Ga naar inhoud


digitale storing op Canvas


Gast eric5.1

Aanbevolen berichten

Ik kijk via de kabel digitaal naar o.a. Belgie 2 (Canvas) en ervaar de laatste weken veel storing. Het beeld staat soms stil en ook het geluid hapert. Ik heb nu ruim een jaar digitale kabel en nog niet eerder deze problemen gehad. Ik kijk via een Samsung DCB-P850RS.

 

Nu had ik deze problemen ook op BBC 1 & 2 en ben ik bij Casema gaan klagen. Deze verklaarde dat het aan mijn kabels ligt en dat ik storing heb van een andere apparaat (beetje vaag, er is niets aan mijn installatie verandert). Ik heb de zenderlijst opnieuw binnengehaald (geen effect) en de Samsung geupdate (wel effect , BBC is nu prima) maar alleen Canvas blijft een probleem. Als naar de BEM waarde kijk zie ik dat er fouten in de striem zitten ( waarde wisselt 0000375 - 0000121 ) e.a. is al minder dan voor de update maar nog steeds vervelend.

 

Weet iemand raad ??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi W3ird, dank voor het meedenken.

 

nee de instelling is zoals bij Casema gebruikelijk is

feq. 372.000

netwerk 5555

sym.rate 6875

en Qam is 64 daar aan is niets verandert.

 

Canvas zit op 444 MHz op de kabel en ik blijf daar veel storing op vinden ( BER 000640 ) dat er niet naar te kijken is, e.a. is prima geweest en er is technisch bij mij niets verandert.

 

De kabel loopt rechtstreeks via twee Hirchmann verdelers naar de Samsung. De kabels en de aansluitingen zijn van goede kwaliteit (geschroefd).

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast eric5.1

Jammer, weinig respons op dit onderwerp.

 

Momenteel in het Pinksterweekeinde nu ook veel storing op RTL 4 en 5 . Ik zie dat de "probleem zenders" alle op dezelfde freq. zitten.

 

Weet iemand meer?????????

 

Ik ga morgen een proef doen om de ontvanger direct op de kabel te zetten omdat als ik ga klagen bij Casema ik de dooddoener krijg te horen "ja ligt aan uw kabel in huis, u bent de enige met dit probleem! " Kan ik dat te minsten uitsluiten.

 

Zelfde onderwerp andere maatschappij:

Was zaterdag in Rotterdam en zag de digitale beelden van UPC . Ook veel digitale storingen. Ik denk dat de diverse firma's een duidelijk probleem hebben.

 

De analoge kabel heeft bovenstaande problemen niet, maar mijn probleem is dat ik geen videorec. meer heb maar HD rec. zodat opnemen een probleem is. Toch iets te vroeg mijn "oude schoenen weggegooid"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: eric5.1
Zelfde onderwerp andere maatschappij:
Was zaterdag in Rotterdam en zag de digitale beelden van UPC . Ook veel digitale storingen. Ik denk dat de diverse firma's een duidelijk probleem hebben.

Je kunt het ook anders zeggen: heel veel mensen hebben een probleem met hun bekabeling. Geloof me: ik heb vele mensen geholpen die ook deze problemen hadden met digitale TV. En in alle gevallen was het de bekabeling. Eentje had een kapotte dBox (tuner verrot).

Iedereen had natuurlijk diezelfde storing met analoge tv, maar daar valt het niet op. Je hebt dan gewoon een beetje meer ruis. Maar teveel ruis in een digitaal signaal maakt het onbruikbaar. De decoder weet niet meer wat te doen met dat rare pakketje data en geeft dan maar een blokje. Of hij stikt in het signaal en bevriest.

Dus:

1-Zorg voor een zo direct mogelijke verbinding zonder versterkers er tussen (hoe goed je verdelers of versterkers ook zijn)
2-Als je dan toch een versterker moet, pak dan een regelbare en begin met heel weinig versterking. Een teveel versterkt digitaal signaal wordt vervormt en daar kan de decoder ook niets mee.
3-zorg voor goede connectoren. Volledig metalen connectoren zijn de beste.

Als je in de gelegenheid bent, probeer dan (al was het maar tijdelijk) de tv zo direct mogelijk aan te sluiten. Dit om alle tussenliggende ellende uit te sluiten. Gewoon proberen. Ik ken gevallen waarin men bezwoer dat alles helemaal in orde was. Uiteindelijk toch de shit er tussenuit gehaald en voilà! Het beeld was perfect.
Je hebt een verdeler met f-connectoren, dus dat is al een goed begin. Als je kunt, haal 'm er toch tussenuit. Je weet niet wat er in zit dat kan storen.

Als je rechtstreekste verbinding (dus ook geen lassen of connector op connector) met metalen connectoren niet werkt, kun je er gevoegelijk van uit gaan dat er iets mankeert aan het signaal. Maar doorgaans is dat dus niet zo. Casema is ook niet gek en als jij er last van heeft, heeft de hele straat er last van en willen ze dat graag oplossen.

ohja...zet af en toe de box ook even uit. Het zijn ook maar computers en soms raken ze in de war van dit soort toestanden. Even resetten (stroom eraf) wil dan wel eens helpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gisteren de splitter ( 1 op 4 ) er tussen uitgehaald en .......

 

alle storing is vrijwel weg. Canvas, RTL4 & 5 hebben nu BER waarden ergens tussen de 0000010 en 0000000 .

 

Ik had nooit gedacht dat een splitter (toch een stukje solide hardware, geen goedkope rommel, alles geschroefd )

door de tijd stuk kan raken.

Ik ben met 100% OK begonnen en e.a. is steeds slechter geworden.

zie mijn bovenstaande berichten.

Vooral bij zenders die op de en 360 & 444MHz zaten was e.a. niet meer om aan te zien.

 

Het is dus een goed advies om het eerst het bij de kabels te gaan zoeken en de aansluiting zo "recht toe , recht aan" te houden.

 

Ik zal volgende week met een nieuwe splitter de andere 3 "gebruikers" weer proberen aan te sluiten

 

Alle meedenkers bedankt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: eric5.1
Het is dus een goed advies om het eerst het bij de kabels te gaan zoeken en de aansluiting zo "recht toe , recht aan" te houden.

Het is nét foutzoeken in een programma: alles zo simpel mogelijk maken door niet-noodzakelijke, maar mogelijke stoorzenders, te elimineren. Als het dan wel goed gaat, één voor één die dingen weer terug plaatsen. De oorzaak komt dan vanzelf bovendrijven. En nooit meer dan één ding tegelijk veranderen, anders weet je niet wat de oorzaak was en trek je mogelijk de verkeerde conclusie. En sluit het toeval niet uit. Een probleem moet te reproduceren zijn. Als je dus denkt gevonden te hebben dat het de splitter is, zet 'm dan ook er weer even tussen om te zien of het probleem weer terug komt. Het kan ook gewoon aan het stekker-in/stekker-uit liggen...contacten worden weer even schoongepoetst of de kabel zit niet helemaal lekker op de connector.

Foutzoeken is een soort zwarte kunst... wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...