Ga naar inhoud


[all] Hoe werkt inadyn met no-ip ??


kkkkk

Aanbevolen berichten

ik heb het user name , password , allias alles juist ingevuld met default@no-ip.com , onder nabilo image , maar ik kreeg hem nog niet goed , want het error is nog steeds check user name password , en die zijn juist ingevuld , weet iemand waarom ????

alvast bedankt voor de mooiete

Link naar reactie
Delen op andere sites


DAEMON=/var/bin/inadyn

voor de duidelijkheid ,

 

NAME=inadyn

DESC="InaDyn dynamic DNS Client"

INADYN_ON=1

INADYN_USERNAME=xxxxxxxxx@xxxxx.com

INADYN_PASSWORD=xxxxxxxxx

INADYN_ALIAS=xxxxxxxx.no-ip.biz

UPDATE_PERIOD=180000

LOG_FILE_ON=1

LOG_NAME=/var/log/inadyn.log

DYN_SYSTEM_ON=1

DYN_SYSTEM=default@no-ip.com

 

Log file

 

INADYN: Started 'INADYN version 1.96' - dynamic DNS updater.

I:INADYN: IP address for alias 'xxxxxxxxxx.no-ip.biz' needs update to 'xxx.xxx.xxxx.xxxx'

W:INADYN: Error validating DYNDNS svr answer. Check usr,pass,hostname!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wimpie008

gewoon ergens inadyn laten opstarten op deze manier, et voila... werkt op alle images...

/var/bin/inadyn -u usernaamdynds -p password -a jouwnaam.no-ip.net --update_period 60000

 

in het aangehaalde voorbeeld is de username dus verkeerd... (geen domain ingeven!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wimpie008
in het aangehaalde voorbeeld is de username dus verkeerd... (geen domain ingeven!)

o jawel ! bij no-ip ben je gelinked aan een email adres, dus moet dit email adres in de USERNAME staan.
heb onlangs ook inadyn ingesteld bij mij, via de afstandsbediening, wou ook niet werken - dezelfde foutmelding. Heb met DCC zitten zoeken naar het configuratiebestand van Inady, bleek uiteindelijk een script te zijn dat in /var/scripts stond (uit het hoofd, hoop dat ik me niet vergis).
Bleek toen dat alle punten als komma's waren ingebracht via de afstandsbediening (verschil was bijna niet te zien op het scherm). Ik heb de komma's vervangen door punten, het script opgestart en toen bleek alles correct te werken.
dus : kijk eens na of alle gegevens in het script/configuratiebestand volledig correct zijn, met overal een punt waar nodig !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...