Gast Discotrain Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 kan 2 zenders gelijk opnemen en beperkt zappen heb het zojuist probeert.. RTL5 op tuner 1 en Première op Tuner 2.. kon ik nog beperkt free to air zenders kijken zappen gaat nu iets sneller door de tip van jullie.. Thanks!!! enig min puntje is dat canal digitaal er soms uitschiet ff de groene knop in drukken en dan is hij er weer.. maar dat zal wel aan de aanbieder van het Linux gebeuren zitten.
Dessie Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 Origineel bericht van: Discotrain kan 2 zenders gelijk opnemen en beperkt zappen heb het zojuist probeert.. RTL5 op tuner 1 en Première op Tuner 2.. kon ik nog beperkt free to air zenders kijken Is het ook mogelijk om 1 opname gecodeerd op te nemen om zodoende toch een andere gecodeerde zender te kunnen bekijken? Dus in jouw geval Premiere gedecodeerd opnemen, en RTL5 gecodeerd. Daarna zappen naar NET5 (oid) wat dus gedecodeerd wordt.
oldebroek Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 Heb je dat ook via timers geprobeerd, of alleen via direkte opnames? Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Gast Gman2oo6 Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 Origineel bericht van: Dessie Origineel bericht van: Discotrain kan 2 zenders gelijk opnemen en beperkt zappen heb het zojuist probeert.. RTL5 op tuner 1 en Première op Tuner 2.. kon ik nog beperkt free to air zenders kijken Is het ook mogelijk om 1 opname gecodeerd op te nemen om zodoende toch een andere gecodeerde zender te kunnen bekijken? Dus in jouw geval Premiere gedecodeerd opnemen, en RTL5 gecodeerd. Daarna zappen naar NET5 (oid) wat dus gedecodeerd wordt. dan neemt ie op tot daar waar jij omzapt naar NET5 dus NEE dat gaat niet goed als je eenmaal opneemt dan kun je niet gaan zappen naar een andere zender dit resulteerd van de 10 keer 9 keer in een zwarte uitzending die hij dan opneemt btw dit is een fout die zit er al vanaf het begin in maakt niet uit welke image je pakt SIF , NLB , ABCOM ,DGS en of dat je met een CI module werkt of de internal cardreader ze zijn er wel aan het werken ( altans dat heb ik ergens gelezen )
fenzo Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 Origineel bericht van: Gman2oo6 Origineel bericht van: Dessie Origineel bericht van: Discotrain kan 2 zenders gelijk opnemen en beperkt zappen heb het zojuist probeert.. RTL5 op tuner 1 en Première op Tuner 2.. kon ik nog beperkt free to air zenders kijken Is het ook mogelijk om 1 opname gecodeerd op te nemen om zodoende toch een andere gecodeerde zender te kunnen bekijken? Dus in jouw geval Premiere gedecodeerd opnemen, en RTL5 gecodeerd. Daarna zappen naar NET5 (oid) wat dus gedecodeerd wordt. dan neemt ie op tot daar waar jij omzapt naar NET5 dus NEE dat gaat niet goed als je eenmaal opneemt dan kun je niet gaan zappen naar een andere zender dit resulteerd van de 10 keer 9 keer in een zwarte uitzending die hij dan opneemt btw dit is een fout die zit er al vanaf het begin in maakt niet uit welke image je pakt SIF , NLB , ABCOM ,DGS en of dat je met een CI module werkt of de internal cardreader ze zijn er wel aan het werken ( altans dat heb ik ergens gelezen ) dan is dat een reden om er (nog) geen te kopen. jammer.
