Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zit er verschil in snelheid bij gebruik

van kabels voor internet?

Ik bedoel, Geeft ethernet kabelaansluiting een hogere snelheid

als een usb kabel aansluiting?

Ik draai nu met de livebox draadloos en haal 54 mbps.

Of moet ik tevreden zijn met wat ik nu heb?

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

Geplaatst:

Die 54mbps die je nu haalt is de max. snelheid van je wifi router/basisstation. Met kabel kan je veel sneller, is constanter en dus bv. voor gamers een veel betere keuze.

Voor een verbinding naar alleen het internet zal die 54mb meer dan genoeg zijn aangezien de internet aansluitingen (nog) niet die snelheiden halen.

Heb je op je interne netwerk meer snelheid nodig dan is een 100mb switch niet duur en in full duplex mode (up/down tegelijk) kan er 200mb "gehaald" worden. Een 1000mb (1gb) is dan weer een stapje sneller al zoal zal het niet 10x sneller worden want je pc's/hd's zijn vertragende factoren.

Geplaatst:

Ligt er dus aan wat je met die (draadloze) netwerk aansluiting allemaal doet. De vraag is dan ook waar gebuik je het allemaal voor en kopieer je bv. veel files op je interne netwerk of ie het alleen maar voor de verbinding met het internet ?

Geplaatst:

Beetje muziek en muziekclips downloaden, en voor de rest voornamelijk surfen.

Ik ben wel van plan mij te gaan verdiepen in tv op internet,

dus ook downloaden.

In dat geval zou dus een vaste aansluiting beter zijn?

MaxPlus /TF6000cok/ triax 78cm

TF5300k pvr.

Geplaatst:

Nee, je internet is mischien op zijn snelst 24mb, je draadloze verbinding is 54mb dus je heb ruimte genoeg/over.

Mischien als je veel storingen op je draadloze netwerk zou hebben kan het overstappen naar een vaste netwerk verbinding een reden zijn. Een andere reden is als je met veel meer pc's draadloos van je bassisstation gebruik maken (je deelt die 54mb) en je wilt sneller files onderling kunnen uitwisselen.

Voor surfen en downloaden is het meer dan goed genoeg en als er een paar pakketjes niet aankomen zal je het niet merken dat merk je wel heel goed als je online tegen anderen aan het gamen zou zijn en is draadloos voor gamen niet optimaal.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen