Ga naar inhoud


Topfield PVR met Irdeto voor @Home


Gast tzrider

Aanbevolen berichten

Na de eenvoud van opnemen van mijn Topfield TF 7700 HSCI

gezien te hebben leek met dit ook iets voor mijn ouders.

Deze zijn op leeftijd en het gehannes met de externe Philips

harddisk recorder gaat ze niet makkelijk af. Ze hebben echter

wel kabel (@Home).

 

Ik zoek dus een Topfield PVR met enkele tuner en

Irdeto module. Nu weet ik niet of voor de kabel ontvangers

hetzelfde geldt als voor de satelliet ontvangers, namelijk

losse CAS modules. Zijn er ook losse modules voor Irdeto ?

 

En als laatste de vraag of dat deze Topfields goed werken

met de EPG van @Home, het is namelijk de bedoeling dat ze

vanuit de EPG op de nemen zonder verder gehannes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, zo'n Topfield bestaat, de TF5200PVRc. Je hebt er de Alphacrypt Classic CAM bij nodig, geen enkele andere CAM is bruikbaar.

 

Het apparaat heeft twee tuners, en kan met de tweede tuner opnemen. Het probleem is echter dat het decoderen van zo'n opname niet lukt. Natuurlijk kun je wel ongecodeerd opnemen wat je bekijkt.

 

De bediening is heel eenvoudig. De EPG werkt ook prima. Probleem is echter wel dat het instellen van de kanalen etc. toch wel het nodige inzicht vereist, temeer omdat @Home zich niet aan de DVB-C standaards houdt. Voor mij geen probleem, voor jouw ouders wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel eenvoudig. Stel ik kijk naar Ned. 1, en ik neem BBC3 op, dus met de tweede tuner. Dan wordt die opname gecodeerd op schijf gezet. Normaal gesproken kun je zo'n opname dan na die tijd gaan bekijken, omdat hij op dat moment alsnog gedecodeerd wordt door de Alphacrypt. Als je op dat moment ook een kopie maakt van de opname krijg je een gedecodeerde opname op schijf. Echter om de één of andere reden lukt dat niet bij @Home.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is me nog niet helemaal duidelijk. BBC3 is niet

gecodeerd dus waarom zou hij gecodeerd op de schijf

gezet worden. Of wordt dit door de AlphaCrypt gedaan ?

 

Op mijn 7700 worden oorspronkelijk gecrypte opnames

ongecrypt opgeslagen, ik kan daarna rustig de kaart eruit

trekken en de opnames bekijken.

 

Of bedoel je dat het mis gaat zodra je de opnames op een

extern medium zoals een DVD wil zetten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Heel eenvoudig. Stel ik kijk naar Ned. 1, en ik neem BBC3 op, dus met de tweede tuner. Dan wordt die opname gecodeerd op schijf gezet. Normaal gesproken kun je zo'n opname dan na die tijd gaan bekijken, omdat hij op dat moment alsnog gedecodeerd wordt door de Alphacrypt. Als je op dat moment ook een kopie maakt van de opname krijg je een gedecodeerde opname op schijf. Echter om de één of andere reden lukt dat niet bij @Home.

Op zich werkt dit principe wel aangezien ik het zelf heb kunnen testen met een ander merk twintuner kabel PVR dan de Topfield in combinatie met de AlphaCrypt. Het aantal dagen dat de opgeslagen sleutels geldig zijn is echter zeer kort (2 dagen bij Multikabel). Waarom dit niet bij de Topfield werkt is mij helaas nog steeds niet duidelijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tzrider
Is me nog niet helemaal duidelijk. BBC3 is niet
gecodeerd dus waarom zou hij gecodeerd op de schijf
gezet worden. Of wordt dit door de AlphaCrypt gedaan ?

Het satelliet signaal van de BBC3 mag misschien ongecodeerd zijn, de kabelbedrijven coderen het BBC3 signaal echter wel om te voorkomen dat je zonder een abonnement op een pakket naar BBC3 zou kunnen kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen onlogische gedachte, maar dat werkt volgens mij ook niet. Het lijkt er op dat de receiver alleen de stream kan decoderen waar naar gekeken wordt, en daarvoor eventueel ook een CAM in het tweede CI slot aanspreekt.

 

De Alphacrypt module zelf is krachtig genoeg om twee streams te decoderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Geen onlogische gedachte, maar dat werkt volgens mij ook niet. Het lijkt er op dat de receiver alleen de stream kan decoderen waar naar gekeken wordt, en daarvoor eventueel ook een CAM in het tweede CI slot aanspreekt.

De Alphacrypt module zelf is krachtig genoeg om twee streams te decoderen.

Je stemt met de DVB-C tuner af op een Transport Stream (TS) en binnen die TS worden meerdere digitale radio & TV kanalen doorgegeven. Zo'n kanaal kan weer zijn opgebouwd uit diverse zogenaamde Elementary Stream (ES). Voor een digitaal TV kanaal zal er bijvoorbeeld minimaal een video ES en een audio ES zijn, eventueel uitgebreid met een teletext ES en een ondertitelings ES.

Deze ES'en kunnen voorzien zijn van encryptie dat door het kabelbedrijf wordt ingesteld. Veel kabelbedrijven kiezen er voor om alleen de video en audio ES van een kanaal van encryptie te voorzien en de rest zonder encryptie door te geven. Multikabel was, toen ze nog zelf een head-end hadden, een uitzondering door ook de teletext ES en ondertitelings ES'en van encryptie te voorzien wat dan nog wel eens tot onverwachte effecten kon leiden met ontvangers die door @Home werden goedgekeurd.

Volgens mij wordt de gehele TS waarop is afgestemd met de DVB-C tuner in de ontvanger door de AlphaCrypt CAM geleid en geeft de ontvanger aan de AlphaCrypt CAM door welke ES'en in die TS de AlphaCrypt moet decrypten. De meeste ontvangers zullen die decrypt instructies aan de AlphaCrypt beperken tot de ES'en van het kanaal dat je aan het bekijken, maar de AlphaCrypt is inderdaad in staat om de ES'en van meerdere digitale kanalen uit dezelfde TS tegelijkertijd te decrypten.

Die digitale kanalen moeten dus wel in dezelfde TS zitten omdat er maar één TS door de AlphaCrypt geleid kan worden en niet meerdere TS'en tegelijk. De ontvanger zal er daarom altijd voor kiezen om de TS waar het kanaal in zit dat je wil bekijken door de AlphaCrypt te leiden en niet het kanaal dat je aan het opnemen bent via de tweede DVB-C tuner. In principe zou de ontvanger natuurlijk kunnen zien dat het op te nemen kanaal soms toevallig in dezelfde TS zit als het kanaal dat bekeken wordt, maar zal dan zal de ontvanger er meestal toch voor kiezen om de opname te laten verlopen via de tweede DVB-C tuner. Er bestaat immers een redelijke kans dat de gebruiker gaat zappen en daarbij de TS verlaat waaruit ook de opname gemaakt wordt van het andere kanaal. Dus ook al worden twee kanalen uit één en dezlfde TS bekeken en opgenomen dan wordt er meestal voor gekozen om toch beide DVB-C tuners te gebruiken om ieder op dezelfde TS af te stemmen en de AlphaCrypt CAM te koppelen aan de TS die gebruikt wordt voor het kijken. De opname wordt dan met encryptie opgeslagen.

Bij wijze van test heb ik in het andere merk twin tuner DVB-C PVR destijds twee AlphaCrypts en dus ook twee smartcards geplaatst. Die PVR maakte toen ook gebruik van beide AlphaCrypts zodat de opname zonder encryptie werd opgeslagen. De TS van de tweede DVB-C tuner kon immers door de tweede vrije AlphaCrypt geleid worden. Bij die PVR werkte het twee AlphaCrypts gebruik dus prima, maar er zijn ook voorbeelden waarbij het niet functioneert als verwacht. Bij de Loewe Individual Compose of de Sharp HD1E serie LCD TV's met ingebouwde twin DVB-C tuners, HDD recorder en twee Common Interface sloten werkt het dubbele AlphaCrypt gebruik niet. Deze TV/PVR's gebruiken om onduidelijke reden maar één AlphaCrypt CAM.

Of iemand het gebruik van twee CAM's in de Topfield PVR al eens getest heeft is mij niet bekend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...