Ga naar inhoud


[TF5000/5500PVR] nieuwe firmware


Sigma

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Jorgen
Is het al mogelijk om 2 programma's met 1 tuner op te nemen (bijv. RTL 4 en RTL 5, beide op tuner 1) en dan met de 2e tuner (in dit geval tuner 2) naar een ander gecodeerd kanaal te kijken? Je kunt wel FTA kanalen zien op deze manier in de voorlaatste firmware. Ik ben benieuwd of het met gecodeerde kanalen nu ook al mogelijk is.

Zo ja: Joepie! smile
Zo nee: enig idee of Topfield Korea hier nog aan werkt?


Met FTA kanalen werkt het prima, maar als het signaal wat je kijkt door de CAM moet gaat er iets mis met de routing van het signaal.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Nu ik Quicktimer heb uitgeschakeld werkt het verdelen over de tuners wel goed.

 

Voor die het nog niet hebben gelezen, hier over het verdelen van de opnames over de tuners.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het met gecodeerd nog niet wil.

 

Enig idee of het überhaubt technisch mogelijk is? (Maar dat het gewoon nog in de firmware gezet moet worden?)

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jorgen
Is het al mogelijk om 2 programma's met 1 tuner op te nemen (bijv. RTL 4 en RTL 5, beide op tuner 1) en dan met de 2e tuner (in dit geval tuner 2) naar een ander gecodeerd kanaal te kijken? Je kunt wel FTA kanalen zien op deze manier in de voorlaatste firmware. Ik ben benieuwd of het met gecodeerde kanalen nu ook al mogelijk is.

Zo ja: Joepie! smile
Zo nee: enig idee of Topfield Korea hier nog aan werkt?




Bij mijn 5510 werkt het, maar dan moet ik wel "descramble multiple service" aanzetten met als nadeel dat dan somige opnames weer vast lopen.

Aston 1.18

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat willen we ook weer niet hebben natuurlijk. Het is dus wel mogelijk, maar met horten en stoten. Voorlopig dan. Ik hoop dat ze dit ook eens gaan aanpakken.

 

Even omgekeerd: als je op tuner 1, 2 FTA kanalen opneemt, bijv. RTL en RTL 2, dan zou je dus wel een gecodeerd kanaal op Tuner 2 kunnen bekijken. Er hoeft in elk geval meer 1 kanaal gedecodeerd te worden.

 

Ik heb totaal geen verstand van de achterliggende technieken, maar het lijkt me toch wel dat het in de nabije toekomst mogelijk moet zijn om dit geheel foutloos te laten werken met meerdere gecodeerde kanalen.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het invoeren van deze firmware zat ik ineens met een kanalenlijst van de Hotbird satelliet, met daarin ongeveer 2000 TV-kanalen en ongeveer 1000 radiozenders. Dit was ná de fabrieksreset. Ik heb via Topset toen maar alles verwijderd en mijn eigen kanalenlijst teruggezet. Wel vreemd.

 

 

@ josjansen: wat descramble multiple services aangaat, is het toch ook maar een rare situatie. Zo lang je geen pip gebruikt, hoeft het apparaat toch maar 1 kanaal tegelijk te "descrambelen"? ook bij het maken van meerdere opnames en het tegelijkertijd kijken van een uitzending of opname wordt er maar 1 kanaal tegelijk "gedescrambeld", volgens mij. Of vergis ik mij hierin?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan blijf ik het vreemd vinden, dat je niet 2 gecodeerde kanalen van dezelfde transponder kunt opnemen op de ene tuner en dan de andere tuner kunt gebruiken voor het kijken naar een ander gecodeerd kanaal.

 

 

Ik weet trouwens niet of meer mensen hier last van hebben, maar als ik deze laatste firmware gebruik, in combinatie met RecCopy 4.2, dan werkt de optie uitgaan na scannen en decoderen niet meer. Nu staat dus elke ochtend mijn 5000pvr nog aan op BVN. Dat is natuurlijk zonde van het stroomverbruik.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een tap die een hele transponder kan opnemen.

 

Ik heb deze tap zelf nog niet gebruikt, maar let op de waarschuwingen aan het eind van de readme. Een transponder opnemen kost ca. 150MB per uur shocked . Je hebt dus nogal wat vrije ruimte nodig :D.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MegaTronics
Zelf gebruik ik de augustus 2007 firmware van de 5500 voor mijn 5510 (met aangepaste loader) en daar heb ik dit probleem niet. Welke firmware gebruik jij?


Ik wil deze software ook wel eens proberen ,maar wat bedoel je met (aangepaste loader) en hoe pas je deze aan?

TF5510
Aston 1.07

et8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jorgen
Dan blijf ik het vreemd vinden, dat je niet 2 gecodeerde kanalen van dezelfde transponder kunt opnemen op de ene tuner en dan de andere tuner kunt gebruiken voor het kijken naar een ander gecodeerd kanaal.


Het lijkt erop dat zowel de opname als live streams via de CAM gerout worden en die kan dat niet aan. Een "decode live stream only" optie o.i.d. zou fijn zijn. Het decoderen van de opnames kan zowiezo beter achteraf via een tap geschieden.

Origineel bericht van: Jorgen
Ik weet trouwens niet of meer mensen hier last van hebben, maar als ik deze laatste firmware gebruik, in combinatie met RecCopy 4.2, dan werkt de optie uitgaan na scannen en decoderen niet meer. Nu staat dus elke ochtend mijn 5000pvr nog aan op BVN. Dat is natuurlijk zonde van het stroomverbruik.


Ja dat gebeurd bij mij ook. Even afwachten of er een update van de Tap volgt, zoniet dan maar terug naar een andere firmware versie.

Grtz
JeDeJe

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: josjansen
Origineel bericht van: MegaTronics
Zelf gebruik ik de augustus 2007 firmware van de 5500 voor mijn 5510 (met aangepaste loader) en daar heb ik dit probleem niet. Welke firmware gebruik jij?


Ik wil deze software ook wel eens proberen ,maar wat bedoel je met (aangepaste loader) en hoe pas je deze aan?

TF5510
Aston 1.07


Na even zoeken vond ik hem weer hier op Sat4All. Deze is al aangepast door Sjaak(k). Als je zelf de loaders wilt wijzigen moet je even op zoek gaan naar Topfield ID Changer op Google.

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mogelijk toch een bug in deze firmware

 

timeshift uit gezet en staat dan de volgendedag toch weer aan en veroorzaakt haperingen in het geluid.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

net even een kleine test gedaan als je de spanning er af haald en je de Topfield weer opnieuw opstart na dat de spanning er weer op is staat timeshift weer op aan

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...