Ga naar inhoud


[TF7700HDPVR] Canal Digital HD wordt niet ingelezen


radio man

Aanbevolen berichten

 

Ik hoop dat ik dit in juiste forum post, anders excuses...

Heb me op CD HD geabonneerd (kost 5 Euro p/m extra, en de eerste 3 maanden gratis, want ik had het extra SD pakket al).

Geprobeerd op Astra3 de nieuwe CD kanalen in te lezen op 11778 27500v maar er is niets te vinden...

Heb Aston Seca 1.05 (omdat 1.07 alleen schijnt te werken na modificatie).

Las in het "Lijsten..." forum dat het ligt aan de CAM, maar dat lijkt mijn dealer desgevraagd onjuist; volgens hem is het een TF7700HDPVR probleem waarvoor een firmware update in de maak is.

Is het al iemand met de Tops gelukt deze kanalen wél in te lezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het staat al ergens anders ook op dit forum, maar je moet de transponder handmatig toevoegen met de volgende parameters:

11778 V, 27500 9/10,

DVB-S2 8PSK of QPSK (volgens KingOfSat moet het 8 zijn, maar ik meende dat het QPSK moest zijn).

 

Ik heb het in ieder geval werkend op mijn TF7710HDPVR met Aston 1.07.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht een overbodige aanvulling maar in de eerder geplaatste berichten blijkt dat de Aston 1.05 niet goed functioneert i.c.m. de CD HD kanalen.

Ik gebruik overigens op mijn TF7700HDPVR wel succesvol de Aston 1.07 i.c.m. de CD HD kanalen maar heb wel de HW modificatie laten uitvoeren.

Heb je wel de laatste FW upgrade geïnstalleerd?

Want volgens mij kun je dan met de Aston 1.07 de CD HD kanalen ontvangen zonder de HW modificatie uitgevoerd te hebben.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man

Ik hoop dat ik dit in juiste forum post, anders excuses...
Heb me op CD HD geabonneerd (kost 5 Euro p/m extra, en de eerste 3 maanden gratis, want ik had het extra SD pakket al).
Geprobeerd op Astra3 de nieuwe CD kanalen in te lezen op 11778 27500v maar er is niets te vinden...
Heb Aston Seca 1.05 (omdat 1.07 alleen schijnt te werken na modificatie).
Las in het "Lijsten..." forum dat het ligt aan de CAM, maar dat lijkt mijn dealer desgevraagd onjuist; volgens hem is het een TF7700HDPVR probleem waarvoor een firmware update in de maak is.
Is het al iemand met de Tops gelukt deze kanalen wél in te lezen?


Ik heb ook de Aston 1.05, maar daar krijg ik ook alleen geluid bij op die transponder van mijn 7700HDPVR (geen hardware update, wel de laatste software update).
Ik denk dat je beter een andere cam kunt aanschaffen. Voor de Aston 1.05 heb je geen software updates meer en afhankelijk van je abonnement zijn er inmiddels meer problemen mee.
Zo kun je bij Canal Digitaal ook geen Motors TV, Trace TV en NASN meer met de 1.05 ontvangen.

Ik heb de Powercam.Pro gekocht en die werkt in mijn doos prima.

Groeten, Alfons
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry- ik was de FEC vergeten in te vullen...

Dus nu "gewoon" wel geluid, geen beeld.

Volgens een mail uit de Lichtstad die ik vanmiddag ontving:

 

Wel geschikt voor CD HD:

Astoncrypt v2.18

Powercam

Powercam Pro

Canal Digitaal Mediaguard

TV Vlaanderen Mediaguard

 

Niet geschikt voor CD HD:

Astoncrypt 1.05

Matrix Revolutions

Matrix Reborn

Matrix Reloaded

 

Heb dus maar een CD Mediaguard CAM besteld, misschien doet die het wel...

Hopelijk is 't er niet zo eentje waarbij de chip vervangen moet worden, dat was nou net zo jofel bij de Aston Seca 1.05, daar hoefde dat niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
Heb dus maar een CD Mediaguard CAM besteld, misschien doet die het wel...
Ik weet niet of het nu wel zo verstandig is om een CD Mediaguard CAM te bestellen.
Vanuit een aantal in dit forum geplaatste berichten kan ik mij nog herinneren dat deze CAM nogal wat problemen heeft opgeleverd. Ik weet niet meer binnen welke context maar een Aston 1.07 v2.18 schijnt toch wel een betere optie te zijn.
Ik had aan het begin ook een CD Mediaguard CAM in gebruik maar heb deze wel heel snel weer omgeruild voor de Aston 1.07.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: radio man
Heb dus maar een CD Mediaguard CAM besteld, misschien doet die het wel...
Ik weet niet of het nu wel zo verstandig is om een CD Mediaguard CAM te bestellen.
Vanuit een aantal in dit forum geplaatste berichten kan ik mij nog herinneren dat deze CAM nogal wat problemen heeft opgeleverd. Ik weet niet meer binnen welke context maar een Aston 1.07 v2.18 schijnt toch wel een betere optie te zijn.
Ik had aan het begin ook een CD Mediaguard CAM in gebruik maar heb deze wel heel snel weer omgeruild voor de Aston 1.07.


Is ook niet doorgegaan, want nergens te krijgen...
Heb maar in de Gloeilampenstad een Powercam Pro besteld, die komt vandaag als het goed is.
Over de Aston Seca 1.07:
Die had ik hier, maar gaf allerlei problemen met CD SD; de 1.05 deed het prima tot CD met HD begon...
Heb je de hardwaremodificatie laten uitvoeren?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
Heb je de hardwaremodificatie laten uitvoeren?
Zoals in een ander thread ook al had uitgelegd, ja, ik heb de HW-modificatie uit laten voeren en met de laatste FW functioneert de Aston 1.07 i.c.m. mijn TF7700 uitstekend.
Op dit moment heb ik total geen klachten meer over mijn 7700, dus uiteindelijk een tevreden kijker.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 7710PVR modificatie ook uit laten voeren. Op aanraden van mijn dealer mijn Matrix Reborn omgeruild voor Aston 1.07 2.18

Zag er in eerste instantie goed uit met CD HD, echter heb ik regelmatig een bevriezing van het beeld (fractie van een seconde)

Ik ben nog aan het uitzoeken of het ook in mijn opname voorkomt, eventueel op de dezelfde plek/tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jakwiba
Ik heb de 7710PVR modificatie ook uit laten voeren.

We hebben het hier dus ook duidelijk over 2 verschillende types, jij een 7710 en ik een 7700.
Om de verschillen tussen de 2 types nauwkeurig in beeld te brengen hebben twee forumleden het voorstel gedaan om de gegevens te verzamelen. Zie de bijgaande link HIER
Wellicht is het handig om ook jouw gegevens daar te vermelden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan specifiek in de 7700 serie zitten, met de hsci krijg ik ze ook niet ingelezen met zoeken, handmatig toegevoegt(op de PC met topset) werkt dan wel. Alhoewel de TP een beetje aan de zwakke kant is ivm. de TP van de regionalen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt niet aan de 7700 hoor. Hij leest ze perfect in hier. Bij een vriend van mij, met dezelfde ontvanger, ook.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast joost het haasje

Ik heb hetzelfde probleem geen beeld wel geluid op de HD kanalen. Ik zie in je lijst dat de Aston Crypt versie2.18 geschikt is. Betekent dit dat de versie 2.14 die ik heb dit probleem nog heeft en hoe kan ik mijn kaart updaten ?

 

TF 7700 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...