Ga naar inhoud


Hoe zit het met rechten van website


Helgo-Sat

Aanbevolen berichten

Ik heb jaren geleden voor een club een website gebouwd en deze altijd zelf voorzien van nieuws etc. Nu vind het bestuur ineens dat zij dit zelf moeten gaan doen (na 15 jaar) en hebben mijn inlog op het domein laten verwijderen, tevens heeft iemand (vermoedelijk de hosting provider) uit de Mysql database mijn admin password gevist zodat ik ook niet meer op site kan komen als beheerder.

 

Ik vraag mij af? Mag dit zo allemaal zo maar?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ligt er aan of je netjes een © copyright dingetje had staan.

Dan kan iedereen weten dat er copyright op zit en zouden ze NIET zomaar jou kunnen "bannen" als admin.

 

Ik zou ook netjes een brief schrijven dat je dit een wel hele rare gang van zaken vind na 15 jaar je 'uitsloven' voor de club.

 

Leuke dankjewel.....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het domein niet op jou naam staat zal je weinig inbreng hebben vrees ik. De eigenaar van het domein doet nog steeds wat hij wil.

 

Daarom willen vele webdesigners niet meer werken op domeinen die niet door hen worden beheerd.

 

 

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat zegt de club er zelf van ? Ik ben benieuwd naar de reactie van hun. Dit is toch gewoon onbeschoft ? Zo ga je niet met je leden om denk ik zo .....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geen idee wat sommige mensen doen met hun domeinen. Ik maak het dagelijks mee in de praktijk

 

Maar zolang je zelf geen eigenaar bent van het domein doen ze wat ze willen.

Tenzij er software van jou draait waar jij een "geregistreerde" copyright op hebt.

 

Ik ben het natuurlijk eens met ozzo dat ze je rot hebben behandeld

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Helgo Sat,

 

heb hetzelfde meegemaakt. Als Jij het domein hebt kun je de hosting provider aanspreken. Maar het lijkt erop dat de vereniging die bezit en dan zou je je allen kunnen beroepen op algemeen fatsoen. Ditt schijnt bij je nieuwe bestuur niet in grote mate aanweizg te zijn. Je zou je kunnen afvragen of je nog langer bij zo'n club wilt horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...