Ga naar inhoud


Sat4all en Dreambox kopieen. Wat mag wel en wat mag niet?


Ron

Aanbevolen berichten


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben een paar dagen niet fanatiek online geweest en ben met 1 thread lezen meteen een uur kwijt. Mooie discussie trouwens.

 

Ondanks ik begrip kan hebben voor de actie van DMM ben ik het er niet mee eens. Uiteraard zijn er ook mensen die voor een kwartje op de eerste rang wilden zitten en die nu de rekening betalen. Maar er zullen altijd consumenten zijn die wel ter goeder trouw waren bij de aanschaf van hun Dreambox-kloon en die gedupeerd zijn door deze actie.

Als oud moderator weet ik dat Sat4all geen belangen heeft bij de Dreambox zoals door velen wordt beweerd. Echter door zo fanatiek de belangen van DMM te verdedigen is het weer koren op de molen van de personen die Sat4all in een kwaad daglicht willen zetten. En ik begrijp dat enigszins want waarom zo meevoelend zijn met het “onrecht”dat DMM wordt aangedaan en bijvoorbeeld niet meevoelend over het “onrecht” dat al jaren een Canal digitaal wordt aangedaan middels illegaal kijken. Het zal wel te maken hebben met de grote liefde voor de Dreambox maar ik vind het persoonlijk niet handig want zo blijft het vooroordeel over het voortrekken van de Dreambox bestaan en dat is jammer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die Alan, het verbaasde me al je niet in dit topic aan te treffen. Maar je bent er dus nog smile

 

Als je het hebt over "fanatiek de belangen van DMM verdedigen" dan neem ik aan dat je daarmee niet Sat4all bedoelt. Hooguit Ron persoonlijk. Dus waarom zou dat sat4all in een kwaad daglicht zetten?

 

Och misschien voor de lui die alleen maar kwaad willen zien. Maar iedereen die zich een beetje objectief en realistisch opstelt, zal inmiddels begrepen hebben dat we als leiding van sat4all ieder een eigen mening hebben. Maar als team en leiding gezamenlijk, zullen we geen goedkeuring noch een veroordeling uitspreken. Tenminste niet zolang we niet meer feitenkennis hebben.

 

Ik heb overigens emails gestuurd naar DMM (betreffende de tijdbom) en naar Elitedvb (omtrent de licenties) en ze om een reactie gevraagd. Laten we hopen dat ze daarop reageren zodat we meer inzicht krijgen op hun eigen visie in deze kwesties.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Rob út Fryslân

Ach bij sommige mensen lijkt het alsof ze cds aandelen hebben en bij anderen lijkt het alsof ze de dmm inporteur zelfe zijn.

En dan heb je ook nog mensen die voor de tram springen omdat Ajax alweer geen kampioen is geworden.

 

Overal het kwade van denken zegt meer over ons zelf. smile

Idd een mooie discussie waarbij DMM geschaad word door de klonenbouwers en CDS geschaad word door de DMM produkten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste DMM image die CDS open krijgt moet nog gemaakt worden.

Maar je zal cardsharen bedoelen denk ik.

 

Schitterende posting Rob, ik ben het 100% met je eens. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Ben een paar dagen niet fanatiek online geweest en ben met 1 thread lezen meteen een uur kwijt. Mooie discussie trouwens.

Ondanks ik begrip kan hebben voor de actie van DMM ben ik het er niet mee eens. Uiteraard zijn er ook mensen die voor een kwartje op de eerste rang wilden zitten en die nu de rekening betalen. Maar er zullen altijd consumenten zijn die wel ter goeder trouw waren bij de aanschaf van hun Dreambox-kloon en die gedupeerd zijn door deze actie.
Als oud moderator weet ik dat Sat4all geen belangen heeft bij de Dreambox zoals door velen wordt beweerd. Echter door zo fanatiek de belangen van DMM te verdedigen is het weer koren op de molen van de personen die Sat4all in een kwaad daglicht willen zetten. En ik begrijp dat enigszins want waarom zo meevoelend zijn met het “onrecht”dat DMM wordt aangedaan en bijvoorbeeld niet meevoelend over het “onrecht” dat al jaren een Canal digitaal wordt aangedaan middels illegaal kijken. Het zal wel te maken hebben met de grote liefde voor de Dreambox maar ik vind het persoonlijk niet handig want zo blijft het vooroordeel over het voortrekken van de Dreambox bestaan en dat is jammer.


Hiermee sla je de spijker op zijn kop. Het altijd maar weer verdedigen van DMM, zie bijvoorbeeld ook in het DGStation forumgedeelte, ligt er gewoon teveel op.

Dat is op zich geen probleem. Soms ga je heel erg ver om het product dat je zelf het prettigste vind te verdedigen. Maar gezien de achterliggende geschiedenis misschien niet zo handig. Hoe onbedoeld en onschuldig dan ook het dan ook kan zijn.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hiermee sla je de spijker op zijn kop. Het altijd maar weer verdedigen van DMM, zie bijvoorbeeld ook in het DGStation forumgedeelte, ligt er gewoon teveel op.

 

Laat ik duidelijk zijn dat ik de verdediging van de Dreambox ten opzichte van DGStation niet te vergelijken vindt. Daarmee verdedigt hij het apparaat en daar sta ik helemaal achter.

Daarbij vind ik, als mijn geheugen mij niet in de steek laat, dat daar een mening is geplaatst die goed onderbouwd is met argumenten waarmee Ron aangeeft waarom hij de Dreambox beter vindt. Ik heb het meer over het verdedigen van het bedrijf en/of importeur. Uiteraard is het Ron zijn goed recht om zijn mening te geven maar een beetje gematigd had ik wijzer gevonden.

Zoals Duwgati aangeeft is het een standpunt van Ron en niet van Sat4all maar dat willen/zullen een hoop mensen niet zien en zij zullen wederom vuil spuien op andere forums en de neutraliteit van Sat4all in twijfel trekken. Ik heb alle discussies met en over oud lid =michel= nog vers in het achterhoofd.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AlanS
Citaat:
Hiermee sla je de spijker op zijn kop. Het altijd maar weer verdedigen van DMM, zie bijvoorbeeld ook in het DGStation forumgedeelte, ligt er gewoon teveel op.


Laat ik duidelijk zijn dat ik de verdediging van de Dreambox ten opzichte van DGStation niet te vergelijken vindt. Daarmee verdedigt hij het apparaat en daar sta ik helemaal achter.
Daarbij vind ik, als mijn geheugen mij niet in de steek laat, dat daar een mening is geplaatst die goed onderbouwd is met argumenten waarmee Ron aangeeft waarom hij de Dreambox beter vindt. Ik heb het meer over het verdedigen van het bedrijf en/of importeur. Uiteraard is het Ron zijn goed recht om zijn mening te geven maar een beetje gematigd had ik wijzer gevonden.
Zoals Duwgati aangeeft is het een standpunt van Ron en niet van Sat4all maar dat willen/zullen een hoop mensen niet zien en zij zullen wederom vuil spuien op andere forums en de neutraliteit van Sat4all in twijfel trekken. Ik heb alle discussies met en over oud lid =michel= nog vers in het achterhoofd.

Wat ik ermee wil zeggen is dat ik vaak om mij heen hoor dat alles wat Linux is en kan cardsharen en waar geen DMM logo op staat bijvoorbaar al slecht is. Ik doelde bij het DGStation forum bijvoorbeeld op de nieuwe ABCom HD ontvanger.

Er zijn dus mensen die hem zelf niet in handen hebben gehad en daar toch nu al een oordeel over hebben op basis van specs. Ik heb het gevoel dat dit had gebeurd met een DMM product dit niet geaccepteert had geworden. Kan het helemaal mis hebben hoor maar dat gevoel is er. En dan komen dit soort meningen/standpunten namens een forum dat niets met de gehele situatie rondom de kloon ontvangers te maken heeft wellicht bij sommige mensen als katalysator over.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satwatcher,

 

Ik begrijp best dat jij (en anderen) er misschien een negatief gevoel over hebben dat sommigen hier een heel duidelijke voorkeur hebben voor de Dreambox. Maar dat staat los van deze discussie. Er zijn natuurlijk altijd mensen die elke mogelijkheid aangrijpen om ons om de oren te slaan met onze subjectiviteit.

 

Ik kan je verzekeren: ik (en diverse collega moderators) zijn ontzettend enthousiast over de Dreamboxen. En ja, dat wordt door sommigen vertaald met een voorkeursbehandeling. En daar maak ik bezwaar tegen. Dat is dus niet zo. Wij hebben een persoonlijke voorkeur. De producten krijgen daarom echter nog geen voorkeursbehandeling. Ik hoop dat je het onderscheid begrijpt.

Maar waar ik nog veel meer bezwaar tegen maak is de suggestie, die ik helaas vaak lees en die ook in jouw argumenten volgens mij doorklinkt, dat wij niet onafhankelijk zouden zijn. Dat wij verplichtingen zouden hebben aan Satellietland of DMM. Vergeet het maar. Dat is niet zo. Er ligt wel een oude relatie met Michel, maar dat is iets anders dan een verplichting. Hij is notabene hier vertrokken omdat zijn aanwezigheid hier altijd verkeerd werd uitgelegd!!!

 

Weet je, soms zijn wij moderators ook gewoon net mensen wink Als wij ergens hartstikke enthousiast over zijn dan laten we dat best blijken. Soms komen er fabrikanten met producten op de markt die overduidelijk door de Dreambox (en anderen) zijn geïnspireerd.

En weet je wat? Dan zullen we vaak ook daadwerkelijk gaan vergelijken met de Dreambox. En dan ben je meestal geneigd om dat wat je kent al snel de voorkeur te geven.

 

Maar uiteindelijk gaat het daar helemaal niet over. Ik zie werkelijk niet waarom dit topic een katalysator zou moeten (of kunnen) zijn voor het spuien van ongenoegen over een heel ander thema. Of het zou moeten zijn omdat je meent elders je gelijk niet (voldoende) te kunnen halen.

 

Als je dus kritiek hebt op de manier waarop wij modereren, dan mag je me je grieven best meedelen, maar gebruik daar s.v.p. niet dit topic voor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat ik ermee wil zeggen is dat ik vaak om mij heen hoor dat alles wat Linux is en kan cardsharen en waar geen DMM logo op staat bijvoorbaar al slecht is.

 

Dat heb ik Ron of iemand anders van Sat4all nooit horen zeggen en als anderen die mening ventileren kan je dat het forum niet kwalijk nemen.

 

Citaat:
Ik heb het gevoel dat (als) dit had gebeurd met een DMM product dit niet geaccepteert had geworden

 

Lijkt me onzin er bestaat wel degelijk kritiek op de Dreambox op dit forum (zelfs van Ron)

 

Citaat:
En dan komen dit soort meningen/standpunten namens een forum dat niets met de gehele situatie rondom de kloon ontvangers te maken heeft wellicht bij sommige mensen als katalysator over.

 

Dat het forum er niets mee te maken heeft is natuurlijk niet helemaal waar want het wordt hier besproken en hier worden ook oplossingen gevraagd om de kloon weer werkend te krijgen. Maar voor de rest ben ik het met je eens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik zie werkelijk niet waarom dit topic een katalysator zou moeten (of kunnen) zijn voor het spuien van ongenoegen over een heel ander thema.

 

Ik ging er van uit dat Satwatcher bedoelt dat er groepen mensen zijn die wederom naar aanleiding van deze thread gaan lopen schreeuwen "zie je nou wel, er zijn gewone verstrengelde belangen"

 

Uiteraard kan je er voor kiezen omdat soort uitspraken te negeren maar het zou een stuk mooier zijn als die smet eens verdwijnt.

 

Echter door mijn schuld krijgt deze thread een heel andere wending en als ik alles zo gelezen heb dan is volgens mij alles ook wel gezegd qua meningen en standpunten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
@Satwatcher,

Ik begrijp best dat jij (en anderen) er misschien een negatief gevoel over hebben dat sommigen hier een heel duidelijke voorkeur hebben voor de Dreambox. Maar dat staat los van deze discussie. Er zijn natuurlijk altijd mensen die elke mogelijkheid aangrijpen om ons om de oren te slaan met onze subjectiviteit.

Ik kan je verzekeren: ik (en diverse collega moderators) zijn ontzettend enthousiast over de Dreamboxen. En ja, dat wordt door sommigen vertaald met een voorkeursbehandeling. En daar maak ik bezwaar tegen. Dat is dus niet zo. Wij hebben een persoonlijke voorkeur. De producten krijgen daarom echter nog geen voorkeursbehandeling. Ik hoop dat je het onderscheid begrijpt.
Maar waar ik nog veel meer bezwaar tegen maak is de suggestie, die ik helaas vaak lees en die ook in jouw argumenten volgens mij doorklinkt, dat wij niet onafhankelijk zouden zijn. Dat wij verplichtingen zouden hebben aan Satellietland of DMM. Vergeet het maar. Dat is niet zo. Er ligt wel een oude relatie met Michel, maar dat is iets anders dan een verplichting. Hij is notabene hier vertrokken omdat zijn aanwezigheid hier altijd verkeerd werd uitgelegd!!!

Weet je, soms zijn wij moderators ook gewoon net mensen wink Als wij ergens hartstikke enthousiast over zijn dan laten we dat best blijken. Soms komen er fabrikanten met producten op de markt die overduidelijk door de Dreambox (en anderen) zijn geïnspireerd.
En weet je wat? Dan zullen we vaak ook daadwerkelijk gaan vergelijken met de Dreambox. En dan ben je meestal geneigd om dat wat je kent al snel de voorkeur te geven.

Maar uiteindelijk gaat het daar helemaal niet over. Ik zie werkelijk niet waarom dit topic een katalysator zou moeten (of kunnen) zijn voor het spuien van ongenoegen over een heel ander thema. Of het zou moeten zijn omdat je meent elders je gelijk niet (voldoende) te kunnen halen.

Als je dus kritiek hebt op de manier waarop wij modereren, dan mag je me je grieven best meedelen, maar gebruik daar s.v.p. niet dit topic voor.


Geenzins de bedoeling op deze, zeer net gevoerde discussie, te frustreren. Over hoe afhankelijk of onafhankelijk dit forum is ten opzichte van partijen wil en kan ik geen uitspraken doen. Ik ga persoonlijk vanuit dat je bepaalde zaken pas kan zeggen als je daar bewijzen voor hebt.

Ik doelde te zeggen dat deze heel standpunt van dit forum door mensen die hier dus twijfels over hebben verkeerd uitgelegd kan worden. Hoe terecht of onterecht (zie bovenstaand) dat ook is.

Je hoort mij hier ook niet zeggen dat DMM slechte ontvangers maakt. Ik wilde alleen duidelijk maken, en dat is wellicht inderdaad off topic in deze discussie maar volgens mij toch spelend bij de mensen die het standpunt van Sat4All over dit onderwerp verkeerd uitleggen, dat het bij leden/mensen als katalysator zou kunnen werken bij eerder geuitte meningen van leidinggevenden, hoe persoonlijk en privé dan ook, van dit forum over bijvoorbeeld concurrenten van DMM ontvanger. Je weet dat je met dit soort standpunten altijd op eieren zou moeten lopen.

Hierbij niet zeggend dat een bedrijf of fabrikant belangen heeft op dit forum. Ik had persoonlijk alleen bij de start van deze discussie die mee in de overweging genomen. Zeker omdat er ook heel veel berichten over dit onderwerp zomaar verdwenen in de eerste uren/dagen van het bekend worden van het Gemini actie.

En natuurlijk zijn jij en je mede moderators op dit forum mensen. Er komt van jullie toetsenbord teveel wijsheid om te zeggen dat jullie voorgeprogammeerde robotten zijn smile

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satwatcher
Hierbij niet zeggend dat een bedrijf of fabrikant belangen heeft op dit forum. Ik had persoonlijk alleen bij de start van deze discussie die mee in de overweging genomen. Zeker omdat er ook heel veel berichten over dit onderwerp zomaar verdwenen in de eerste uren/dagen van het bekend worden van het Gemini actie.


Nou, even een korte uitleg van het hoe en waarom. Zoals ik al eerder schreef, waren de meningen van de moderators in deze kwestie verdeeld. En er waren ook een aantal mods die nog van helemaal niets wisten. Bijv. omdat ze niet echt interesse hebben in Dreambox.
Intussen werd door de mods van het DB forum wel aan de alarmbel getrokken dat er volop over dit probleem werd gesproken en niet altijd op een volwassen manier zoals in dit topic gelukkig wel.
We hebben daarop besloten eerst onze eigen positie te bepalen. Dus hoe wij ons als leiding op dit board zouden gedragen t.o.v. berichten over dit voorval. En totdat we ons eigen standpunt hadden bepaald, konden we niet de discussie laten voortwoekeren op een manier waarbij zeker niemand gebaat zou zijn. Dus hebben we ALLE topics verwijderd en een tijdelijk sticky geplaatst. En ja, daarbij zijn ook wel een paar topics verdwenen waar geen onbehoorlijk taalgebruik werd gebezigd.

Enfin het heeft dus even geduurd totdat we consensus hebben bereikt. Zoals gezegd was er binnen het team ook wel verschil van inzicht en sommigen moesten zich nog inlezen in de problematiek. En we hebben daarbij meteen voor onszelf de grenzen gedefinieerd wat we wel en wat we niet toestaan als er een provocatie zou ontstaan. Want ja, ook dat hadden we ingeschat als een van de mogelijke risico's.
Dat was dus ook de reden waarom we op een bepaald moment besloten hebben om de discussies toe te staan, maar wel met een motivatie erbij (ons officiële standpunt dus) en tevens hoe we om zouden gaan met provocatie o.d.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...