Ga naar inhoud


[TF5000/5500PVR] nieuwe firmware


Sigma

Aanbevolen berichten

Even afwachten dan maar om te zien of er voor de RecCopy tap, of voor de firmware zelf nog verbeteringen uitkomen. Ik ben in elk geval blij dat er na een periode van stilte toch weer een nieuwe firmware is uitgekomen.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

let op de laaste firmware heeft een bug

 

als je hem er in heb gezet en je doet een fabrieks reset krijg je Astra en Hotbird niet uit je zenderlijst meer.

 

heb hier ook nog geen oplossing voor gevonden.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fout 1:

 

Die zenderlijst-bug had ik ook. Na de fabrieksreset staan er ongeveer 2000 TV-kanalen en plusminus 1000 radio-zenders in je lijst. Ik heb die zoals ik eerder al schreef gedeeltelijk handmatig via het menu en gedeeltelijk via Topset verwijderd. Daarna gewoon mijn opgeslagen zenderlijst teruggezet en daarna geen problemen daarmee gehad.

 

Mogelijke fout 2:

 

RecCopy 4.2 kan de "automatisch ontvanger uitzetten"-functie niet meer gebruiken. Geen idee of dit aan de tap ligt, of aan de nieuwe firmware.

 

Mogelijke fout 3:

 

Ik heb het idee dat de ontvanger trager reageert op de afstandsbediening. Dat kan vanzelfsprekend aan de batterijen van de afstandsbediening liggen, maar ik dacht eigenlijk dat het voor het wisselen van de firmware toch echt beter was.

 

Mogelijke fout 4:

 

De teletekst werkt langzamer. Als je met de vorige firmware eenmaal een teletekstpagina geladen had, dan waren vrijwel alle pagina's van NOS teletekst direct op te roepen. Je kon dan gewoon snel omhoog en omlaag tussen de beschikbare pagina's zappen. Nu duurt het volgens mij langer om een pagina te laden (behalve dan pagina 100) en na het laden, kan het zijn dat hij de volgende beschikbare pagina niet meteen vinden kan.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat TF zo blijft kl**ten.

Na zeer goede ervaringen met de TF4000 is er altijd wel wat met de 5000/5500.

 

Ik zat te wachten op ervaringen van deze update, omdat ik icm een Aston 1.07 regelmatig vastlopers heb met afspelen en vooruit spoelen van een opname.

 

Is de Xcam nog steeds dé CI voor de TF (heb ik nog wel ergens liggen)?

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er nog steeds heel erg blij mee, die xcam!!!

Wybo
 

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijke fout 5:

 

Mijn Topfield raakt snel instabiel tijdens doorspoelen en terugspoelen in een lopende opname. Met de vorige tap werkte dit beter. Nu reageerde hij eerst niet op wat ik wilde (kan allicht door lege batterijen in de afstandsbediening komen, of door een gebrekkige codering in door de cam), maar daarna reageerde hij ook niet goed op de knoppen aan de voorkant van het apparaat. Ik kreeg uiteindelijk 1 puntje "." in het scherm te zien wat knipperde als reactie op de afstandsbediening. Stekker eruit en er weer in was het enige wat hielp.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen voordeel kunnen ontdekken(uit de reakties) van de nieuwe firmware ten opzichte van de oude. Ik blijf dus nog lekker bij de FW van aug 07, die vrijwel probleemloos draait.

 

Weet iemand het verschil tussen de "German" versie en de gewone internationale versie die meestal vlak erna komt?

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien alleen de loader? Of wellicht Premiere / Arena ondersteuning? Anders zou ik het ook niet weten.

 

Wat de fouten betreft, 't kan ook gewoon aan beperkingen van de taps en lege batterijen te wijten zijn. Máár, deze problemen had ik in elk geval niet vóórdat ik naar de nieuwe firmware ging. Ik heb echter wel gelijktijdig nieuwe versies van TapCommander en RecCopy geïnstalleerd.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

het enige waar ik me aan stoor is dat ik mijn zenderlijst niet meer leeg krijg na een fabrieks reset!!!!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sjaak(K)

 

nu het is zo dat als je dus een oude firmware er in zet je de lijst ook niet meer weg krijgt dus wat nu het probleem daar mee is weet ik niet

 

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je de lijst ook niet verwijderd via Topset, Sigma?

En wat als je die empty settings firmware een keer gebruikt; lukt het dan wel om met andere firmware versies te werken zonder dat die lijst terug blijft komen?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar haal ik deze vandaan (empty settings firmware)

 

als ik terug ga naar de firmware van toen ik hem kocht en ik doe na de update van deze firmware een fabrieks reset dan krijg ik weer de lijst van Astra en Hotbird terug in het menu voor heel was dat niet zo!!

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijgevoegd EmptySettings Firmware.

info:

EmptySettings.tfd

 

Sometimes Topfield can get corrupted badly so that it refuses to work anymore. Topfield might start up and show one channel, but no more and settings menu can not be opened. Unplugging power cord won't help. Also installing new firmware fails to help.

 

This is not a patch for Topfield. Instead this tfd file can be installed as any firmware and all settings will be removed after installation. Topfield is usable again after this. Remember to restore factory settings from Topfield's menu after installing this tfd.

 

 

This TFD file is sent by TFDN_USB like a firmware to the the Topfield. With the next start you are in the menu and must reset there on factory setting. The system ID of the file is set that it can be up-loaded to each Topfield.

 

Author: Firebird

 

Zie ook: EmptySettings

EmptySettings.zip

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...