Ga naar inhoud


Philips en Diseqc


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een Philips 6073 en het lukt me niet om daar vanaf 2 satellieten mee te ontvangen.

Ik heb Er een universele Diseqc tussen zitten naar 2 Universele Digistar lnb's toe.

Als ik de lnb's rechtstreeks zonder Diseqc aansluit onvang ik astra of hotbird perfect.

Maar met de diseqc ertussen krijg ik wel perfect Astra maar geen hotbird.

Ik heb de Hotbird Lnb op poort B Zitten.

In de Settings heb ik op 1 astra en op 2 andere Satellieten staan.

Maar als ik dan Astra eerst inlees en daarna vanaf 2 probeer toe te voegen komt er niks bij.

Wie weet hier raad mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk in de afdeling FAQ, en kies alle onderwerpen in de listbox. In het laatste topic wordt jouw probleem opgelost. Kijk goed naar de instellingen voor schotel 2. Inlezen hoef je al niet meer te doen heb ui6t je posting begrepen.<p>Groeten en succes,<p>Tobo01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het zo eens.<p>1. Kabel van Hotbird lnb afkoppelen en de astra kanalen inlezen.Kies voor willekeurige volgorde.

2. Overtollige kanalen verwijderen om ruimte te maken voor de kanalen van Hotbird.

3. Kabel van Hotbird aansluiten en kabel van astra lnb loskoppelen. Kies hier voor kanalen toevoegen<p>Suc6 Johan smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn ook nog even de schotel instellingen.<p> ASTRA 1 HOTBIRD<p>Satelliet Astra 1G OVERIGE

Schotelnr. 1 2

Band KU KU

Frequentie 12515 11766

LO LNB 10600 10600

Polarisatie Horizontaal Verticaal

Schakeling (22KHz) Ja NEE<p>Als het gelukt is kan je beter gaan proberen om met het programma decklink je kanalen in je decoder te plaatsen.<p>gr. Johan smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben net de gehele middag bezig geweest met het gene waar je mee bezig ben, ik heb de topic van redcat 20-04-2001 gebruikt die kan je vinden bij FAQ,als je deze stap voor stap volgt (goed lezen) dan is het zo gebeurt is een heel goed stappenplan.<p>succes <p>femja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorzover ik de specificatie van de 6073 er op nalees kan deze niet met DiSeqC werken. Hij ondersteunt volgens mij wel een Tone Burst switch. Omdat ik dit zaterdag, compleet met twee LNB's en 80 cm schotel, ga aanschaffen zou ik graag van iemand horen of ik het juist heb. Dit is dan misschien tevens de verklaring waarom het met DiSeqC bij een 6073 niet werkt.<p>Ben benieuwd

Timm2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan uit eigen ervaring vertellen dat de Philips DSX 6073 met Flash ALLPPV werkt op een Standard DiSEqC/ToneBurst switch 1.0<p>Voor inf. over instellen en zoeken van kanalen en dergelijke kijk bij FAQ en zoek naar de handleiding van Redcat.

Deze is volledig en ook duidelijk voor de leek en er staan geen fouten in.

Als je het op deze manier werkend hebt kun je gaan stoeien met declinc om je zenderlijst aan te passen naar een voor jou meest gunstige samenstelling.<p>Suc6 Johan smile.gif" border="0

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...