Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zit 5 cm uit het midden een vertikale lijn in het beeld en valt het meest op bij de rode kleur [ zie foto bijlage ]

zou deze klacht in het pdp scherm zitten of in de data drivers

komt iemand deze klacht bekend voor??

post-8318-1318259719,959_thumb.jpg


Geplaatst:

O o o dat is ondertussen wel een zeer bekende klacht

Is een defect aan het opgedampte ic op de flatcable zelf

Dus panel zal vervangen moeten worden.

Vroeger kreeg je via Haagtechno daar een nieuw toestel voor..nu worden er schermen voor geleverd om te kunnen vervangen.

post-465-1318259720,3292_thumb.jpg

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Voor 50 inch zijn er nog geen vervang panelen

Dus voor coulance de importeur van Panasonic (Haagtechno) even benaderen.

 

Snurker

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

ja ik zal het even overleggen of er nog een aankoopbewijs is

en dan maar effe naar panasonic bellen kijken of er nog wat te regelen is. toestel is ongeveer 1,5 jaar oud.

 

bedankt.

Geplaatst:

Niet vragen wat er te regelen valt..

 

je eist volgens Europese wetgeving jouw recht op 2 jaar garantie

en je vraagt gewoon ..op welke manier ze jouw scherm willen laten repareren.

By the way...uit Hamburg krijg ik de mededeling, dat de 50 inch nu ook binnenkort hersteld kunnen worden ???

In Hamburg zit een soort grote Haagtechno, ofwel de Europese overhead van Panasonic.

 

Snurker (at your service) wink

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Geplaatst:

Er is geen europese wet voor 2 jaar garantie !

 

je kan alleen de verkopend partij, de winkel waar je hem gekocht hebt, wijzen op de wet consumentenkoop, die kortweg inhoudt dat je mag verwachten dat een dergelijk product ongeveer 5 jaar meegaat. ( google maar even op regres recht)

 

Haagtechno hoeft niets voor je te doen, je moet bij de winkel zijn waar je hem vandaan gehaald hebt.

 

 

 

Geplaatst:

Nee die is er echt niet. Wettelijk heb je 6 maanden garantie, veel fabrikanten geven 1 jaar, sommige 2 of 3 jaar.

 

Er is een 2 jaar terug een wetsvoorstel geweest in de EU om de verplichte garantie naar 2 jaar te brengen, aangezien de kosten hiervan die een fabrikant gewoon doorberekend in een product, de inflatie doet toenemen is het voorstel afgekeurd.

Geplaatst:

Dit staat op consuwijzer: Ik citeer van de site consuwijzer:

 

 

Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar.

Europese Richtlijn Koop en Garantie

 

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.

 

Nederlandse wet

 

Omdat de Nederlandse wet er vanuit gaat dat u recht heeft op een deugdelijk product (een product dat beantwoordt aan de overeenkomst) zou de termijn van twee jaar een beperking zijn van uw rechten; veel producten gaan namelijk veel langer mee. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.

 

 

Er is dus wel een europese garantie termijn van 2 jaar, alleen in nederland zou dit een beperking zijn voor de consument.

 

groeten,JBnl

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...