Tightrope Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 Idem hier! Ik volg deze discussie met belangstelling en ben het met Dessie en fenzo eens dat dit een basisfunctie is van een twin PVR. Ik vind het wel vreemd dat dit probleem door niemand is genoemd toen ik bij mijn eerste post vroeg of de IP9000/CubeRevo probleemloos op kon nemen via de EPG en de Timer. Ook ik wacht af tot dit goed geregeld is voordat ik er een koop. Wel heel jammer want verder lijkt het me een goede receiver. Charles Clarke ET9000 Humax iCord-HD Astra 1 en 2 Visiosat Bisat Samsung LE46F86 via HDMI TF5000 Harmony One
Gast Discotrain Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 jij zegt dit dan neemt ie op tot daar waar jij omzapt naar NET5 dus NEE dat gaat niet goed als je eenmaal opneemt dan kun je niet gaan zappen naar een andere zender dit resulteerd van de 10 keer 9 keer in een zwarte uitzending die hij dan opneemt nee hoor.. bij het (rechtstreeks)opnemen van RTL4 op tuner 1 en op tuner 2 neem ik Film1 op kan ik gerust naar Film2 kijken.. en een paar zenders van Canal Digital kijken geen probleem mee.. en hij neemt het gewoon op..waar ik hem voor heb ingeschakeld bij het programeren op dezelfde kanalen gaat ook goed niks mis mee dus... ben er nu wel blij mee.. maar dat was ik de eerste 2weken ook daarna was het gebeurt dus ik juich nog niet al te vroeg
Gast Discotrain Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 ik wist het ik wist he... na het proberen en proberen en uitzoeken is er wat mis gegaan.. en wel het volgende bij het opstarten geeft hij Booting aan.. daarna gaat hij naar start... en dan krijg ik geen beeld meer... moet dan de groene knop indrukken en rustig gaan zappen end an ineens krijg ik beeld.. maar bij het programeren is dit nu wel een probleem.. hij neemt dan zwart op...wat kan dit zijn? of beter hoe is dit op te lossen
Gast Gman2oo6 Geplaatst: 20 juli 2008 Geplaatst: 20 juli 2008 Origineel bericht van: Discotrain ik wist het ik wist he... na het proberen en proberen en uitzoeken is er wat mis gegaan.. en wel het volgende bij het opstarten geeft hij Booting aan.. daarna gaat hij naar start... en dan krijg ik geen beeld meer... moet dan de groene knop indrukken en rustig gaan zappen end an ineens krijg ik beeld.. maar bij het programeren is dit nu wel een probleem.. hij neemt dan zwart op...wat kan dit zijn? of beter hoe is dit op te lossen kijk en dat probleem zit er dus al vanaf het begin in dit is wat ik bedoelde !! tot vandaag de dag kun je alleen maar er mee leren leven ik krijg het niet verholpen en alle andere forums staan ook vol met dit probleem Enigste wat je kunt doen is afwachten totdat ze het hebben gefixed
Gast Discotrain Geplaatst: 21 juli 2008 Geplaatst: 21 juli 2008 hmm wel vreemd hiervoor had ik een ander software en daar zat dit probleem niet... m'n vader heeft deze software nog.. en hij heeft geen enkel probleem wel raar dat hij dat in eens bij mij ook doet.. dat was eerst niet het geval
DuckyDuck Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Bij 266Mhz, HDTV en linux is volgens mij de ondergrens toch echt wel 256MB DDR(2) ram. Je merkt bij de IPbox 9000 echt goed dat pas na minimaal 1 seconde de door jou ingedrukte knop op de afstandsbediening ook echt de gekozen (menu) aktie uitvoert. > Dit ligt waarschijnlijk aan verkeerde/geen implementatie van DMA naar de framebuffer... Geheugen zou groot genoeg en snel genoeg moeten zijn. Als dit inderdaad 1 seconde is, dan ben ik blij dat ik deze box nog niet gekocht heb, ook al twijfel ik heel erg :-)
DuckyDuck Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Zou deze gecalibreerd zijn dan was het beeld uiteraard nog mooier geweest maar ook zo is het resultaat al schitterend. > Dit is niet waar, voor "een leek" is een gecalibreerd scherm over het algemeen slechter (perceptie) dan een vol stralend out-of-the-box scherm. Het is ook niet zo dat als contrast/helderheid te donker/licht is dit zondermeer met de knoppe van je tv aan te passen valt, iets dat er niet is kan er niet bijgetoverd worden door de tv.
oldebroek Geplaatst: 13 augustus 2008 Geplaatst: 13 augustus 2008 Origineel bericht van: DuckyDuck Bij 266Mhz, HDTV en linux is volgens mij de ondergrens toch echt wel 256MB DDR(2) ram. Je merkt bij de IPbox 9000 echt goed dat pas na minimaal 1 seconde de door jou ingedrukte knop op de afstandsbediening ook echt de gekozen (menu) aktie uitvoert. > Dit ligt waarschijnlijk aan verkeerde/geen implementatie van DMA naar de framebuffer... Geheugen zou groot genoeg en snel genoeg moeten zijn. Als dit inderdaad 1 seconde is, dan ben ik blij dat ik deze box nog niet gekocht heb, ook al twijfel ik heel erg :-) kletskoek, hij heeft het over de 'groene' knop, dat wil dus zeggen dat ie de softcam (re)start. Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
Gast koffie54 Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Nou ik heb hem ook gekocht en ben er erg blij mee beeld is echt heel goed zeker hd films krijgen bijna diepte ook de sd films zijn erg goed ja zappen is inderdaad wel wat traag maar niet zo traag dat het erg vervelend word was ff uit zoeken hoe mgcamd werkt maar dat werkt ook prima nu
Gast fortean Geplaatst: 14 augustus 2008 Geplaatst: 14 augustus 2008 Is er ergens een bruikbare instructie te vinden hoe dit gedaan kan worden? Zo niet: hebbie zin om er een te maken, ik zorg er voor dat-ie on-line komt?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen