Ga naar inhoud


Channel 4 FTA!!


Gast ezra

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: RUF
Kijk eens wat momenteel nog onder de encryptie paraplu van Sky zit. Sorteer daar alle Sky kanalen uit en de normale betaalkanalen waar wij hier in België en Nederland ook moeten voor afdokken (nat g, discovery, ... etc) en voeg die dan toe aan het freesat pakket (wat de logische evolutie lijkt te zijn). Dan kom je tot een aanbod waar wij hier bij ons (tenzij je vloeiend duits, spaans, of turks spreekt) nog jaren hadden kunnen van blijven dromen.


Ik sluit me volledig bij dit bericht van RUF aan. Alleen wel jammer van ITV HD natuurlijk.

Om de boel even te illustreren, de kanalen waar we het over zouden kunnen hebben:
* De gehele UKTV familie, 9 kanalen; over het algemeen hoogstaande entertainment, interessante docu's etc.; 50% in het bezit van de BBC

*Op termijn zie ik ook TMF wel FTA gaan, gezien deze ook al FTA uitzend via Freeview.

*Natuurlijk ook Five en zusterkanalen, op korte termijn al.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nu maar hopen dat de overige nieuwe HDTV zenders niet dat verminkte signaal zullen gaan toepassen, zoals ITV HD nu doet!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Five zit op Astra 2C.
Dus die moet eerst verhuizen voor FTA.
Of zo'n construktie als ITV-HD.


Iedereen blijft zich verheugen op de kanalen van five.
Kunnen die kanalen ook verminkt worden zoals ITV-HD?
Is er wel plaats nog op de Astra 2D? Als Sky die transponders niet vrij wil geven?
Five zit op Astra 2C en is door heel Europa luid en duidelijk te ontvangen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

Het zou wel eens kunnen dat op 2D plaats wordt gemaakt door het aantal regio's van BBC en ITV drastisch te verminderen en maar een beperkt aantal regios te behouden.

 

Dan is het plaatsprobleem althans voor een deel opgelost.

 

Greets.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verminkte signaal van ITV HD is een testkanaal. We zullen pas binnen een paar weken weten hoe de vork echt in de steel zit. En dat is niet ver meer want ITV heeft aangekondigd om de FA Cup Final in HD uit te zenden. Ofwel zien we dit ook ofwel is het brute pech! Maar... ik vraag me af hoe het brede Britse publiek hierop zal reageren. De meesten zitten momenteel nog op Sky, Cable, Freeview en analoog. Dat zou dus betekenen dat de weinige enkelingen die over een HD FREESAT toestel beschikken in staat zouden zijn om de Cup Final (het grootste voetbal evenement op de Britse kalender) in HD te kunnen bekijken. Ze zijn in het VK al voor minder op de barricades geklommen! smirk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Five zit op Astra 2C.
Dus die moet eerst verhuizen voor FTA.
Is er wel plaats nog op de Astra 2D? Als Sky die transponders niet vrij wil geven?


In principe kan zo'n scenario zich niet voordoen. Uiteindelijk zijn zowel Sky als de BBC, ITV, Channel 4 en Five huurders bij SES Astra. Uiteindelijk is het die laatste die beslist over de verdeling van de concrete transponders onder de huurders.

Natuurlijk is het ook een spel van macht en is Sky de belangrijkste klant op die positie. Maar dan nog kan SES beslissen dat Freesat een nauwe beam meer nodig heeft dan Sky (wat duidelijk zo is).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Auggie

Ik zag het logo van Five al in de pdf-brochure van Freesat staan. Dan moet die dus ook beschikbaar komen.

 

***

De Duitsers hebben meerdere serieuse documentairekanalen. Dat is het enige wat ik bij de Britten mis.

 

Discovery en Geographic is veel geschreeuw en weinig wol, met teveel promoties en reclames ertussendoor. Daar moet je dan ook nog voor betalen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwszenders zijn er al op freesat BBC NEWS 24, Euronews en Al Jazeerah English. Verder vindt je op Astra 2 ook nog CNN en CNNI. Genoeg nieuws lijkt me. smile

Oops was de BBC World Service nog vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Bedankt satcat, ik neem aan dat daar een andere zender op komt? want E4 is er al. Ik hoorde dat er ook een fta "nieuws zender" bij zou komen, ik ben nogal gek van nieuwszenders whistle


Op die zelfde TP zit ook nog een zender met de vreemde naam EfiAd. Deze geeft ook E4 door (zonder EPG).

Groet, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een zender meerdere keren voorkomt betekent jammer genoeg niet dat er nog plaats over is op de transponder. Het gaat in het geval van E4 immers telkens over dezelfde videostream die gewoon een paar keer met een andere naam opgeroepen wordt. Met 7 kanalen (E4,E4+1, More 4, More 4+1, Film 4, Film 4+1 en Channel 4) zit die transponder zo goed als vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lancering van Freesat in het VK lijkt een regelrechte logistieke ramp te worden. Er zijn bijna geen ontvangers beschikbaar. Er is ook weinig of geen keuze in merken etc. Winkelpersoneel weet ofwel niet van het bestaan en probeert nog steeds freeview of sky te verkopen. Maken de mensen wijs dat ze een andere schotel nodig hebben voor freesat dan voor sky, zeggen als zij de installatie niet doen er geen waarborg is op de toestellen en nog meer van dat moois. Nu lijkt de reden uit te komen waarom ze zo geheimzinnig bleven doen omtrent de lanceringsdatum. Het systeem stond op punt maar de logistiek was onbestaande. Ik denk dat ze zich bij SKY momenteel een breuk lachen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik mis de zender "channel 4 +1". Ik kan die blijkbaar nergens terugvinden bij Freesat. Bij SKY werkt de zender perfect!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...