pch Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 Samsung De digitale HD-settopbox van Samsung, de DCB-H360Ra, brengt net als de decoder van Humax via een HDMI-aansluiting de HDTV-signalen over naar een plasma- of LCD-televisie. De Samsung decoder heeft, in tegenstelling tot de decoder van Humax, een harde schijf. Op de harde schijf kunnen televisieprogramma’s worden opgenomen via een elektronische programmagids. Het apparaat is zowel geschikt voor de overdracht van MPEG2- en MPEG4-televisiesignalen. Tevens is de decoder voorzien van een S-video-uitgang, twee scart-aansluitingen en een Dolby Digital-uitgang. Standaard definition uitzendingen worden opgewaardeerd door een upscaling-techniek, waardoor ze beter worden weergegeven. Prijs en beschikbaarheid Ruim voor de sportevenementen zijn de decoders verkrijgbaar. De nieuwe HD-decoder van Humax is vanaf mei te koop voor 169 euro. Samsung's decoder, die vanaf deze maand verkrijgbaar is, is iets duurder. De HD-decoder kost 222 euro. Deze decoder is echter wel voorzien van een harde schijf. Gr. Paul. (bron: http://www.hear.nl/news/4207-HD-decoder-van-Humax-en-Samsung.html)
mereltje Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 Zijn de ontvangers voor sat of kabel???? Groet Willy Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Mister HaCk Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 En als er HDCP code meegezonden word bi9j een programma, helaas geen opname mogelijk. En dat is bij veel uitzendingen. Namelijk met de HDCP kan zender bepalen wat met de uitgezonden programma mogelijk is. Uitgave via hdmi, maar niet via scart en component of alleen uitgave via hdmi maar ook copybit meezenden, dan is opname niet mogelijk. je hebt diverse combinaties
pch Geplaatst: 13 april 2008 Auteur Geplaatst: 13 april 2008 staat idd niet duidelijk vermeld of het voor DVB-S (sat) of DVB-C (kabel) is, maar ik neem even aan, naar het typenummer van de Samsung kijkende, dat het om de DVB-C kabeltuner gaat. Maar wel mooi dat er nu een tuner met HDD is toch? Gr. Paul.
Bowsat Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 Als ik de tekst lees zie ik op een gegeven moment staan : Humax IPVR-9200C-tuner. C-tuner zal dan m.i. staan voor cable-tuner dus meer dan waarschijnlijk bestemd voor kabeltv.
grunnsat Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 Leuk, maar geen dual tuner en geen mogelijkheid om de opnames er af te halen en elders op te slaan, of er een DVD van van te branden. Samsung heeft weinig anders gedaan dan een HDD in hun bestaande ontvanger te drukken.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 Standaard definition uitzendingen worden opgewaardeerd door een upscaling-techniek, waardoor ze beter worden weergegeven. Hier beginnen mijn lachspieren weer te werken.
Vl29 Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 staat ook nergens hoe groot de harde schijf is...80 GB of 160 of nog meer? Vu+duo2 , Xtrend 4000 ontvanger met Pli4.0..,PopcornHourA-200, A-100 en AppleTV3, CDS en Ziggo kaart...
Gast Allure Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Standaard definition uitzendingen worden opgewaardeerd door een upscaling-techniek, waardoor ze beter worden weergegeven. Hier beginnen mijn lachspieren weer te werken. 't is wel degelijk mogelijk dat het bronapparaat de upscaling beter doet dan het scherm zelf. Maar het verschilt in de praktijk van combo tot combo en moet dus in de praktijk worden uitgetest.
satcat Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 Je kunt wat afrondingfoutjes er uit halen. Maar je kunt nooit een beter plaatje krijgen dan het origineel.
Dogbert Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 Erg vaag bericht. De Samsung DCB-H360R is al sinds zomer 2006 beschikbaar voor kabel. Hij is alleen niet voorzien van harde schijf, maar het is een gewone HDTV-ontvanger. Lijkt me onwaarschijnlijk dat Samsung opeens met een heel ander aparaat komt met hetzelfde typenummer. (De a achter het typenummer is een revisie). Ik denk dat de redactie van hear.nl een beetje in de war is omdat de PVR van samsung, de DCB-P850R er bijna hetzelfde uitziet. Dit is alleen een SD-pvr.
Satwatcher Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 222 euro voor een HD PVR lijkt me ook heel erg goedkoop. Satwatcher ---------------------------------------
Bink Geplaatst: 13 april 2008 Geplaatst: 13 april 2008 ...bovendien gaat Casema vanaf eind deze maand experimenteren met de Atlanta Scientific tuner. Die is ook HD en heeft ook een harddisk, en ook nog eens twee tuners. Maar belangrijker nog: ook geschikt voor IP-tv, zoals uitzendinggemist, waarmee Casema gaat komen. En films bestellen e.d. Dus: nog even nadenken voor je zo'n Samsung koopt!
pch Geplaatst: 13 april 2008 Auteur Geplaatst: 13 april 2008 Origineel bericht van: Bink ...bovendien gaat Casema vanaf eind deze maand experimenteren met de Atlanta Scientific tuner. Die is ook HD en heeft ook een harddisk, en ook nog eens twee tuners. Die Atlanta Scientific laat anders zeer lang op zich wachten: die werd begin vorig jaar al aangekondigd....Maar is er dus nog steeds niet. Gr. Paul.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen