Gast newsat Geplaatst: 11 april 2008 Geplaatst: 11 april 2008 Na de verhuizing heb ik de schotel weer tegen de muur hangen. Het vreemde is dat alles werkt maar op de transponder 12515H staat de kwaliteit tussen de 70 en 90% te schommelen. Dit heeft blokjes tot gevolg bij Ned1,2,3. Op de overige kanalen staat de kwaliteit strak op 99%. Wie kan mij helpen met wat hier mis is? (CD al gebeld en ze hebben geen storing op 12515) Dank u.
hansje2 Geplaatst: 11 april 2008 Geplaatst: 11 april 2008 schotel iets beter uitrichten. ik denk dat je 1 transponder wel ontvangt en de andere niet. dit verklaart dat je van nederland een gedeelte van de zenders mist.
Ou-Tannu Geplaatst: 11 april 2008 Geplaatst: 11 april 2008 volgens mij doet de transponders van CDS wel wat vreemd.. dat zijn de enige transponders die ineens veel zwakker binnen vallen.. en op de Astra 3 is het signaal weer LOEI sterk Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
Gast newsat Geplaatst: 11 april 2008 Geplaatst: 11 april 2008 OK, ik begrijp dat niemand op dit moment last heeft van gekke dingen op 12515H zodat er blokjes ontstaan. Het moet dus ergens bij mij fout zitten. Uitrichten gaat met mijn simpele pieper niet echt beter dan het nu is. Ik heb het vanavond nog geprobeerd. Ik zal nogmaals proberen beter uit te richten en anders morgen maar even met de set langs de dealer, misschien is er iets stuk? Bedankt voor het meedenken.
W3ird_N3rd Geplaatst: 11 april 2008 Geplaatst: 11 april 2008 Heb je een DECT telefoon? Probeer het dan even zonder. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
D.Quijote Geplaatst: 12 april 2008 Geplaatst: 12 april 2008 @ Newsat, heb je al geprobeerd je lnb een fraktie te verdraaien ?? Maak even een merkteken hoe hij nu staat, en draai hem dan even een beetje naar rechts of naar links, ligt eraan of je voor of achter de schotel staat. Waarschijnlijk is het probleem dan opgelost, dat was tenminste mijn probleem jaren geleden. 12515 is een iets zwakkere transponder. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Moderator ceesv Geplaatst: 12 april 2008 Moderator Geplaatst: 12 april 2008 Nog even als aanvulling, hiebij moet je niet naar de signaalsterkte op de satfinder kijken, omdat die je dan op het verkeerde been zet, maar kijk hierbij naar de kwaliteitsaanwijzing op je ontvanger of naar het beeld. Met het draaien van de lnb verander je de polariteitshoek, en kun je storende transponders miniseren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gerrit1967 Geplaatst: 12 april 2008 Geplaatst: 12 april 2008 mag ik vragen wat voor een ontvanger je heb en eventuele module
Gast newsat Geplaatst: 12 april 2008 Geplaatst: 12 april 2008 @ceesv: Klopt, ik kon het nog iets beter krijgen door de lnb een tikkie te verdraaien en naar de kwaliteit te kijken. Helaas bleef de kwaliteit zwalken tussen de 80 en 90%. Het bleek uiteindelijk toch de lnb te zijn die aan het overlijden was. Volgens de dealer een hele goede nieuwe lnb gekocht (Sharp) en de kwaliteit staat weer daar waar hij hoort. Strak op de 99%! Iedereen bedankt voor het meedenken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen