Ga naar inhoud

DSR 7121 Goedgekeurde HD ontvanger van CD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb voor de HD uitzendingen van Canaal Digitaal de HD ontvanger DSR7121 van Philips aangeschaft. Heb me tevens aangemeld voor het HDTV Pakket van CD. Na installatie en actvatie van de CD kaart ontvang ik alle zenders ( ook de thema kanalen en Anixe HD ) maar niet de 3 HD zenders van Canaal DIgitaal. Volgens Canaal Digitaal ligt het aan de ontvanger. Maar ik heb mijn twijfels. Ik ontvang geen signaal op deze zenders. signaalsterkte is 0. Heeft iemand dezelfde problemen of heeft iemand een idee waar het aan kan liggen

En hoe zit dat met het signaalkwaliteit.Op de Asta 1 heb ik een ontvangst sterkte van 68% en een signaalkwaliteit van 100%. Op de Astra 3 heb ik ook een signaalsterkte van 68% maar een signaalkwaliteit van 58%.Waar ligt dat aan. Waarom is de signaalsterkte van de 3HD zenders 0%.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gere
....maar niet de 3 HD zenders van Canaal DIgitaal. ....Heeft iemand dezelfde problemen of heeft iemand een idee waar het aan kan liggen
...Waarom is de signaalsterkte van de 3HD zenders 0%.

Om jouw laatste vraag eerst te beantwoorden, omdat je waarschijnlijk niet de juiste gegevens hebt ingegeven om op de transponder naar de HD kanalen te scannen.
Dit lost dan waarschijnlijk ook de overige problemen op.
Dit onderwerp is al herhaaldelijk in dit forum behandeld maar omdat je nieuw bent hierbij een link KLIK

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

De HD transponder is wat aan de zwakke kant, oftewel de schotel beter uitrichten. Ik ga er wel van uit dat alle (transponder)settings voor de HD kanalen er correct inzitten.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Bij deze ontvanger kan je niets handmatig ingeven. Alle instellingen voor ontvangst van de signalen worden software matig ingelezen vanuit de sateliet.

Geplaatst:

Dan kan je alleen maar beter uitrichten, of laten uitrichten als je iemand hebt met een professionele meter.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Er word een lijst ingeladen vanaf een cds transponder, hier staan alle kanalen in.

Maar je moet de schotel beter uit richten.

letop dat de duolabs de primaire kop(die vbast zit aan de beugel) uitgericht staat op 23.5 oost en de kop ernaast op 19.2(hangt ernaast)

Omwisselen krijg je dat de astra 23.5 oost het tweede wat zwakkere brandpunt krijgt i.p.v. 19.2 oost

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gere
Bij deze ontvanger kan je niets handmatig ingeven. Alle instellingen voor ontvangst van de signalen worden software matig ingelezen vanuit de sateliet.

Ja klopt maar je schotel heeft niet voldoende signaal zie je eigen opgave van Astra1 en Astra3 en die schotel gaat niet automatisch dus de enigste optie is die beter afstellen dat je hetzelfde signaal hebt als Astra1. laugh
Geplaatst:

De signaalsterkte van Astra 1 en Astra 3 zijn evengroot 68%.Ik zou graag weten wat het verschil is tussen signaalsterkte en signaalkwaliteit en hoe dat ontstaat.

Gr

Geplaatst:

Ik zie nu dat de signaalkwaliteit afhankelijk is van het weer.Op dit moment ( het regent ) loopt de signaalkwaliteit terug naar 32% terwijl de signaalsterkte op 66% blijft. Bij 32% begint het beeld te haperen.

Geplaatst:

Het probleem is opgelost. Ik heb de schotel opnieuw uitgericht en ik heb nu

een welliswaar zwak signaal (50%) op de 3 HD zenders maar ik heb beeld. Als CD

het signaal nog wat beter maakt en sterker dan doe ik het ermee. Aan de

ontvanger lag het dus niet .Bedankt voor uw reactie's

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen