Ga naar inhoud


Canal Digitaal Satelliet: Nederland 1 in HD met EK Voetbal en Olympische Sp


Gast dj33333

Aanbevolen berichten

Ik heb zelfs op een Pace perfect beeld/geluid op NL1-HD, dan zou een Dreambox dat toch ook moeten kunnen. :D

 

De nieuwe Dreambox eigenaren lopen nu gewoon tegen het feit aan dat het niet altijd verstandig is om een week voor aanvang EK voetbal een spiksplinternieuwe net uitgekomen receiver te kopen. Dat is gewoon vragen om gezeik. Zo'n ding heeft wat maandjes nodig om redelijk vlekkeloos te gaan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast NDS4Ever

Hier op de DM800 ook beeld en geluid op NLHD1 (al vanaf het begin), perfect is het ge-upscalde beeld zeker (nog) niet. Ben benieuwd zometeen om 18.00 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij nu al ik heb toch een prachtig strak beeld om 17.25 is de EK voorbeschouwing begonnen.

 

Je kunt bij Dione zien dat de make up ook veel kan verbergen!! laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu kunnen vergelijken met de 720p uitzendingen via CDS en UPC en de 1080i uitzending via BBC HD. Dit vanwege de discussie of 720p niet minder mooi was dan 1080i.

 

Mijn mening is dat 720p gewonnen heeft. Het enige voordeel van BBC HD was dat het geluid schitterend klonk in Dolby 5.1.

 

Groet, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest

Mijn mening is dat 720p gewonnen heeft. Het enige voordeel van BBC HD was dat het geluid schitterend klonk in Dolby 5.1.

Groet, Alfons


Mijn mening is radicaal andersom; ik heb een 720p native plasma-tv en daarop is het 1080i beeld van BBC-HD en ORF-HD stukken scherper dan het wat softe beeld van Nederland 1 HD. Om het nog maar niet te hebben over de de-interlacing artefacts die op Nederland 1 HD zichtbaar zijn...

Overigens is dit compleet conform mijn eigen verwachtingen; ik heb nog nooit een 720p beeld gezien wat de beste 1080i beelden overtreft.




DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is het bronsignaal van ORF, dat in mijn ogen echt het beste beeld geeft, toch echt 720p.

 

Ik denk dat dit gewoon een eindeloze discussie is. Zoveel mensen, zoveel meningen. Iemand die stellig ervan overtuigd is dat 1080i het beste beeld geeft zal dit altijd blijven volhouden en andersom ook.

 

Het gaat meer om het gevoel dat je bij een bepaald HD beeld hebt. Echt verschillen kunnen veel mensen niet met de blote ogen waarnemen. Ze zien bij de één een artifact en zeggen dat terecht maar weten niet of het bij de andere zender waarmee men het wil vergelijken ook niet zo was.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
ORF-HD is toch ook 720p...

Hoe heb je de output van je ontvanger staan?

Ik heb op de ANCA een demonstratie gezien dat 720p beter overkomt dan 1080i...


Verdraaid, je hebt gelijk.

ORF-HD ziet er beter uit dan BBC-HD. Ik volg het niet meer. :S

Nog merkwaardiger: als ik mijn receiver handmatig op 1080i zet, ziet ORF-HD er beter uit dan wanneer ik de receiver op 720p instel...

Los daarvan ziet ORF-HD er wel degelijk het beste uit van alle stations waar ik de wedstrijd op kan bekijken. Beter dan BBC-HD, en dat verbaast me sowieso, gezien de hoge bitrates die de BBC altijd gebruikt.


DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik nou.

 

Je bekijkt nu ORF alleen op het beeld en niet met de wetenschap vooraf dat het een 720p beeld is.

 

Doet iedereen hoor. Is echt niet negatief bedoeld tegen je. Maar het zit in het hoofd en het hoofd bepaald dan heel makkelijk.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, op zich interesseert het me niet zo veel hoor; als het beeld maar goed is. En het beeld van Nederland 1-HD stelt me om eerlijk te zijn een beetje teleur, zowel BBC-HD als ORF-HD zien er veel beter uit...

 

 

DM8000HD-SSCT & Kathrein UFS910, Triax 88 cm Astra1/Astra2/Astra3/Hotbird 4xtwin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...