/Belden.<P>Groetjes <BR>Avalon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...