Ga naar inhoud

Declink Flash512k.bin upload lukt niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben waarschijnlijk een van de vele geinteresseerde eigenaren van de 5816 die graag gebruik wil maken van de nu eindelijk geboden mogelijkheid om de kanalen naar eigen inzicht via de PC te kunnen wijzigen met Declink / Channeleditor.<BR>Ik volg nauwgezet alle instukties op maar ... helaas, als ik de flash.bin teruglees naar de decoder, hetgeen ogenschijnlijk perfect verloopt, kan ik geen enkel kanaal meer aanroepen en start de decoder op in de modus waarin ik de kanalen via de satelliet opnieuw moet laden.<BR>Zelfs als ik een flash512.bin die ik via satelliet heb binnengehaald en download op de PC, en daarna , bij wijze van experiment, upnieuw opload naar de decoder, doet zich boven beschreven fenomeen voor.<BR>M.a.w. het werkt bij mij niet.<BR>Ik heb firmware DSX6071/19A.<BR>Kan iemand mij op het juiste spoor zetten?<BR>Hartelijk dank bij voorbaat.

Geplaatst:

Ik heb hetzelfde probleem. <P>Ik doe de flash dan nog een keer uitvoeren op de laagste snelheid, die standaard staat ingesteld. Het duurt dan wel wat langer, maar dan gaat het wel goed.<P>Heb je zelf een complete lijst gemaakt van Astra en Hotbird? Zoja, dan heb ik zeer veel interess in een kopie van deze file.<P>Groeten,<P>Tobo01

Geplaatst:

@ tobo,<P>Ik heb een flash512.bin firmware met daarin /Astra en Hotbird. Nog wel zelf te ordenen.<P>Nitwit

Geplaatst:

Ik zal het proberen op lagere snelheid en laten weten wat resultaat is.<BR>Op <A HREF="http://www.sattools.tmfweb.nl" TARGET=_blank>www.sattools.tmfweb.nl</A> kun je een geheel geordende file vinden met kanalen van verschillende satellieten(tv + radio). Ik geloof dat die file multiflash of iets dergelijks genoemd is. De site is echter vaak niet toegankelijk (bijvoorbeeld nu). Indien gewenst mail ik hem wel even indien je laat weten waar naar toe.<BR>Groet, Watersat

Geplaatst:

Nitwit,<P>Laat maar komen als je wilt. Ik heb begrepen, dat ie met jouw nieuwe programma te ordenen is.<P>Groeten,<P>Tobo01

Geplaatst:

Heb geexperimenteerd met laden met lagere snelheid (9600) en het is een keer gelukt de oorspronkelijke flash terug te lezen. Echter daarna geprobeerd een gewijzigde flash te laden maar dat mislukt consequent.<BR>In mijn flash.bin zijn trouwens block 1,2,3,4 gevuld met data respectievelijk aangeduid met TPT, TPT, SAVE en TCS (dus twee keer TPT)! Geeft dit wellicht iemand nog een indicatie over wat hier aan de hand is?<BR>Groet, Watersat

Geplaatst:

@watersat.<P>Probeer hetvolgende:<BR>1. load met declink de eeprom.bin van de WERKENDE deco<BR>2. verander de TCS naar behoefte.<BR>3. zet deze in de deco<BR>4. zet de eeprom.bin terug in de deco<P>Dit heeft bij mij al een paar keer gewerkt.<P>Nitwit

Geplaatst:

@Nitwit,<BR>Thanks, anders dan je naam doet vermoeden, ben je goed op de hoogte.<BR>Dit werkte en heb mijn "multiflash" kunnen downloaden.<BR>Vraag me wel af hoe dit nu betrouwbaar te reproduceren is en wat er tot nu toe is fout gegaan.<BR>Groet, Watersat

Geplaatst:

@Nitwit,<BR>Thanks, anders dan je naam doet vermoeden, ben je goed op de hoogte.<BR>Dit werkte en heb mijn "multiflash" kunnen downloaden.<BR>Vraag me wel af hoe dit nu betrouwbaar te reproduceren is en wat er tot nu toe is fout gegaan.<BR>Groet, Watersat

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.