Ga naar inhoud


Echostar 5020 gaat uit na aanzetten


Gast Roodaap

Aanbevolen berichten

Inmiddels alweer een tijdje meer dan tevreden met mijn 5020. Was al te lang niet meer op dit forum geweest blush, tot helaas vanavond er een goede reden voor was. Even schikken van het aantal berichten over defecte 5020's. Ik heb zoveel mogelijk berichten doorgenomen, maar niets tegengekomen wat op mijn probleem lijkt, excuses als ik toch iets gemist heb.

 

Een aantal dagen geleden viel het me op dat de 5020 totaal "uit" stond. Dus ook geen tijd op de display. Aan/uit knop op zowel voor- als achterkant hadden geen effect. Als ik echter de stekker eruit haal en na een seconde of 30 weer plaats start 'ie weer op om na ongeveer 5 seconden (nadat je de harde schrijf even hoort draaien) weer totaal uit te gaan. Enige mogelijkheid is om weer de stekker er uit te halen. Na het verwijderen van de cam start ie echter weer normaal op. Cam er weer in, probleem weer terug. Gelukkig had ik nog een andere cam en nu was het probleem opgelost. Ik opgelucht.

 

Totdat zojuist het zelfde probleem er weer is. Met het verschil dat ie ook niet opstart als ik de cam verwijder. Het lijkt er eigenlijk nog het meest op dat ie zichzelf voor de veiligheid (kortsluiting??) uitschakeld?

 

Als ik alle snoeren loshaal, dan start ie wel normaal op. Dus daar lijkt de fout te zitten. De cam-wissel was in dat geval niet meer dan toeval?

 

Iemand enig idee of er zo'n soort beveiliging op de 5020 zit?

 

edit: Inmiddels 1 voor 1 de snoeren terug gedaan. Bij de scart-kabel deed het probleem zich voor. Met iets meer beleid de scart-kabel erin en ik heb weer beeld. laugh

Sorry voor het "valse alarm", wellicht herkent iemand anders een keer dit probleem en heeft hij/zij iets aan de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: DeBeek
Elco's in voeding vervangen !!!!

Begin met C42, C43 en C47


Momenteel werkt het weer normaal dus blijf ik er maar even af wink

Maar bedoel je dat het probleem volgens jou wel door de elco's veroorzaakt wordt?

Eerlijk gezegd zit ik er niet zo op te wachten om 'm open te schroeven en aan het solderen te gaan. Ik zou zogauw niet weten waar ik hier in de buurt elco's vandaan moet halen (wist tot gisteren niet eens wat een elco was blush ). Maar goed, voor alles is een eerste keer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een soortgelijke situatie gehad. Kom 's morgens de huiskamer inlopen en de ontvanger was zo dood als een pier. Het display wat uit. Na het vervangen van de bewustte elco's werkt het weer als een speer. Bij alle 5020's gaan de elco's aan gort.

Miscchien heb je iemand in je kenissenkring die handig is met een soldeerbout. (Uurtje werk incl. in- en uitbouwen)

 

Suc6

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast michel 33

Ik zal je vertellen ik had dat probleem met die voeding ook.

eerst zelf elco vervangen en hij deedt het weer (voor 1 week).

Toen heb ik alle elco s vervangen maar bij het aansluiten kwam er rook uir de condsators.

Toen via marktplaats de gehele voeding laten maken.

Toen deedy hij het nog niet.

Uiteindelijk met de ontvanger naar de winkel gegaan.

Binnen een week was ie terug uit Enschede

Kosten 90,00 euro (de voeding plus iets uit het main board)

Alles deedt het weer prima nu 2 maanden verder en weinig gebruikt omdat ik een dreambox ernaast heb is ie gisteren weer kapot gegaan.

Gelukkig heb ik 3 maanden garantie op de repatatie maar ik baal er toch van.

 

Groetjes Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe krijg ik 'm elke weer wel weer aan de praat. Scart eruit en cam eruit dan start ie weer op. Weer uitzetten, scart erin, opstarten en cam erin. Wel een gedoe natuurlijk smirk

Maar als het aan die elco's ligt, kan het dan wel dat 'ie het na dit soort handelingen gewoon weer doet?? Kun je zien of een elco kapot is (anders ben ik straks prima elco's aan het vervangen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het niet altijd zien maar (het is al weer een poosje geleden dat ik ze vervangen heb) het zijn er totaal een stuk of 10. Daarna zijn je problemen weer opgelost. Je kan ook een paar euro besparen met het gevolg dat je de ontvanger nog een keer moet openen omdat er weer een andere elco rot is.

 

Gr. Rene

Echostar 5020 PVR + Strong 8000 +80 cm Wok + Motor+Alps Twin LNB + Abo+X-cam+Aston 1.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt er inmiddels een beetje gestoord van, moet de echostar nu elke keer reseten voor ik tv kan kijken (met reseten bedoel ik in dit geval, 5020 uit dmv knop op de achterkant, scart eruit,cam eruit, aanzetten en scart en cam weer erin). Zolang ie aanstaat is ie nog nooit uitgegaan.

 

Ga dan toch maar eens naar die elco's kijken als ik tijd heb, moet er denk ik wel even rustig voor gaan zitten... Bij een eerdere zoektocht kwam ik ergens op dit forum een plaatje tegen van de voeding met de elco's, is er ergens nog een soort van "handleiding" voor de reparatie? En kan iemand me vertellen wat ik bij de electronica zaak moet kopen. Sorry, maar ben nogal een nitwit op dit gebied blush

 

Bij voorbaat dank (ook namens de vrouw, die al vreest dat ze de volgende aflevering van Desperate Housewives moet missen)

 

Raymon

 

edit: heb de meeste info al gevonden, incl. boodschappenlijstje.

 

Andere vraag, weet iemand een goede electronicazaak in Amsterdam Noord (of daar in de buurt). Las dat iemand de printplaat mee had genomen naar zo'n zaak en dat ze daar geholpen hadden. Lijkt me ook wel handig :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast Roodaap

Ben er inmiddels wel uit dat er iets moet gebeuren, lijkt toch niet zo goed te zijn om het apparaat constant aan te hebben staan.

 

Probleem, ik heb geen idee waar ik de elco's moet kopen. Googlen op electronica zaken of andere termen levert niets nuttigs op. Iemand een idee in de omgeving van Amsterdam?

 

Raymon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Roodaap

Probleem, ik heb geen idee waar ik de elco's moet kopen. Googlen op electronica zaken of andere termen levert niets nuttigs op. Iemand een idee in de omgeving van Amsterdam?

Raymon


<fluister> tis wel reclame... radio rotor in de kinkerstraat</fluister>

Sab Titan 1 - Ipbox 200S - Philips DSR 7141 - visiosat bi-satellite G3D -

3 x alp quad lnb - 2 x ArchSat DiSeqC 4 x 1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...