Ga naar inhoud


Waarom een 'goedgekeurde receiver' van canaal digitaal


Gast Jan147

Aanbevolen berichten

Waarom moet(?) dat?? Heb je dan beter ontvangst, werken niet-goedgekeurde receivers slechter??? En welke heeft dan de voorkeur, welke is 'beter'?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een "goed gekeurde" canaldigitaal ontvanger houdt in:

 

Software matig zijn deze niet aan te passen. Ook de zenderlijst ligt vast. Je kunt bijv een regionale zender niet op bijv voorkeuze 11 zetten. Je bent overigens wel zeker ( ? ) van de maandelijkse update pulsen van je smartcard. Ook krijg je support van hun, wanneer je ontvanger ,qua software, niet deugt. Deze support reikt overigens niet ver, oudere modellen worden simpelweg niet meer ondersteunt.

 

Ik ben van menig dat een andere ontvanger beter werkt. En ook qua zenderlijst gemakkelijk is aan te passen aan je wensen.

Zelf heb ik thuis een tweetal dreamboxen, maar ook bijv topfield, humax, dgstation etc zijn ook leuke ontvangers.

Enig nadeel is soms, wanneer canaldigitaal weer eens gerommeld heeft rondom update pulsen, dat je kaart geen update puls ontvangt.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enig nadeel is soms, wanneer canaldigitaal weer eens gerommeld heeft rondom update pulsen, dat je kaart geen update puls ontvangt.

 

Dit laatste vind ik onzin. Ik ben al vanaf 1984 een sateliet kijker heb nog nooit een kabelontvangst gehad en ik heb ook al vanaf het begin een canalplus kaart( eerst irdeto en toen die kon worden verwisseld voor secca heb ik dat gelijk gedaan) en in al die jaren nog NOOIT een puls gemist. En ik hen ook altijd NIET goed gekeurde bakken gehad. Nu heb ik een 9300 never problemen soms dan zit ik weleens de problemen te lezen en dan denk ik weleens"ben ik nu gek of" Mijn zoon heeft een 9300 goed gekeurde en die heeft meer problemen als ik. Waar de problemen weleens voorkomen is het EPG gebeuren. Maar als ik het heb heeft meestal mijn zoon het ook. Ik vind het gewoon goedkoop verkoop praat. Zolang CD het signaal niet met andere software gaat insturen zullen wij het ook blijven ontvangen. Maar om het software te veranderen, dan heeft CD nog wat voor de boeg, om voor iedere ontvanger(goedgekeurd)software te schrijven. Ze zijn nu al te lui om te zorgen dat EPG stabiel blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen enkele voordeel in een goedgekeurde ontvanger.

Geeft je alleen maar beperkingen.

 

Kies voor een populaire ontvanger, een van de merken die op sat4all een eigen forum heeft.

Neem een ontvanger waar ook alternative software voor te krijgen is. Suport op dit soort software gaat vaak langer door dan software van fabrikanten, daarnaast bied deze software vaak veel meer mogenlijkheden en lost beperkingen op.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou de Maxdigitals ook in m'n overwegingen betrekken. Heeft weliswaar geen eigen afdeling hier op het forum (???), maar zijn fijne ontvangers met heel veel mogelijkheden (o.a. veel betaalpakketten open) en een perfecte support van importeur en gebruikers.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Enig nadeel is soms, wanneer canaldigitaal weer eens gerommeld heeft rondom update pulsen, dat je kaart geen update puls ontvangt.

Daarvoor zou je een goedgekeurde officiële Mediaguard module kunnen gebruiken.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân
Origineel bericht van: minplus
Zou de Maxdigitals ook in m'n overwegingen betrekken. Heeft weliswaar geen eigen afdeling hier op het forum (???), maar zijn fijne ontvangers met heel veel mogelijkheden (o.a. veel betaalpakketten open) en een perfecte support van importeur en gebruikers.


Hier kan ik me ook wel in vinden.
Diverse merken die hier wel een eigen forum hebben zijn zelfs klote te noemen.
Merken als Philips krijg je versneld grijs haar van en dreambox is zwaar overgewaardeerd. whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox maakt het mogelijk zwart te kijken. Daarom is hij zo populair.

Maar mooi, strak beld met de juiste kleurensamenstelling? Nee, dan ga je wel verder zoeken.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een premiumx pvr vind het een geweldig app. na 3 jaar geen enkel probleem ooit gehad. maar ook de meeste sab en niet te vergeten topfield ontvangers met ci module eigenlijk allemaal ontvangers waar je gewoon probleemloos naar de nederlandse kanalen kunt kijken zonder de typische cd problemen.

Vergeet niet, ook de meeste cd goedgekeurde zijn niet optimaal wat betreft werking zie forum maar eens over o.a. de adimo ontvangers.

En tot slot wat kost een ontvanger nu ook nog ik kan niet in iemands portomonee kijken maar voor een goede 100 euro heb je een ontvanger niet cd goedgekeurd het risico dat hij binnen bijvoorbeeld drie jaar niet meer zou werken is niet groot en dan heb je nog niet veel geld er aan verspeeld, maar ondertussen wel meer mogelijkheden gehad dan met een cd goedgekeurde ontvanger.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "goedgekeurde" apparaten zijn in het leven geroepen in een tijd dat er nog niet al te veel ontvangers op de markt waren, en er nog geen mogelijkheid was tot het aanschaffen van een common interface (CI) decodeer module. Ook de softwarematige decoders (emu's) waren er nog niet.

Met een goedgekeurde ontvanger had je altijd beeld, met een niet goedgekeurde ontvanger was het volgens Canaal Digitaal altijd maar weer afwachten.

 

Vandaag de dag is het hele goedgekeurde volledig achterhaald, de meeste niet goedgekeurde ontvangers werken net zo goed, zo niet veel beter. Ook de ondersteuning van Canaal Digitaal laat zo nu en dan behoorlijk te wensen over bij de door hun ondersteunde goedgekeurde ontvangers. Kijk eens in het Philips forum, er is op dit moment geen enkele Philips die echt goed doet wat íe moet doen als je het zo leest, en Canaal Digitaal doet weinig om dit op te lossen.

 

Eigenlijk betekent op dit moment goedgekeurd alleen maar beperkt.

Beperkt ben je in de volgorde van kanalen in jouw ontvanger.

Beperkt ben je in het aantal kanalen wekle in jouw ontvanger passen.

Beperkt ben je in de door jouw gewenste satellieten die je wil kijken.

Beperkt ben je in het kijken van kanalen als je Canaal Digitaal kaart niet werkt, zeer beperkt zelfs want je ontvanger doet dan niets meer.

 

Omdat er ondertussen betere ontvangers voor minder geld te koop zijn, en de ondersteuning van Canaal Digitaal nogal te wensen overlaat zie ik eigenlijk het voordeel van een goedgekeurde ontvanger niet meer zo in (heb het voordeel eigenlijk nooit kunnen ontdekken).

 

Wil je zeker van je zaak zijn dan koop je een goede ontvanger met CI slot, en een goedgekeurde Canaal Digitaal CI module. Wil je een ietsje meer risico dan neem je een CI module die het ook doet, maar niet Canaal Digitaal is goedgekeurd. Hier zitten dan ook weer niet de beperkingen op van Canaal Digitaal maar ze zijn wat minder toekomstzeker.

 

Het lijkt me het verstandigste gewoon eens bij een satelliet vakhandelaar binnen te wippen en je alle mogelijkheden eens rustig te laten demonstreren en uitleggen.

 

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt hobbyen met de satelliet moet je verre blijven van de goedgekeurde ontvangers.

Maar, er zijn ook mensen die het allemaal wel best vinden, en gewoon gemakkelijk TV willen kijken. En voor hen is een goedgekeurde ontvanger ideaal. Je sluit de boel aan, leest de kanalen in en binnen enkele minuten heb je televisie. Makkelijk.

 

Helaas werkt het in de praktijk soms wat minder makkelijk. Mijn DSR2210 (een goedgekeurde ontvanger) heeft weleens een puls gemist, en de EPG laat de laatste tijd nogal te wensen over. En wat mij mateloos irriteert: je kan niet even je favoriete regionale zender naar voren schuiven. En kijken zonder kaart kan je al helemaal vergeten (geen idee waarom ze dat ooit hebben bedacht).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard7
Origineel bericht van: prutsie
Het lijkt me het verstandigste gewoon eens bij een satelliet vakhandelaar binnen te wippen en je alle mogelijkheden eens rustig te laten demonstreren en uitleggen.

Hier moet ik toch een kanttekening bij zetten.
Nadat ik - na veel gelezen te hebben + aardige dosis eigenwijzigheid - een SAB Explorer PVR wilde hebben, wilde de winkel die ik daarvoor uitkoos 'm eigenlijk niet eens leveren. Ze bleven maar richting een Topfield pushen hoewel die compleet bijna 200 euro meer ging kosten, mede dankzij aan te schaffen CAM. Reden: de SAB heeft geen goedgekeurde kaartlezer, dus die zou er over een tijdje wel mee ophouden ... Inmiddels draait de SAB alweer bijna een jaar en heeft nog geen stap verkeerd gezet cool
Dus ook bij een bezoek aan een 'vakhandelaar' je verstand erbij houden is de boodschap!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me het verstandigste gewoon eens bij een satelliet vakhandelaar binnen te wippen en je alle mogelijkheden eens rustig te laten demonstreren en uitleggen.

 

Dit laatste moet je ook niet al te serieus nemen, want de vakhandelaars zijn ook al bezig zich te scharen onder CD handelaren. De mijne in Siegerswoude is jarenlang onafhankelijk geweest en heeft wel kijk op de zaak. Maar als je nu bij hem in de winkel komt heeft ook god zijn intrede daar gedaan en als hij het kan flikken smeert hij je nu ook een CD versie aan. Ben soms blijk dat meer kennis heb hem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gewapend met de kennis die je hier hebt opgedaan, en de gezonde dosis eigenwijzigheid van Richard7 de winkel binnen stapt dan kan er toch weinig fout gaan.

 

Toch ? smile

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, zelf rondkijken op de forums en de berichten over de verschillende types lezen. De zgn. vakhandelaar weet meestal niet al te veel en dan vnl. ook nog van wat hij zelf vaker verkocht en in de winkel heeft is mijn ervaring. Gewoon een goede tuner uitkiezen en dan door een kleine handelaar met goede service laten leveren. Die mensen moet je zuinig op zijn.

Ben zelf zo een anderhalf jaar terug op een Max uitgekomen, mede omdat hij alle kaarten pikt en ook zonder kaart de gekste dingen kan en omdat vrijwel alle gebruikers buitengewoon enthousiast waren. En dat ben ik ook nog steeds.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...