Happy2000 Geplaatst: 7 juni 2008 Geplaatst: 7 juni 2008 Bij mij ook, maar ik wil ook een mhw-epg als dat er op zit dan denk ik dat ik er ook één haal. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
FNONAMUS Geplaatst: 7 juni 2008 Geplaatst: 7 juni 2008 Dan zijn we in ieder geval weer voorzien van wat intelligente ondersteuning, Happy Todays dummy is tomorrows expert!
Gast Michel B Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Even over het timeshiften. Op de Relook 400s gaat het met mijn (oudere) software versie fout. Overigens gebeurt dit ook regelmatig als ik een gewone (niet voorgeprogrammeerde) opname maak. De 400s timeshift functie luistert nl. niet naar mijn wil, maar naar de EPG. Als de EPG zegt dat een nieuw programma begint, GOOIT IE ZIJN BUFFER LEEG en begint het nieuwe programma te bufferen. M.a.w. ik zit te kijken, krijg telefoon en druk op pauze, 15 minuten later ga ik verder met kijken. Aan het begin van het volgende programma (volgens de EPG) zit ik dus nog te kijken naar de resterende 10-15 minuten. Echter, de timeshift buffer wordt geleegd en ik mis het eind van het programma! (Ik heb de timeshift functie dan ook uitgezet en gebruik hiervoor de DVD recorder, die helaas kapot is gegaan .) Kunnen jullie goed testen of dit werkelijk goed gaat bij de AB9000? Michel. P.S. Als dit probleem ondertussen is verholpen op de 400s, kan iemand mij dan zeggen vanaf welke software versie het goed gaat?
Gast sattaz Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 @Michel B, Zodra bij timeshift bij de AB IPBox 9000HD van zender gewisseld wordt maakt hij zijn buffer leeg. Wil je het eerste programma definitief op harde schijf bewaren dan dien je dit eerst met de (rode) opnameknop te bevestigen. Bij kijken via instellingen van de EPG zal er bij zenderwisseling wel automatisch de buffer geleegd worden denk ik. Zelf gebruik ik bij "rechtstreeks kijken" nooit de hulp van de EPG. Ik wissel gewoon handmatig van zender. Wil ik een programma opnemen dat samenvalt met een programma dat ik aan het bekijken ben dan gebruik ik de andere tuner. Tenslotte heb je toch niets voor niets 2 tuners in de AB IPBox 9000HD zitten! Met vriendelijke groeten sattaz
Gast Michel B Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Voor zover het misschien niet duidelijk was, ik doe NIETS met de EPG, dat doet de 400s zelf ongevraagd. (Voor zover ik weet kun je de EPG ook niet uitschakelen.) Toen ik de timeshift functie nog aan had staan (in de instellingen) werd er altijd een buffer opgebouwd, maar deze start bij elk programma opnieuw. Tenminste, volgens de tijden van de EPG. Dus op het moment dat ie een info schermpje laat zien met programma informatie, omdat er een nieuw programma begint (volgens de EPG) gooit ie ook zijn buffer leeg, ook als je nog aan het kijken was (al timeshiftend loop je nog b.v. 10 minuten achter met kijken). Omdat real-time het nieuwe programma begint, gaat ie de buffer legen. M.a.w. timeshiften kan niet, tenzij je korter shift dan een reclameblock en dus nog in kunt lopen. Het idiote is, dat dit (soms) ook gebeurt, als een programma uitloopt. Daarom neem ik normaal gesproken altijd op door handmatig de begin en eindtijden van een opname te programmeren. Echter, soms beslis je op het laatste moment dat je iets op wilt nemen, en dan gebruik ik de opname knop. dan wil ie nog wel eens stoppen met opnemen, omdat de EPG zegt dat het programma afgelopen is. Zoals jullie wel weten, houden de Nederlandse (commerciele) zenders de EPG niet correct bij. Ze gooien gerust de programering om (of starten 10 minuten later) zonder dat netjes op teletekst en EPG e.d. te melden. Zou je dit, als je straks wel een HD ingebouwd hebt en gaat timeshiften / opnemen, goed kunnen testen.
Gast sattaz Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 @Michel B, Een harde schijf heb ik inmiddels ingebouwd en timeshiften/opnemen gaat, zover ik het nu kan overzien, geheel probleemloos. Volgens mij trekt de AB IPBox 9000HD zich niets van de EPG aan. Testen is nu een beetje moeilijk denk ik aangezien de Nederlandse EPG thans van slag is. Ik zie bij de Publieke Omroepen nu (om ca. 16:00 uur) EPG voor omstreeks 23:00 uur. RTL 7 geeft nu via EPG programma's van 21:20 uur en 01:00 uur weer. Met vriendelijke groeten sattaz
DeBeek Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 @ sattaz, Lijkt erop dat het EPG probleem niet bij CD zit, Op mijn Dream 7025 en op de Echo 5020 een perfect werkende EPG, ook na het refreshen van de EPG data.
Creatura Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Na het lezen van al dit moois heb ik wel interesse in dit apparaat. Alleen.... waar te koop, en voor welke prijs? Wie kan mij (via PM) wat wijzer maken? VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0 TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB DreamWavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2
Gast sattaz Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 Origineel bericht van: DeBeek @ sattaz, Lijkt erop dat het EPG probleem niet bij CD zit, Op mijn Dream 7025 en op de Echo 5020 een perfect werkende EPG, ook na het refreshen van de EPG data. @DeBeek, Bij de Dreambox 7020 en de Kathrein UFS-910 heb ik ook een EPG met de juiste tijd. Ik zal eens kijken waaraan dit ligt. Misschien moet ik iets veranderen aan de instellingen van mijn AB IPBox 9000HD of wellicht is het een bug die in een volgende softwareversie gerepareerd moet worden. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 De AB IPBox 9000HD wordt langzamerhand op steeds meer plaatsen in Nederland aangeboden. De laagste prijs voor het meest uitgebreide model met 2 DVB-S2 tuners bedraagt nu 550 Euro. Inmiddels is er ook een importeur/distributeur voor Nederland. Met vriendelijke groeten sattaz
guust Geplaatst: 9 juni 2008 Geplaatst: 9 juni 2008 @Michel B Ik gebruik een 400 met de laatste neumo, wanneer een programma volgens de epg begint kan ik nog steeds terug spoelen in de timeshift buffer, die problemen herken ik dus niet.
FNONAMUS Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Guust, volgens mij gaat dit topic NIET over de 400s? Sattaz, is er enig licht in de CCcam duisternis, want dat gebrek is voor mij reden om hem niet te kopen... Todays dummy is tomorrows expert!
Yoran Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Is er niet iets gelijkwaardigs aan de CCcam? My DM7025 is MiLo-powered
Gast sattaz Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 Origineel bericht van: FNONAMUS Sattaz, is er enig licht in de CCcam duisternis, want dat gebrek is voor mij reden om hem niet te kopen... Origineel bericht van: Yoran Is er niet iets gelijkwaardigs aan de CCcam? @FNONAMUS & Yoran, Er zijn berichten dat er wellicht binnenkort CCCam voor onder andere de AB IPBox 9000HD uitkomt. Intern sharen in huis (LAN) is goed mogelijk met MGCamd en Gbox. Ook in combinatie met andere ontvangers zoals bijvoorbeeld Dreambox en Kathrein. Maar wat bedoel je eigenlijk met gebrek t.o.v. / gelijkwaardig aan CCCam? In welk(e) opzicht(en) zijn bovengenoemde protocollen in vergelijking met CCCam dan niet gelijkwaardig? Met vriendelijke groeten sattaz
Gast Discotrain Geplaatst: 10 juni 2008 Geplaatst: 10 juni 2008 hallo mensen erg leuk z'n forum.. Heb een vraag.. ben vanplan om van de dreambox aftestappen en over te gaan op de Box9000 HD maar kan iemand mij vertellen of hier standaard 2 tunders in zitten.. want lees op div site's dat dit niet het geval is en soms wel weer wil dus opnemen en beperkt kunnen kijken (zelfde als bij de Inverto) wat is eigelijk DVB-S tuners En werkt het Linux systeem goed? DWZ zelfde als bij de Dreambox... hoop vragen maar weet zeker dat Jullie daar antwoord op kunnen geven.. Gr en super forum!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen