Jean-Claude Geplaatst: 21 april 2008 Geplaatst: 21 april 2008 dit is een vrij forum met een indrukwekkend aantal leden, het lijkt me dus evident dat de moderators kort op de bal spelen want anders zit het er bovenarms op, dit is in het verleden al meermaals aangetoond geweest. Ik kan er dus begrip voor opbrengen dat bepaalde onderwerpen als "taboe" gebrandmerkt worden. Wie zich daar niet kan aan houden, die moet het maar ergens gaan zoeken. Wat mij echter wél stoort is het "vaporizeren" van threads, nadat er een slot werd op gegooid. Moeten die threads echt fysisch gewist worden ? Onafgezin van het feit dat het soms wel leuk is om die threads nog eens te overlopen, stond er soms toch nuttige informatie in. door er een slot op te smijten zorgt men er voor dat de situatie niet escaleert, en weten de lezers dat het de moeite niet loont om de discussie opnieuw aan te zwengelen. Nu riskeert men dat er steeds weer nieuwe topics geopend worden, zelfs met de vraag "wààr is die thread naar toe ?" DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Ron Geplaatst: 21 april 2008 Auteur Geplaatst: 21 april 2008 Die threads zijn verwijderd omdat er na het verwijderen van ongewenste informatie (de informatie over de klones) en het verwijderen van de onbeschofte praat, geen zinnig geheel meer overbleef en het onvervalste forum vervuiling was geworden. Wij willen hier graag de rust bewaren en dat gaat niet als wij oproerkraaiers maar gewoon hun gang laten gaan. Ron
johnwillem Geplaatst: 21 april 2008 Geplaatst: 21 april 2008 Origineel bericht van: EasySat Origineel bericht van: MagicOnline Mogen die mensen ook niet hun verhaal doen? Wij komen z.s.m met een officieel standpunt, daar wordt voldoende duidelijkheid gegeven. Lijkt mij goed dat de leden van sat4all standpunt neer zetten. als we nu een stelling houden daar kan iedereen zijn standpunt kwijt. zonder toevoeging van text Stelling is: dreambox mag op deze manier zijn produkt beschermen allen antwoorden met ja, nee, geen mening Dreambox 500s jade3 voor op de camping Dreambox 8000 open PLI VU+ DUO open PLI
Dutchsat Geplaatst: 21 april 2008 Geplaatst: 21 april 2008 Toxic, Nu moet mij van het hart dat al diverse topics hierover door jullie zijn verwijderd. Zelfs het topic inzake het feit dat Ihad zijn site gesloten had en wachtte op het officiële standpunt van DMM is gewoon verwijderd zonder ook maar een reden van jullie. Er waren echt geen rare reakties op toch werd het topic verwijderd. Hoe men dit noemt moet ieder voor zichzelf beslissen, maar zo krijgen jullie de schijn tegen. Je moet eens weten hoe over jullie gepraat wordt op de andere sites. ALs ik zie hoe het duitste dbf forum hiermee omgaat, met hoor en wederhoor, dan neem ik daar mijn petje ervoor af. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Niels Wagenaar Geplaatst: 21 april 2008 Geplaatst: 21 april 2008 Citaat: Wij geven als onafhankelijke partij zometeen ons standpunt Als onafhankelijke partij (of neutrale partij) mag je in dit geval ook geen standpunt geven, want dan ben je immers geen onafhankelijke of neutrale partij. Ik zou hier gewoon van maken: Namens Sat4all geven wij zometeen ons standpunt. Dan is er geen onduidelijkheid. Overigens, een klein iets moet mij wel even van het hart. Ik denk niet dat je namens Sat4all moet zeggen dat jullie achter de acties staan van DMM en/of IHAD maar moet aangeven dat je de actie begrijpt. Mijn reden is als volgt: Ondanks dat de kopieen van Dreambox mogelijk illegaal zijn, is het niet aan de producent om gebruik te maken van illegale middelen. Want deze actie is volgens de Nederlandse wetgeving ook illegaal. Net zoals dat een agent niet mag tappen zonder bevelschrift, mag een leverancier (mogelijke) klonen niet onklaar maken zonder dat daar toestemming is verleend. Overigens, let even op mogelijk. In enorm veel landen is het gebruik van klonen niet illegaal zolang het de copyright of trademark van een product niet overtreedt. Een overtreding van copyright of trademark is leuk, maar dan moet het wel op Europees niveau geregistreerd zijn. Als het alleen in het land van herkomst is geregistreerd, dan mag een kloon dus gewoon in het buitenland verkocht worden. Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
Dutchsat Geplaatst: 21 april 2008 Geplaatst: 21 april 2008 Toxic, Nu moet mij van het hart dat al diverse topics hierover door jullie zijn verwijderd. Zelfs het topic inzake het feit dat Ihad zijn site gesloten had en wachtte op het officiële standpunt van DMM is gewoon verwijderd zonder ook maar een reden van jullie. Er waren echt geen rare reakties op toch werd het topic verwijderd. Hoe men dit noemt moet ieder voor zichzelf beslissen, maar zo krijgen jullie de schijn tegen. Je moet eens weten hoe over jullie gepraat wordt op de andere sites. ALs ik zie hoe het duitste dbf forum hiermee omgaat, met hoor en wederhoor, dan neem ik daar mijn petje ervoor af. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
alfadude Geplaatst: 21 april 2008 Geplaatst: 21 april 2008 Reeds jarenlang ben ik een gelukkige bezitter van een dreambox. Een toestel dat zijn gelijke nog steeds niet kent en de hobbyist mogelijkheden bied waar andere toestellen niet aan kunnen tippen. Als DMM dan proactief zichzelf gaat beschermen tegen misbruik van zijn eigendom kan ik dit zeker begrijpen. De uren werk die in de software zit moet ook terugbetaald worden en het is als fabrikant wel erg zuur als ineens één of ander louche bedrijf met jouw werk geld gaat verdienen. Wat het moderator werk betreft ben ik hier op sat4all perfect gelukkig. Ik zag het afgelopen jaar wel eens posters verdwijnen waarvan ik de bijdragen graag las, precies omdat ze steeds afgebekt werden door dezelfden onder het mom van vrije meningsuiting. Dit moet worden tegengegaan. Vrije meningsuiting stopt waar er geen respect meer is voor de andere. Dat niet altijd iedereen gelukkig is met de beslissingen van de mods is niet te vermijden. Warr gehakt wordt vallen er spaanders. Quo signo nata es?
Ron Geplaatst: 21 april 2008 Auteur Geplaatst: 21 april 2008 Citaat: Hoe men dit noemt moet ieder voor zichzelf beslissen, maar zo krijgen jullie de schijn tegen. Je moet eens weten hoe over jullie gepraat wordt op de andere sites. ALs ik zie hoe het duitste dbf forum hiermee omgaat, met hoor en wederhoor, dan neem ik daar mijn petje ervoor af. Dat is nu juist het probleem. Wederhoor is niet mogelijk omdat Dream Multiemdia of IHAD zelf nooit een reactie zullen en kunnen plaatsen op dit forum. Ron
Ron Geplaatst: 21 april 2008 Auteur Geplaatst: 21 april 2008 Origineel bericht van: alfadude Wat het moderator werk betreft ben ik hier op sat4all perfect gelukkig. Ik zag het afgelopen jaar wel eens posters verdwijnen waarvan ik de bijdragen graag las, precies omdat ze steeds afgebekt werden door dezelfden onder het mom van vrije meningsuiting. Dit moet worden tegengegaan. Vrije meningsuiting stopt waar er geen respect meer is voor de andere. Dat niet altijd iedereen gelukkig is met de beslissingen van de mods is niet te vermijden. Warr gehakt wordt vallen er spaanders. Rechter had je die spijker niet op zijn kop kunnen slaan! Daarom zal ons het ongenoegen van een klein groepje onruststokers ook een zorg zijn, zolang de meeste bezoekers het hier naar hun zin hebben. Grappig is dat die paar ex-leden die nu een ander forum bezoekers hier hun informatie komen halen:-) Dat zegt genoeg over de kwaliteit van het enige echte sat4all forum:-) Ron
Ron Geplaatst: 21 april 2008 Auteur Geplaatst: 21 april 2008 Citaat: Ondanks dat de kopieen van Dreambox mogelijk illegaal zijn, is het niet aan de producent om gebruik te maken van illegale middelen. Want deze actie is volgens de Nederlandse wetgeving ook illegaal. Ik denk of weet zelfs vrijwel zeker dat het niet klopt wat je zegt. Er wordt namelijk niets kapot gemaakt. Als dit van Dream afkomstig is, hebben ze er allerhoogstens voor gezorgd dat hun auteursrechtelijk beschermde bootloader niet op een kloon werkt. De illegale Dreambox kloon is dan ook niet kapot, maar boot gewoon niet meer door omdat de bootloader op een kloon niet werkt. De software is er vrijwillig op gezet. Dit ondanks de nadrukkelijke waarschuwing dat de software niet voor klonen bedoeld is. Het zou anders zijn geweest als ze iets gemaakt hadden dat adres 0 van het flash 4.000.000 x beschrijft waarna het fysiek kapot gaat. Dan breng je namelijk wel moedwillig schade aan. De persoon die het apparaat van deze software voorziet zonder over een licentie te beschikken is naar letter van de wet in overtreding en niemand anders. Ron
prutsie Geplaatst: 21 april 2008 Geplaatst: 21 april 2008 @Toxic, Petje af, echt een zeer helder en duidelijk verwoord standpunt waar ieder wat mee kan. Het enige wat ik er op aan te merken heb is dat het aan de late kant is, maar alla, beter laat dan nooit. Als zo'n helder stukje tekst kort na het hele gebeuren was geplaatst dan zou het een heleboel wrijving over en weer hebben voorkomen. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Dutchsat Geplaatst: 21 april 2008 Geplaatst: 21 april 2008 @toxic, Dan had men beter niet dit topic niet verwijderen moeten maar jullie mening daartoe geven en een slot erop, dan kan iedereen zelf een oordeel vellen. Er stonden immers geen onwaarheden in dat bericht. Ik heb het gevoel dat zo wel veel waardevolle fans weglopen, terwijl die vaak de beste tips geven. Ik vind dit zonde, zeker als daar dan cynisch over gedaan wordt. En als 100% duidelijk is dat DMM voor de bootloader geen open source gebruikt, dus 100% eigen drivers etc, dan staan zij in hun recht. Dan had de kloonbouwers maar reverse-enigineering moeten doen. VU+ Duo2 met 4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.
Ron Geplaatst: 21 april 2008 Auteur Geplaatst: 21 april 2008 Dat is grotendeels wel aan duwgati te danken. We willen vaak hetzelfde zeggen, maar bij mij klinkt het dan vaak zo: terwijl het in duwgati's woorden meestal zo klinkt:-)
Harley Geplaatst: 21 april 2008 Geplaatst: 21 april 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Dat is grotendeels wel aan duwgati te danken. We willen vaak hetzelfde zeggen, maar bij mij klinkt het dan vaak zo: terwijl het in duwgati's woorden meestal zo klinkt:-) Vind dit niet echt een goed vergelijk, ik zou voor die blonde gaan Ik ga weer ff in de zon zitten VU+ Duo2 - PrismCube
Duwgati Geplaatst: 21 april 2008 Geplaatst: 21 april 2008 Origineel bericht van: Niels Wagenaar Als onafhankelijke partij (of neutrale partij) mag je in dit geval ook geen standpunt geven, want dan ben je immers geen onafhankelijke of neutrale partij. Ik zou hier gewoon van maken: Namens Sat4all geven wij zometeen ons standpunt. Dan is er geen onduidelijkheid. Overigens, een klein iets moet mij wel even van het hart. Ik denk niet dat je namens Sat4all moet zeggen dat jullie achter de acties staan van DMM en/of IHAD maar moet aangeven dat je de actie begrijpt. Mijn reden is als volgt: Ondanks dat de kopieen van Dreambox mogelijk illegaal zijn, is het niet aan de producent om gebruik te maken van illegale middelen. Want deze actie is volgens de Nederlandse wetgeving ook illegaal. Net zoals dat een agent niet mag tappen zonder bevelschrift, mag een leverancier (mogelijke) klonen niet onklaar maken zonder dat daar toestemming is verleend. Overigens, let even op mogelijk. In enorm veel landen is het gebruik van klonen niet illegaal zolang het de copyright of trademark van een product niet overtreedt. Een overtreding van copyright of trademark is leuk, maar dan moet het wel op Europees niveau geregistreerd zijn. Als het alleen in het land van herkomst is geregistreerd, dan mag een kloon dus gewoon in het buitenland verkocht worden. Ik weet niet of je ons standpunt al gelezen had voordat je dit schreef, maar ik denk het niet. Hoe dan ook, wij geven wel een standpunt. Dat betekent dus niet dat we partij kiezen. Integendeel. We kiezen juist geen partij om de doodeenvoudige reden dat we onvoldoende (zeg maar geen) feitenkennis hebben waarop we een gefundeerd oordeel kunnen baseren.
Aanbevolen berichten