Ga naar inhoud


[600]Hoe een dm 600 te flashen en hoe de zenderlijst erin te zetten ?


Gast jaws

Aanbevolen berichten

goh wat gaat hier snel ik ben een tijd weg geweest en ben ik weer terug en alles is anders .

ik heb paar vragen als er iemand kan mij snel en kort beantworden graag .

1-hoe werkt zoek functie op dit site want alles wat ik aangeef krijg atwoord geen resultat ?

2-ik heb vandaag een dm600 gekocht en wou imag erop te zetten maar wat is de beste imag op het moment en de size van imags wat ik heb gevonden liggen tussen 16 en 22 MB en ik ben gewend voor dm 700 rond 6mb op het flash te kunnen zetten dus hoe zit dat kan ik een imag van 20 mb op het flash van dm600 zetten of moet ik een hardeschijf inbouwen?

3- welke upload programa word voor extentie nfi gebruikt want mijne dcc en flashwizard werken niet er mee ?

4-zelf mij zenderlijst uploader dreamboxedit 2.02 werkt niet mee .is er een andere pro voor nodig .

 

danku wel en mij excuse van tevoren voor evt type fouten .

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites


welkom terug laugh

1, zoek functie, gewoon ff mee spelen, is nagenoeg gelijk als de oude mogelijkheden.

2, er zijn verschillende images (.nfi) voor de 600

is een beetje afhankelijk van jouw voorkeur. Ikzelf geef bijv voorkeur aan PLi®

3, voor flashen, klik op http://www.dream-multimedia-tv.de/dm600/

4, openDBedit en Dreamset, zijn momenteel veelgebruikte programma's. Dreambox edit wordt niet meer bijgewerkt. Hiervoor is openDBedit voor in de plaats gekomen.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor snele reactie maar de dreamup op multimedia werkt allen via com port en dit heb ik niet op mij laptop dus moet een pro hebben zolas dcc of flhwi .en past zulke grote images op flash van dm600 of moet perse een hardschijf inbouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google dan maar eens op DreamEnum_0.90 (is ook op de site van Dreammultimedia te downen)

 

Hieree heb ik vaak (niet altijd) de mogelijkheid om via de webbrowser te flashen

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan ook jouw db in de stop modus krijgen door via telnet

mount /boot -o remount,rw

rm /boot/*

reboot

 

Na het weer opstarten van jouw DB, zal deze in de stop modus komen.

Dan via jouw webbrowser het IP nummer intypen (soms moet je dit uitlezen via de ipconfig of de instellingen van de router bekijken.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jaws
goh wat gaat hier snel ik ben een tijd weg geweest en ben ik weer terug en alles is anders .
ik heb paar vragen als er iemand kan mij snel en kort beantworden graag .
1-hoe werkt zoek functie op dit site want alles wat ik aangeef krijg atwoord geen resultat ?
Werkt naar behoren, let er wel op dat je datum bereik aanpast. Standaard staat dit op berichten nieuwer dan 1 week, verander dat naar bijv. 1 jaar
2-ik heb vandaag een dm600 gekocht en wou imag erop te zetten maar wat is de beste imag op het moment en de size van imags wat ik heb gevonden liggen tussen 16 en 22 MB en ik ben gewend voor dm 700 rond 6mb op het flash te kunnen zetten dus hoe zit dat kan ik een imag van 20 mb op het flash van dm600 zetten of moet ik een hardeschijf inbouwen?De image van de dm600 past gemakkelijk in de flash. Je hebt geen harde schijf nodig.
3- welke upload programa word voor extentie nfi gebruikt want mijne dcc en flashwizard werken niet er mee ? Dreamup met een nulmodemkabel aangesloten op de comport van je pc. Zie http://www.dream-multimedia-tv.de/dm600/
4-zelf mij zenderlijst uploader dreamboxedit 2.02 werkt niet mee .is er een andere pro voor nodig .Dreamset, denk ik. Heb zelf geen dm 600, dus zeker weten doe ik het niet.

danku wel en mij excuse van tevoren voor evt type fouten .

gr




Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

arie en paarden gek jullie beide bedank voor alle info.ik heb het eene of ander op internet gevonden zoals dreamenmu 90 maar ik krijg hem helaas niet aan het praat het word een popup dat er word geen dreambox gevonden en het moet in scound stage gezet worden maar ik begrijp niet wat de bedoeling daar van is en omdat ik geen comport op mij laptop heb dan voorloopig mee zit .

 

toch bedankt voor info en als jullie meer weten p.s mee verder helpen

 

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
je kan ook jouw db in de stop modus krijgen door via telnet
mount /boot -o remount,rw
rm /boot/*
reboot

Na het weer opstarten van jouw DB, zal deze in de stop modus komen.
Dan via jouw webbrowser het IP nummer intypen (soms moet je dit uitlezen via de ipconfig of de instellingen van de router bekijken.


heb ik pas ook zo gedaan,tis een eitje op deze manier.
je hebt geen compoort nodig,gewoon simpel via de web browser

dat zeg ik ..............linux

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast Master_D

nou ... dat ging 'vlekkeloos' frown

Citaat:

mount /boot -o remount,rw

rm /boot/*

reboot

Ik had bovenstaande 'truc' ook gevolgd .. dus na telnet en reboot, kwam hij de DM 600 niet meer op. Continue geflikker van de lampies en blijbkaar zat ik in de 'stop mode' (wist ik veul ;))

 

Dus na een aantal keren herstarten en vruchteloze pogingen de moed opgegeven en op zoek gegaan naar een null modem. Die had ik vroeger ook wel eens gebruikt ... na zoveel jaar niet meer te vinden. Probeer dat maar eens bij een standaard computershop te krijgen. Wilde niet terug naar de sat winkel, want had net stoer gezegd dat het flashen geen probleem zou zijn. Ik had immers genoeg ervaring met mijn DM 7020s *prutser* frown

 

Nu met kabel gelukkig wel weer contact, nieuwe image druppelt er nu op. Daarna nog even pielen om te kijken hoe ik mijn 7020s als card server kan gebruiken, maar daarvoor ga ik eerst maar even de zoek functie hanteren, voordat iedereen daarover begint wink

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...