Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag iedereen

Bij het lezen van het bericht van Martinbe over de complexe aansluiting van 8 kamers op 4 sats is mij nogmaals opgevallen dat het aantal gebruikers niet gelijk hoeft te zijn aan het aantal aansluitingen op een lnb. Bij eenvoudige installaties is het namelijk wel altijd zo. En hier is de redenering per toestel elke lnb kunnen bedienen. Ik dacht blijkbaar verkeerdelijk dat zo'n uitgebreide multiswitch een simpele matrix was. Hoe komt het dat je dan toch per toestel alle sats (zowel H als V polarisatie én alle transponders) kan ontvangen?

groet

dvbs

heb maar nieuw onderwerp gestart, wou mij niet in de andere discussie mengen

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Simpel, de bediening vind plaats IN de lnb(met losse externe switches) of er buiten(multiswitch).

Het aantal gebruikers mag altijd kleiner zijn dan het aantal aansluitingen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ik vermoed dat mijn vraag verkeerd gesteld is; ik begrijp dat je bijv een quad-lnb bvb moet aanzien als vier lnb's in 1 behuizing en dat die 4 dan afzonderlijk door (max)4 toestellen bediend worden.

Wat ik niet begrijp is dat je met 8 toestellen onbeperkt kan kijken dmv quad-lnb's. 1 lnb kan toch maar of H of V pol doorgeven en is meestal beperkt in bandbreedte (transponder) of zie ik dat ook verkeerd?

groet

dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

Dan heb je het over een quatro, die heeft ook 4 uitgangen alleen is het een domme lnb en gooit alles over die 4 uitgangen eruit, H,V,enz... en dan heb je een multiswitch nodig die alles weer regelt voor je ontvanger en multiswitches heb tot 17/32, dus 32 aansluitingen, hierna kan je nog verder gaan met de juiste spullen tot iets over de 400.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Heb ik het juist als ik stel dat in zo'n geval het "volledige" sat-signaal tot in de switch komt?

Moet ik dan ook concluderen dat er 4 kabels nodig zijn om het signaal (van de lnb) naar de multiswitch te brengen; H-V en hoog en lage freq? (of is deze stelling fout?)

groet

dvbs

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

WPW,

Bedankt voor de uitleg.

dvbs

Groeten van dvbs,        

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen