Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, na CCcam op een linux doos (thinclient), nslu2 en DreamBox te hebben gehad wil ik wel eens weten of hier luitjes zijn die prutsen om CCcam op een router te krijgen? Die router moet natuurlijk voorzien zijn van USB en iets als DD-WRT (of oleg/ kamikaze) firmware anders ben je te beperkt in opslag.

In mijn geval heb ik een Asus500-W geflashed met de ddwrt.v24_mini_asus.trx-file (rc6.2). Vervolgens een 512Mb USB Stick in een van de USB sloten gestopt en deze USB stick tot leven doen komen.

Omdat te doen is eerst een ipkg update en daarna ipkg -force-depends install kmod-usb-storage kmod-usb2 kmod-ext3 kmod-usb-serial kmod-usb-serial-ftdi uitgevoerd

Vervolgens een startup file gemaakt en 512Mb extra tot de beschikking: cat /jffs/etc/config/usb.startup

#!/bin/sh

# Inserting modules for USB support

insmod /jffs/lib/modules/2.4.30/usbcore.o

insmod /jffs/lib/modules/2.4.30/ehci-hcd.o

insmod /jffs/lib/modules/2.4.30/scsi_mod.o

insmod /jffs/lib/modules/2.4.30/sd_mod.o

insmod /jffs/lib/modules/2.4.30/usb-storage.o

insmod /jffs/lib/modules/2.4.30/jbd.o

insmod /jffs/lib/modules/2.4.30/ext3.o

insmod /jffs/lib/modules/2.4.30/usbserial.o

insmod /jffs/lib/modules/2.4.30/ftdi_sio.o

# mount USB stick to /opt for optware packages

mount -t ext3 -o noatime /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1 /opt

Ik ben de stick gaan mounten als /opt omdat ik denk dat daar de meeste (zo niet alle) packages voor te krijgen zijn die ook gebruikt zijn voor op de nslu2, of thinclient. Echter buiten deze pagina waar het een en ander staat uitgelegd wil ik weten of iemand al zo ver is dat de router is omgetoverd tot o.a. een cardreader met CCcam, graag tips ideetjes etc.

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik denk dat ik het spulletje naar kernel 2.6 ga brengen en een debian firmware ga bakken volgens deze link. De Asus 500W zou moeten worden ondersteund aangezien de Broadcom 4704 en 4321 wireless chips worden gebruikt en dat zou dus moeten lopen

• 2 weken later...
Geplaatst:

actuele status, CCcam start op de router nu alleen nog wireless en natuurlijk usb cardreader support :), we knutselen lekker verder:

asus-debian:/var/etc# ./CCcam.mipsel -d

01:25:34.159 CCcam: ======================================================================

01:25:34.162 CCcam: starting CCcam 2.0.8 compiled on Feb 22 2008@21:22:29

01:25:34.162 CCcam: ======================================================================

01:25:34.163 CCcam: online using nodeId 275cbca24dd40367

01:25:34.172 CCcam: create 1 cam device(s)

01:25:34.176 CCcam: readKeyfile: cannot open /var/keys/SoftCam.Key or not found

01:25:34.177 CCcam: readKeyfile: cannot open /var/keys/AutoRoll.Key or not found

01:25:34.179 CCcam: static cw not found or bad

01:25:34.181 CCcam: parsed 0 entries from /var/etc/CCcam.prio

01:25:34.183 CCcam: readProviderfile: cannot open /var/etc/CCcam.providers or not found

01:25:34.184 CCcam: readChannelList: cannot open /var/etc/CCcam.channelinfo or not found

01:25:34.186 CCcam: server started on port 12000

01:25:35.197 CCcam: configfile changed. Updating...

Geplaatst:

Leuk projectje! Wist niet dat de mipsel versie van CCcam ook op routertjes kan draaien. Zal mijn premium eens afstoffen.

Ik lees het graag als je vorderingen maakt met je usb kaartlezer. Zou moeten draaien.

hobby4all

Geplaatst:

pas op het werkt voor alsnog alleen met Debian en niet met uClib (van oa. DD-WRT), je moet echt een hoop werk verzetten. Op dit moment werkt het wel op mn router maar heb ik nog geen web frontend en geen wireless op mn wl500w maar .. CCcam draait :), allen zijn uitgenodigd op debian asus500w wiki

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen