Ga naar inhoud


Sat4all en Dreambox kopieen. Wat mag wel en wat mag niet?


Ron

Aanbevolen berichten

Mooie discussie, maar het wordt mij te ingewikkeld...

Welke fabrikant zou er niet van dromen om in één klap de namaak industrie in het hart te treffen? Stel je voor, je Rolex die opeens uit elkaar springt, je Levi's die opeens van je reet scheurt, je Nintendo DS die opeens nog maar 2 spelletjes heeft, omdat de andere 150 spelletjes zg "backups" zijn en ga zo maar door. Het is voor fabrikanten al jarenlang een heel groot probleem en ik heb nog nooit van zo'n aktie gehoord. Ik vind het gewoon lachen (sorry gedupeerden..) dat een merknaam het voor elkaar heeft gekregen om namaak uit te schakelen. Dit bereiken via rechtszaken en andere bureaucratie toestanden zou handenvol geld kosten en misschien hadden ze dan gewonnen in het jaar 2015.

Als je als fabrikant je op het ijs begeeft van piraterij, weet je ook hoe je er mee om moet gaan...Hulde!

 

p.s. ook niet alles in mijn bezit is origineel of zijn alle rechten over betaald....

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 275
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

citaat: Dit bereiken via rechtszaken en andere bureaucratie toestanden zou handenvol geld kosten en misschien hadden ze dan gewonnen in het jaar 2015.

 

Dit is nochthans de enige en juiste weg.

Jij bejubelt mensen die het recht in eigen handen nemen !!

Niet goed te praten hoezeer men hier ook rond de pot draait.

Ik heb geen defecte dreambox in mijn bezit door deze onwettige handelingen van DMM en het zal mij ook niet gebeuren.

Ze vliegen er allemaal uit.

Er komen er dus ook geen meer in.

Groetjes

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks alles,zijn er ook posieven berichten,er bestaat nu zelf een jtag voor de dreambox 500S (nee) dat kon niet!!

 

Ik ben helemaal tegen,op clone dreamboxen,vooral dat de verkopers,ze verkopen voor de volle prijs,en garantie daar kun je naar fluiten!!

 

Wat Dream-Multi media doet,de actie is goed,maar zie toch liever,dat dit niet via de consument,wordt uit gevochten!! wink

 

Maar,nu we dit weten,zal iemand met een clone dreambox 500S,geen nieuwe image in de box zetten,dus de actie van,Dream-Multi media,is zeer beperkt,en maakt een heel veel mensen wakker! frown

 

Advies koop een originele,kost wat meer maar dan heb je ook wat!! smile

 

 

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast NDS4Ever

Uitvechten over de rug van de consument is niet leuk, dat klopt.

 

MAAR er zijn 2 soorten consumenten:

 

1) Mensen die willens en wetens een clone/kopie kopen, bijv. Turkisch Scapa, La Martina of de Breitling van 25$ etc.

 

2) Mensen die onwetend een clone/kopie kopen bij een handelaar, die ze tegen volwaardige prijzen verkoopt als echte dreamboxen.

 

En het feit dat dit zaakje aan het licht is gekomen via IHAD/Gemini is net zo eenvoudig. De Gemini soft is de meest gedownloade soft voor de Dreambox. Om het in een origineel image op de eigen site van DMM te zetten had geen zin want wie gebruikt er originele soft in een DB 500 ?

 

 

De actie van DMM is dan ook volledig terecht. De gedupeerden worden ruimschoots gecompenseerd door DMM of SL. Inleveren van je illegale Dreambox met bonnetje en je krijgt een origineel. Beter kun je het niet hebben.

 

De handelaren die hebben gehandeld volgens hierboven vermeld punt 2, die verzieken het voor iedereen, deze groep moet worden aangepakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de ophef niet zo goed nu er eindelijk iets gedaan is waardoor iedereen weet dat hij/zij een illegaal geproduceerde box heeft.

Stel: Ik koop een box met de wetenschap dat ik een echte dreambox in handen heb en blijkt nu niet meer te werken want het blijkt een kopie.

Ik zou mij in de eerste plaats:

 

- Goed genaaid voelen en de box zo snel mogelijk retour verkoper sturen en mijn zuurverdiende centjes netjes terugvorderen.

- Zou als deze zuurverdiende centjes niet terugkomen direct aangifte doen tegen de verkopende partij en dream op de hoogte brengen van de verkoper.

- Lees zojuist het bericht boven die van mij en zie een hele nette oplossing om de kopie in te leveren en een orginele mee te krijgen.

 

Als je wel van kopie op de hoogte was dan is het een gevalletje pech gehad hebben, tenslotte rijden we allemaal te hard met de wetenschap dat we geflitst kunnen worden.

Het gaat lang goed en vertellen op een verjaardag dat we zo en zo hard gereden hebben, maar we moeten de hand wel in eigen boezem steken als we dan een acceptgiro thuis krijgen in het meest gunstige geval.

Het blijft voor enkele onder de gedupeerde een vervelende situatie, want je kan geen tv kijken en zit met een "defecte box" opgescheept.

 

En ja ook ik doe dingen die het daglicht niet waardig zijn maar als ik tegen de lamp loop dan ga ik niet miepen, that's te way it is zeg ik dan maar.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is dat. De meeste mensen wisten precies wat ze kochten en de mensen die het niet wisten, weten het wellicht nu en kunnen gewoon terug voor garantie. Er is nog geen kloon ouder dan 2 jaar dus garantie moet geen probleem zijn toch?

[ HIER ] en [ HIER ] staat overigens te lezen wat er op juridisch vlak gedaan wordt tegen klonen.

Dat soort akties heeft ook absoluut mijn voorkeur, maar ik ben nog steeds van mening dat de bootloader aktie een sterk staaltje van misdaadbestrijding was.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ron,

 

Ik heb deze berichten bij de distribiteur gezien. Alleen, ik heb nooit een uitspraak kunnen vinden (via rechtspraak.nl) en er is nooit gesproken over een succesvole uitspraak van de rechter.

 

Er wordt wel gesproken over een intentieverklaring, dit wordt dan ook gedaan tussen de partijen zonder dat daar een rechter bij aan de pas is gekomen. Dit wordt bijvoorbeeld door BREIN gehanteerd bij overtreding van de auteurswetgeving.

 

Dus omdat er geen uitspraak is gedaan (voor zover ik kan bepalen), is er dus ook nog niks bekend op juridisch vlak. Het denken van hebben van het recht en het krijgen van recht zijn twee verschillende zaken.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Zo is dat. De meeste mensen wisten precies wat ze kochten en de mensen die het niet wisten, weten het wellicht nu en kunnen gewoon terug voor garantie. Er is nog geen kloon ouder dan 2 jaar dus garantie moet geen probnleem zijn toch?
Ron



Ron, in dit hele kloon debacle moet me toch even iets van het hart. Ik ben, zoals je inmiddels wel weet, iemand die het niet wist. Ik heb gewoon ter goeder trouw, voor de volle mep, een 2e hands dreambox gekocht. Gelukkig heb ik er een heel ander image op draaien en doet het ding het nog steeds, dus ik ben in dat opzicht geen slachtoffer van de recente gebeurtenissen. Toen ik 'm kocht had ik er geen flauw idee van dat er klonen bestonden, en als je dat niet weet ga je er ook niet naar op zoek. Dus nee, ik heb geen garantie. Als ik het had gehad had ik dat ding ook allang weer teruggebracht. Helaas heb ik de box via marktplaats aangeschaft en ik zou niet meer weten van wie. Begrijp me goed, ik ben geen voorstander van klonen en ik zal mijn kloon dan ook nooit aan een ander doorverkopen. In feite ben ik dus dubbel gen**id. Ik voel me echter onterecht door je veroordeeld wanneer je er zomaar vanuit gaat dat iedereen maar moet weten wat hij koopt. Een beginner (zoals ik toen was) wist helemaal niets, bekijk het ook eens vanuit het standpunt en perspectief van een beginner en wellicht dat je dan wel een beetje begrip kunt opbrengen voor een miskoop van een (toen) onwetend iemand.

De actie van wie dit dan ook gedaan heeft kan in mijn ogen in ieder geval niet door de beugel. Je pakt producenten en handelaars aan, geen consumenten. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Vriendelijke groet,

Alfi

PS: Waarom is de link naar mijn dreamsettings site plotseling uit mijn signature verwijderd en de link naar mijn website in mijn profiel gewijzigd zodat hij niet meer werkte zonder enige kennisgeving?

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Ik heb gewoon ter goeder trouw, voor de volle mep, een 2e hands dreambox gekocht.

....

In feite ben ik dus dubbel gen**id. Ik voel me echter onterecht door je veroordeeld wanneer je er zomaar vanuit gaat dat iedereen maar moet weten wat hij koopt.

 

Hoe zuur ook voor je, had je voor de "volle mep" zoals jij zegt de Dreambox gewoon op een betrouwbare plaats gekocht, had je nu geen problemen.

Wie koopt er nu voor de volle mep een tweedehands DM500S op marktplaats?

Ben je dan niet met me eens dat je een heel klein beetje naïef bent geweest?

Hoe kom je bij een Dreambox terecht? Ik vind het nog steeds erg merkwaardig dat veel lieden wel een DM500S op marktplaats weten te vinden, maar niet met google overweg kunnen of eens op de site van de fabrikant kijken.

http://www.google.nl/search?q=dreambox+marktplaats&hl=nl&pwst=1&start=10&sa=N

Resultaat:

Citaat:
Dreambox piraterij

 

De Dreambox DM500S en DM500C zijn sinds juli 2007 vervangen door de sterk ... Let u vooral op 2e hands websites als marktplaats en ***geen-reclame*** goed op dat u geen ...

 

www.satellietland.nl/piraterij.htm - 13k - In cache - Gelijkwaardige pagina's

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar
Hoi Ron,

Ik heb deze berichten bij de distribiteur gezien. Alleen, ik heb nooit een uitspraak kunnen vinden (via rechtspraak.nl) en er is nooit gesproken over een succesvole uitspraak van de rechter.

Er wordt wel gesproken over een intentieverklaring, dit wordt dan ook gedaan tussen de partijen zonder dat daar een rechter bij aan de pas is gekomen. Dit wordt bijvoorbeeld door BREIN gehanteerd bij overtreding van de auteurswetgeving.

Dus omdat er geen uitspraak is gedaan (voor zover ik kan bepalen), is er dus ook nog niks bekend op juridisch vlak. Het denken van hebben van het recht en het krijgen van recht zijn twee verschillende zaken.


Ik weet dat satellietland tot nu toe in Nederland een viertal zaken heeft gevoerd, waar in twee gevallen een civielrechtelijke binnentreding (huiszoeking) is geweest en in 3 gevallen het niet verder kwam dan een dagvaarding, waarna alles minnelijk geschikt is.
Dit in alle vier de gevallen op aanraden van de verdedigende advocaat omdat die geen enkele winstkans zag.
In alle gevallen is dus een forse schadevergoeding betaald en zijn er andere zaken bedongen zoals je op de site van satellietland kunt zien.
Onder andere heeft satellietland in diverse gevallen bedongen dat de consumenten die zo'n kloon hebben gekocht, schadeloos gestelt zouden worden. Dat vind ik een uitstekende aktie.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een beginner (zoals ik toen was)

Juist een beginner, lijkt mij tenminste, laat zich eerst informeren bij een satboer voordat je voor de koop gaat(heb je misschien ook wel gedaan, eerst informatie opvragen en als je het begrepen hebt...). Vervolgens naar e b a y en marktplaats om te zien of het goedkoper kan, want die satboer die vraagt me toch prijzen.....

En over het hoe en wat, daar ga je als je de prul niet lopend krijgt, op s4a (of een ander board) leuren.

 

Nee, alle clonen mogen wat mij betreft ontploffen.

Liever geen Dreambox dan een clone, zou ik zeggen.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Citaat:

Ik heb gewoon ter goeder trouw, voor de volle mep, een 2e hands dreambox gekocht.
....
In feite ben ik dus dubbel gen**id. Ik voel me echter onterecht door je veroordeeld wanneer je er zomaar vanuit gaat dat iedereen maar moet weten wat hij koopt.


Hoe zuur ook voor je, had je voor de "volle mep" zoals jij zegt de Dreambox gewoon op een betrouwbare plaats gekocht, had je nu geen problemen.
Wie koopt er nu voor de volle mep een tweedehands DM500S op marktplaats?
Ben je dan niet met me eens dat je een heel klein beetje naïef bent geweest?
Hoe kom je bij een Dreambox terecht? Ik vind het nog steeds erg merkwaardig dat veel lieden wel een DM500S op marktplaats weten te vinden, maar niet met google overweg kunnen of eens op de site van de fabrikant kijken.
http://www.google.nl/search?q=dreambox+marktplaats&hl=nl&pwst=1&start=10&sa=N
Resultaat:
Citaat:
Dreambox piraterij

De Dreambox DM500S en DM500C zijn sinds juli 2007 vervangen door de sterk ... Let u vooral op 2e hands websites als marktplaats en ***geen-reclame*** goed op dat u geen ...

www.satellietland.nl/piraterij.htm - 13k - In cache - Gelijkwaardige pagina's


Ron


Ron,

Toen ik mijn Dreambox kocht, en dat was ruim voordat de 500 uit productie ging, stonden die linkjes wellicht nog niet op Google? Wellicht was er toen nog helemaal niet 123 iets te vinden over klonen? Even goede vrienden, ik geef het op. Jij kunt het echt alleen maar vanuit je eigen optiek bekijken en je niet in een ander verplaatsen. Maakt verder niet uit maar deze discussie gaat nergens meer naar toe. Jij en ik denken anders over dingen en daar zijn we mensen voor, nietwaar?

Vr. gr.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad wel de instelling van de meeste "hollanders".

In de winkel gaan kijken en dan op een_of_andere_veiling_site gaan kopen.

En natuurlijk dan op het internet of in de winkel het hardst schreeuwen als er naderhand wat mis gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie

Nee, alle clonen mogen wat mij betreft ontploffen.
Liever geen Dreambox dan een clone, zou ik zeggen.


Daarom heb ik er ook een echte bijgekocht. wink

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...